banner banner banner

Куди та як поскаржитися на медпрацівника, якщо він порушує права пацієнта?

112.ua

Після медичної реформи комунальні і приватні медзаклади, які підписали договори з Національною службою здоров’я, отримують фінансування за принципом "гроші йдуть за пацієнтом". Також почав діяти новий список послуг первинної медичної допомоги – обов’язковий для виконання всіма закладами первинної медичної допомоги, незалежно від моделі фінансування. Розповідаємо, що відтепер гарантовано сплачено з ваших податків на рівні первинної медичної допомоги, куди скаржитися у разі, якщо лікар вимагає гроші за безоплатні послуги.

Як пацієнт, ви маєте право

Конституція України передбачає, що кожен має право на охорону здоров'я та медичну допомогу, що передбачає:

  • кваліфіковану та своєчасну медичну допомогу;
  • вільний вибір лікаря та вибір методів лікування відповідно до його рекомендацій;
  • достовірну та своєчасну інформацію про стан свого здоров'я;
  • право пацієнта, який перебуває на стаціонарному лікуванні в закладі охорони здоров'я, на допуск до нього інших медичних працівників, членів сім'ї, опікуна, піклувальника, нотаріуса та адвоката, а також священнослужителя для відправлення богослужіння та релігійного обряду.

На сьогодні до безоплатного набору послуг включені наступні ⬇⬇⬇ Також можна переглянути за посиланням

НСЗУ

Що робити, якщо лікар вимагає гроші за безкоштовні послуги, куди звертатися?

Найбільш ефективно в даному випадку – це звернутись до Національної служби здоров’я України, пояснює у коментарі 112.ua Олександр Гришаков - юрист, адвокат, керуючий партнер юридичної компанії "Grishakov Law Company". Зробити це можна у випадку, якщо:

  • лікар вимагає від вас гроші за прийом і за послуги, які входять до безоплатного переліку, хоча ви підписали з ним декларацію;
  • лікар скерував на аналіз крові, і від вас вимагають за це гроші, хоча це теж входить в гарантії від держави;
  • створює вам такі умови, за яких ви не можете сповна скористатися своїми правами пацієнта (приймає по декларації лише годину на день, відмовляється лікувати ангіну тощо).

Наразі є три способи поскаржитись в Національну службу здоров’я України:

  • Офіційним письмовим листом через пошту [email protected];
  • Зателефонувати у контакт-центр за номером 1677;
  • Зворотній зв’язок на сайті, можна перейти за посиланням. Тут можна написати заяву, яку розглянуть і нададуть відповідь у вашому кабінеті. 

Важливо! Ви повинні вказати свої реальні контакти, прізвище, ім’я і лікаря чи медзаклад, що порушив ваші права.

Також громадянин може в будь-який час анулювати вже підписану декларацію. Для цього достатньо лише обрати нового лікаря і підписати з ним нову декларацію.

Хто і куди може звернутися зі скаргою на медичного працівника?

Якщо ви, як пацієнт, незадоволені іншими діями медпрацівників, у вас є до них претензії, за словами юриста, ви маєте кілька варіантів, куди можна подати скаргу:

  1. До головного лікаря з письмовою скаргою на дії медичного працівника. Скаргу необхідно зареєструвати, в такому випадку вам будуть зобов’язані надати відповідь;
  2. Звернутися на гарячу лінії місцевих органів Виконавчої влади;
  3. Звернутися до Департаменту або управління охорони здоров’я вашого міста чи області з письмовою скаргою. Скаргу необхідно зареєструвати;
  4. Подати письмове звернення до Міністерства охорони здоров’я або зателефонувати на гарячу лінію;
  5. Звернутися на гарячу лінію уряду.

Найбільш ефективним є звернення зі скаргою  до Департаменту або управління охорони здоров’я вашого міста чи області та у разі, якщо ви не згодні з рішенням по своїй скарзі, то маєте право не пізніше ніж через місяць поскаржитись до органу або посадової особи вищого рівня.

Важливо! Те, що ви вже відправили скаргу, не позбавляє вас права паралельно подати на медзаклад у суд.

Як написати скаргу?

Скарга може бути усною або письмовою.

Усна скарга викладається на особистому прийомі або за допомогою телефону через визначені контактні центри, телефонні "гарячі лінії" та записується посадовою особою.

Письмова скарга надсилається поштою або передається громадянином до відповідного органу особисто або через уповноважену особу.

У скарзі має бути зазначено:

  • прізвище, ім’я, по батькові;
  • місце проживання громадянина;
  • викладено суть порушеного питання, зауваження, заяви чи скарги, прохання чи вимоги;
  • скарга повинна бути підписана заявником із зазначенням дати;
  • в електронній скарзі також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку;
  • можна додати наявні документи, необхідні для розгляду скарги.

Важливо! За розгляд скарги плата не стягується.

Протягом якого терміну мають розглянути скаргу?

За загальним правилом звернення громадян розглядаються у термін не більше одного місяця від дня надходження.

Строк розгляду звернення може бути продовжено, але загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти днів.

Якщо ви отримали рішення щодо своєї скарги, але не згодні з ним - маєте право не пізніше одного місяця з часу ознайомлення з прийнятим рішенням подати скаргу до органу або посадової особи вищого рівня.

Джерело: 112.ua
Loading...


Новини за темою

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>