nationalgeographic.com

У джунглях на півночі Гватемали вчені виявили понад 60 тисяч будівель цивілізації майя, повідомляє журнал National Geographic.

"Були знайдені руїни більш ніж 60 тис. різних будівель - будинків, палаців, доріг та інших об'єктів, споруджених людьми, які протягом століть були приховані в джунглях Гватемали", - йдеться в повідомленні.

Виявити місто вдалося завдяки оптичному локатору (LiDAR, Light Detection And Ranging, світлове виявлення і визначення відстані), за допомогою якого вчені прибрали зображення крон дерев з цифрових знімків місцевості.

Зокрема, були складені карти більше 2000 квадратних кілометрів в департаменті Петен на півночі Гватемали. Саме в цій частині джунглів і були знайдені стародавні споруди.

nationalgeographic.com

Зазначимо, ця місцевість розташована поблизу вже відомих руїн міст майя.

"Отримані за допомогою технології дані чітко демонструють, що весь цей регіон представляв собою цілу систему міст і поселень, масштаби і щільність населення яких досі недооцінювалися", - цитує видання археолога Томаса Гаррісона з Коледжу Ітаки.

nationalgeographic.com

При цьому додається, що результати досліджень вказують на те, що в Центральній Америці існувала не менш розвинена цивілізація, ніж у Стародавній Греції та Китаї.

Нагадаємо, цивілізація майя досягла розквіту в 250-900 роках н. е. і відома власною писемністю, мистецтвом, архітектурою, математичною і астрономічною системами. Міста і поселення майя розташовувались на територіях сучасних Мексики, Белізу, Гватемали, Сальвадору і Гондурасу.

З середини X століття цивілізація майя почала занепадати і в XVI столітті була майже повністю знищена іспанськими конкістадорами.