У джунглях Гватемали вчені виявили понад 60 тис. будівель цивілізації майя

У минулому регіон представляв собою цілу систему міст і поселень, масштаби і щільність населення яких досі недооцінювалися

У джунглях на півночі Гватемали вчені виявили понад 60 тисяч будівель цивілізації майя, повідомляє журнал National Geographic.

"Були знайдені руїни більш ніж 60 тис. різних будівель - будинків, палаців, доріг та інших об'єктів, споруджених людьми, які протягом століть були приховані в джунглях Гватемали", - йдеться в повідомленні.

Виявити місто вдалося завдяки оптичному локатору (LiDAR, Light Detection And Ranging, світлове виявлення і визначення відстані), за допомогою якого вчені прибрали зображення крон дерев з цифрових знімків місцевості.

Зокрема, були складені карти більше 2000 квадратних кілометрів в департаменті Петен на півночі Гватемали. Саме в цій частині джунглів і були знайдені стародавні споруди.

Зазначимо, ця місцевість розташована поблизу вже відомих руїн міст майя.

"Отримані за допомогою технології дані чітко демонструють, що весь цей регіон представляв собою цілу систему міст і поселень, масштаби і щільність населення яких досі недооцінювалися", - цитує видання археолога Томаса Гаррісона з Коледжу Ітаки.

При цьому додається, що результати досліджень вказують на те, що в Центральній Америці існувала не менш розвинена цивілізація, ніж у Стародавній Греції та Китаї.

Нагадаємо, цивілізація майя досягла розквіту в 250-900 роках н. е. і відома власною писемністю, мистецтвом, архітектурою, математичною і астрономічною системами. Міста і поселення майя розташовувались на територіях сучасних Мексики, Белізу, Гватемали, Сальвадору і Гондурасу.

З середини X століття цивілізація майя почала занепадати і в XVI столітті була майже повністю знищена іспанськими конкістадорами.