banner banner banner banner

Російське ГРУ організувало в 2014 році в соцмережах кампанію з метою дискредитації Майдану, - The Washington Post

Всього відомством було створено більше 30 "українських" груп в соціальних мережах Facebook і VK

The Washington Post

Вранці 22 лютого 2014 року, коли для всіх став очевидним факт падіння уряду Віктора Януковича, Головне розвідувальне управління (ГРУ) запустило в Україні кампанію з дискредитації нової влади. Про це повідомляє американське видання The Washington Post з посиланням на таємний звіт російського відомства, який поступив у його розпорядження.

В пропагандистських цілях у соціальних мережах Facebook та VK було створено велику кількість "фейкових акаунтів" - крок, на який Москва піде через два роки тому в ході американських виборів, вважають у виданні.

Метою кампанії сталв вплив на ключових осіб, які приймають рішення, та на широку громадськість, що повинно було допомогти виправдати дії російських військових, які 27 лютого в формі без розпізнавальних знаків захопили будівлю кримського парламенту.

"Персонажі повинні були представляти простих людей з усієї України, які розчарувалися в протестах опозиції на центральній площі Києва, яка називається Майданом", — пише The Washington Post.

Зокрема, увечері 22 лютого 2014 року був створений аккаунт від імені якогось Івана Галіцина, який описував ситуацію в Києві як "повернення фашистів через 70 років після Другої світової війни". Пізніше Галіцин коментував також інші матеріали в англомовних виданнях. Цей аккаунт, як пише газета, був створений співробітниками ГРУ. У ньому використали фотографію Костянтина Ярошенка, який відбуває покарання в американській в'язниці за контрабанду наркотиків.

Всього, за даними газети, ГРУ створило понад 30 українських груп у соціальних мережах. Зокрема, після захоплення будівлі кримського парламенту ГРУ створило чотири групи, щоб спонукати жителів Криму виступити за відокремлення від України.

"Використовуючи наші аккаунти в фейсбуці, ми поширили коментарі, інформують населення Кримського півострова про загрозу з боку нацистських організацій", — цитує The Washington Post звіт ГРУ.

Щоб розкрутити групи, ГРУ використовувало рекламні пости в Facebook. У звіті сказано, що тільки 27 лютого групи отримали 200 тисяч переглядів. Пости були продубльовані в співтовариства "ВКонтакте" і в LiveJournal.

На думку журналістів The Washington Post, вплив інформаційної діяльності ГРУ на розвиток ситуації в Україні "важко оцінити". У той же час самі автори звіту вказують, що "переважна більшість користувачів соціальних мереж погодилися з викладеними аргументами і підтримало позицію авторів".

Підсумком потужного пропагандистського вкиду стало те, що в ніч на 27 березня озброєні люди захопили будівлі Верховної Ради і Ради міністрів Криму в центральній частині Сімферополя і встановили над ними російські прапори. Пізніше, 18 березня, на півострові пройшов псевдореферендум про "приєднання до Росії" під дулами гармат російського Чорноморського флоту, результати якого не визнали більшість країн світу і всі провідні міжнародні організації, включаючи Генасамблею ООН.

Нагадаємо, що в грудні 2013 року в центрі Києва на Майдані почалися виступи протестувальників проти режиму президента Януковича з поліцейськими. В лютому 2014 року Верховна Рада перейшла під контроль опозиції, Янукович втік у Росію. Пізніше, в травні, відбулися дострокові вибори, і президентом України став Петро Порошенко.

Джерело: 112.ua

відео по темі

Loading...


Новини за темою

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>