Смоленська трагедія: Британська лабораторія підтвердила, що причиною знищення літака був вибух

Дослідження кінця лівого крила Ту-154М показало наявність вибухових матеріалів

"ТАСС"

Причиною знищення літака Ту-154М у Смоленську у 2010 році став вибух. Такі висновки підтвердила британська лабораторія, повідомив голова підкомісії з питань повторного розслідування авіакатастрофи Антоні Мацєревич в ефірі "Польського радіо".

За його словами, результати досліджень Forensic Explosives Laboratory (Лабораторія судово-вибухових речовин) при Міністерстві оборони Великої Британії підтвердили результати підкомісії щодо причини знищення літака.

Антоні Мацєревич підкреслив, що, згідно із висновками Підкомісії, причиною знищення літака був вибух.

"Не пілоти, не якісь дії осіб, котрі були на борту, призвели до тієї трагедії, а вибух. Сьогодні вже завдяки британцям ми це знаємо. Ми не визначаємо характер вибуху. Ми знаємо напевно, що в цьому вибуху брав участь тротил, що не означає, що нам відомо, якою була формула цього вибуху", - сказав Мацєревич.

Новини за темою: Смоленська катастрофа вісім років потому: Факти, версії та нові подробиці

Заступник голови Підкомісії з питань повторного розслідування смоленської катастрофи професор Казімєж Новачик уточнив, що проведене Центральною поліцейською криміналістичною лабораторією дослідження кінця лівого крила Ту-154М показало наявність вибухових матеріалів.

"Ці дослідження містять графіки, які можна використовувати для оцінки місця виявлення вибухових речовин, і того, які це були вибухові речовини. Цей аналіз дозволив нам зробити ці висновки і повідомити прокуратурі, бо у червні минулого року про результати цих аналізів ми поінформували прокуратуру", - сказав Казімеж Новачик.

Зазначається, що у повідомленні серед іншого говориться, що комісія вивчила дослідження, проведені в 2013 році Центральною поліцейською криміналістичною лабораторією, які показали наявність слідів вибухових матеріалів у 107 із 215 взятих зразків.

Антоні Мацєревич додав, що підкомісія направила до прокуратури клопотання про ймовірне скоєння злочину екс-головою Комісії з розслідування авіакатастроф Єжи Міллєром та членами тієї комісії періоду з’ясування причин смоленської катастрофи у 2010 році. Антоні Мацєревич пояснив, що ця заява є результатом попередніх досліджень і висновків його підкомісії.

"По-перше, дії усієї комісії під головуванням пана Міллєра. Клопотання стосується їхньої недбалості, фальшувань, які вони допустили і невиконання обов’язків. Це стосується самого пана Міллєра, який у підписаному з росіянами меморандумі, підтверджуючи правдивість чорних скриньок і погоджуючись дати їх росіянам, які можуть повернути їх, коли захочуть, скоїв злочин за статтею 129", - цитують Мацєревича.

Новини за темою: Записи чорних скриньок у Смоленській трагедії сфальсифіковані, - Берчинский

Нагадаємо, літак Ту-154М президента Польщі Леха Качинського у 2010 році зазнав аварії під час заходу на посадку в аеропорту "Смоленськ-Північний". На борту перебувало 96 осіб: 88 пасажирів і восьмеро членів екіпажу, що летіли на жалобні заходи до Катині. Всі вони загинули.

Пізніше перша польська комісія під керівництвом екс-глави МВС Єжи Міллєра назвала причиною катастрофи зниження нижче дозволеного мінімуму президентського літака, який пішов на посадку попри густий туман. Влада Польщі не погодилася зі звітом МАК і висновками комісії Міллєра й ухвалила рішення щодо створення другої комісії.

Згодом з'явилися дані, що нібито виявлено запис вибуху на чорних скриньках літака Ту-154М.

У вересні 2018 року група експертів з Польщі спільно з російськими колегами почала повторний огляд уламків літака Качинського в Смоленську. Польські слідчі завершили свою роботу в Смоленську 7 вересня. Цей огляд частин Ту-154М відбувся в межах чергового запиту польської сторони про правову допомогу.

Раніше повідомлялося про попередні результати розслідування Підкомісії.

Джерело: 112.ua

відео по темі

Новини за темою

Новини партнерів

Загрузка...

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>