На Кубі після лібералізації авторинку ціни на авто перевищили встановлені на "чорному" ринку

Реальні ціни на автомобілі, оголошені в магазинах країни перевищили навіть ті, які складалися на "чорному" ринку Куби

Фото з відкритих джерел
Вперше після революції жителі Куби зможуть вільно купувати автомобілі, проте ціна залишається високою. Як повідомляє агентство "РІА Новості", перші відвідувачі автосалонів, побачивши прайс-листи, йшли з магазинів у стані шоку.

Зібрані від продажу нових авто кошти планувалося використати для поліпшення громадського транспорту. Кубинці в соціальних мережах пишуть, що, якщо продавати автомобілі за такими цінами, то для оновлення будь-якого з гаванських автопарків буде достатньо продати всього кілька машин.

За повідомленнями латиноамериканських ЗМІ, ще кілька днів тому у вітринах автосалонів і в імпровізованих гаванських шоу-румах з'явилися нові машини. Вчора вони офіційно надійшли в продаж.

До цього кубинці сперечалися про те, якою буде ціна на нові авто. Раніше "Гранма" (ведучий друкований орган ЦК кубинської Компартії) повідомила, що ціни на машини будуть встановлені "в відповідності з тими, які діють на приватному ринку".

Проте реальні ціни, оголошені в магазинах країни перевищили навіть ті, які складалися на "чорному" ринку. Кубинський портал Cubadebate - неофіційний, але близький до офіційних кіл інтернет-сайт - опублікував копію салонного прайс-листа на нові автомобілі Peugeot, згідно з яким Peugeot 206 2013 року випуску коштує 91,1 тисячу доларів, а вироблений в тому ж році Peugeot 301 - 108 тисяч доларів.

Але справжній фурор справила ціна на позашляховик Peugeot 4008, також 2013 року випуску. Згідно з опублікованою копії прайс-листа, за неї просять майже 240 тисяч доларів США.

В інших магазинах в продаж надійшли і старі авто, однак ціни на них також не можна назвати низькими. Так, стара китайська Geely CK 2010 року випуску коштує понад 26 тисяч доларів. Hyundai Accent 2011 року продається за 45 тисяч доларів. Стільки ж коштує Seat Altea 2008 року випуску.

Найдешевшим в списку виявився Hyundai Atos 2009 року - ціна на нього становить близько 22 тисяч доларів.

Подив кубинців цінами на машини в державних магазинах можна зрозуміти, якщо врахувати, що середня зарплата на острові не перевищує 21 долара в місяць. За останні три роки завдяки політиці "актуалізації" економічної системи країни з'явилися індивідуальні підприємці, власники приватних ресторанів і селянських господарств, але і для них, як свідчать перші повідомлення з острова, ці ціни невиправдано високі.

"Я порахував, коли зможу купити автомобіль з моєю зарплатою - в 2030 або в 2050 році, - щоправда, для цього мені треба відмовитися від їжі", - пише на своїй сторінці в соціальній мережі Facebook кубинець, коментуючи нові ціни. "І тільки смерть розлучить нас, моя Lada", - пише інший громадянин Куби, який зібрався було найближчим часом змінити автомобіль і втратив на це надію після п'ятничного відвідування автосалону. Тепер, вважає він, йому до кінця життя доведеться їздити на "Жигулях", вік яких вже перевалив за 25 років. Відвідувачі порталу ж Cubadebate у своїй більшості просто писали: "ЦЕ неможливо прокоментувати".

В кінці першого дня "лібералізації" з Гавани прийшло повідомлення про те, що автосалон, що знаходиться в Мірамаре (одному з найпрестижніших столичних районів) вже зробив свої перші продажі. Першим проданим авто став 17-річний BMW. А ось ким був перший покупець - невідомо, так як молодий чоловік, який заплатив за машину близько 14,5 тисяч доларів, побажав зберегти інкогніто.

Як відомо, раніше на Кубі можна було продавати та купувати лише автотехніку, випущену до 1959 року - року перемоги Революції).

Нові машини купували тільки за спеціальним дозволом, отримати яке могли лише деякі діячі культури, які працювали за кордоном кубинці або ж особи, чия праця був визнаний суспільно значущим.

Зазвичай у продаж за дозволами надходили машини, вже відпрацювали кілька років в якості прокатних авто в туристичному секторі. Незважаючи на те, що комплектація машин була мінімальною, а самі вони виявлялися досить пошарпані, в магазинах вони не застоювалися - часом їх купували відразу ж після того, як вони з'являлися на оглядовому майданчику.

На кубинських інтернет-сайтах в останні місяці ціна на автомобіль "ВАЗ-2101" 1985 року випуску досягала 10-12 тисяч доларів, а "тюнінговані" моделі "ВАЗ-2107" 2007 року випуску у відмінному технічному стані - 15-18 тисяч доларів.

Джерело: "РИА Новости"
Loading...


Новини за темою

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>