Учені зі США зуміли оживити мозок мертвої свині

Вчені створили систему BrainEx, яка здатна відновлювати кровообіг і деякі функції мозку свині, що була мертва протягом кількох годин

Вченим з Єльського університету (США) вдалося оживити мозок свині через кілька годин після смерті тварини nature.com

Американські вчені виявили, що мозок померлої свині можна відновити через кілька годин після смерті. Про це повідомляється у результатах дослідження Єльського університету у Нью-Хейвені (штат Коннектикут), опублікованих у журналі Nature.

“Усвідомлюючи ідею про те, що смерть мозку є остаточною, дослідники відродили безтілесний мозок свиней через чотири години після забою тварин", - йдеться у повідомленні.

Протягом більшої частини людської історії смерть була дуже простою, каже Крістоф Кох, президент і головний науковий співробітник Інституту мозку ім. Аллена в Сіетлі, штат Вашингтон.

"Тепер ми повинні поставити під сумнів те, що є безповоротним", - підкреслив Кох.

Новини за темою: Вчені і штучний інтелект відкрили раніше невідомого предка людини

Єльський нейробіолог Ненад Сестан хотів отримати відповідь на питання про те, чи можна відновити цілий мозок через кілька годин після смерті.

У цілях експерименту дослідники вбили 32 свині, наданих лабораторії харчовими підприємствами, і витягли мізки. Органи були поміщені у спеціальні камери системи через чотири години після смерті.

Новини за темою: Вчені вперше виявили "космічний" лід на Землі

Вчені створили систему BrainEx, яка здатна відновлювати кровообіг і деякі функції мозку свині, мертвої протягом декількох годин.

Фахівці зімітували пульсуючий кровотік, який проходить через кровоносні судини головного мозку при температурі тіла, що дорівнює 37 градусів Цельсія. Протягом шести годин перфузії автори роботи спостерігали зниження темпів загибелі клітин, часткове відновлення клітинних функцій, включаючи проходження імпульсів через синапси.

Замість крові використовувався спеціальний розчин, який не містив кров'яних клітин і коагулюючих речовин, але переносив кисень з допомогою сполуки на основі гемоглобіну, а також включав широкий спектр лікарських сполук.

Результати нового дослідження демонструють, що певні функції мозку можуть бути відновлені навіть через кілька годин після смерті.

Хоча експерименти не стосувалися відновлення свідомості, вони піднімають питання про етику підходу і, що більш важливо, про природу самої смерті. На підставі нинішніх юридичних і медичних визначень смерті створюються протоколи для реанімації людей і для пересадки органів.

У більшості країн людина законно вважається мертвою, коли припиняється діяльність мозку або припиняється робота серця та легенів.

Нагадаємо, раніше вчені заявили, що більше половини існуючих сьогодні видів приматів знаходяться на порозі вимирання, чисельність популяцій 75% видів мавп скорочується.

Також повідомлялося, що дослідники з Каліфорнійського університету в Берклі вловили 72 дивних сигнали під час розшифрування 400 терабайт радіоінформації, отриманої з карликової галактики.