З відкритих джерел

У Російській Федерації напередодні сталася жахлива трагедія: ледве вилетівши з аеропорту "Домодєдово" (Москва), на землю впав пасажирський літак. Десятки людей, що перебували на його борту, загинули. На місці події досі працюють спеціальні служби.

Як сталася катастрофа?

Літак Ан-148 "Саратовських авіаліній", що слідував за маршрутом Москва — Орськ (Оренбурзька область), вилетів з міжнародного аеропорту федерального значення "Домодєдово" о 14:21 за московським часом. Через кілька хвилин екіпаж перестав виходити на зв'язок з диспетчером, і борт зник з радарів.

З відкритих джерел

Пізніше стало відомо, що він розбився в Раменському районі Підмосков'я біля населеного пункту Степанівське (приблизно за 40 км від місця зльоту). Туди було направлено сотні рятувальників, однак їхнім головним завданням були пошукові роботи.

З відкритих джерел

У МНС Росії через деякий час відзвітували: "Рятувальну операцію завершено. На жаль, всі пасажири і члени екіпажу літака Ан-148, який прямував за маршрутом Домодєдово – Орськ, загинули".

Що відомо про пасажирів?

Як повідомили в прес-службі компанії "Саратовські авіалінії", на борту літака перебувала 71 людина: 65 пасажирів і 6 членів екіпажу.

"Керував літаком командир повітряного судна Губанов Валерій Іванович, досвідчений пілот, освіта: закінчив Тамбовське вище військове авіаційне училище льотчиків імені М. М. Раскової. Прийшов до авіакомпанії "Саратовські авіалінії" з компанії "Росія", де був пілотом на Ан-148. 5099 годин загального нальоту, з них на Ан-148 – 2147 годин нальоту. Другий пілот Гамбарян Сергій Арсенович, 812 годин нальоту на літаках Ан-148. Перейшов до "Саратовських авіаліній" з авіакомпанії "Ангара", де також був пілотом на цьому типі ПС. До екіпажу рейсу входили два бортмеханіки, які проводили оперативний огляд ПС перед вильотом рейсу: авіаційний технік з радіообладнання (з приладів та електроустаткування) Ревякін Андрій Аркадійович та авіаційний технік з планеру та двигунів Сергєєв Олег Васильович. Бортпровідники – Коваль Вікторія Олегівна та Славінська Анастасія Володимирівна", - наголошується в повідомленні.

Також вже відомі імена всіх загиблих пасажирів. Їх опубліковано на сайті МНС РФ. Це переважно громадяни Росії, а також Швейцарії та Азербайджану. Серед них троє дітей: 17-річний Ілля Полєтаєв, 12-річний Євген Ліванов і 5-річна Надія Красова.

Станом на 13:00 (за московським часом) 12 лютого відповідальні служби обстежили 8 із 30 секторів місця аварії літака (або 8 із 30 га), виявлено 300 фрагментів літака, 314 фрагментів тіл загиблих, а також один з аварійних бортових самописців.

У МНС РФ пообіцяли, що основна частина пошукових робіт на місці події, до яких залучено понад тисячу осіб, буде завершена після закінчення семи діб. Справа в тому, що Ан-148 впав на занесене снігом поле, його частини розкидало на великій площі, і ситуація значно ускладнюється тим, що снігопад лише посилюється.

"Саратовські авіалінії" заявили, що виплатять одноразову матеріальну допомогу сім'ям загиблих в авіакатастрофі співробітників у розмірі 1 млн рублів. Також питання про виплату сім'ям жертв трагедії матеріальної допомоги вирішує місцева влада.

Причини аварії літака

Слідчим комітетом РФ за фактом авіакатастрофи порушено кримінальну справу про порушення правил безпеки руху й експлуатації повітряного транспорту, що спричинило смерть людей.

Поки жодних офіційних заяв про причини катастрофи літака Ан-148 не було. У відомстві лише зазначили, що будуть перевірені всі версії, зокрема досліджено діяльність авіакомпанії, технічний стан повітряного судна, рівень професійної підготовки пілотів, факти проходження ними необхідного навчання тощо.

Наразі відомо, що правоохоронці вилучили версію зіткнення літака з іншим повітряним засобом, а також встановили, що в момент падіння Ан-148 перебував у цілісності - без займання, вибух виник після падіння літака.

Проте деякі ЗМІ з посиланням на поінформовані джерела кажуть, що, найімовірніше, Ан-148 "Саратовських авіаліній" розбився через несправність двигунів.

До того ж сайт Flightradar зафіксував дивні дані польоту пасажирського борту за кілька хвилин до аварії: спочатку Ан-148 набрав висоту 1800 метрів і летів зі швидкістю 600 кілометрів на годину, але потім раптом знизився до висоти 1500 метрів, а потім знову піднявся до 1800 метрів і почав падати.

Екіпаж не встиг навіть подати сигнал тривоги.

Ан-148 – що це за літак?

Ан-148 - спільна розробка України і Російської Федерації. Спочатку літак випускали на Харківському державному авіапідприємстві, потім - у Росії, але коли почався конфлікт на сході України й анексія Криму, виробництво літаків у РФ завершили.

Літак, який безпосередньо розбився в Підмосков'ї, випустило Воронезьке авіабудівне об'єднання (ВАБО) у 2010 році. "Це двомоторний турбореактивний літак, призначений для експлуатації на регіональних авіалініях довжиною до 4000 км. Сучасне пілотажно-навігаційне і радіозв'язкове обладнання, застосування багатофункціональних індикаторів, електродистанційних систем управління польотом літака дозволяють використовувати Ан-148-100 на будь-яких повітряних трасах, у простих і складних метеоумовах, зокрема на маршрутах з високою інтенсивністю польотів при високому рівні комфорту для пасажирів та екіпажу", - йдеться в повідомленні, розміщеному на сайті компанії "Саратовські авіалінії".

До парку авіакомпанії цей літак з бортовим номером RA-61704 надійшов у лютому 2017 року. Як стверджують у компанії, у січні цього року борт пройшов форму С-чек, на якій було ретельно перевірено зокрема агрегати двигуна, планера, крила. "Форма проводилась у присутності фахівців підприємства "Мотор Січ", які ведуть спільно з "Саратовськими авіалініями" технічну експлуатацію цього типу ПС на підприємстві, і була підтверджена льотна придатність літака. Перед кожним вильотом на рейс літак проходить форму оперативного обслуговування, перед вильотом рейсу 6В-703 Москва - Орськ 11 лютого 2018 року також була проведена форма техобслуговування, яка не виявила відхилень на повітряному судні", - підкреслюють у компанії.

При цьому додається, що в день авіакатастрофи літак Ан-148 виконав кілька авіарейсів: Пенза - Москва, Москва - Саратов, Саратов - Москва і далі, вже з новим екіпажем, вилетів з "Домодєдово" до Орська. Наразі "Саратовські авіалінії" тимчасово призупинили експлуатацію Ан-148.

До речі, Україна як держава розробник Ан-148 має намір взяти участь в розслідуванні катастрофи літака в Підмосков'ї.

Нагадаємо, катастрофа в Підмосков'ї — друга велика авіакатастрофа в РФ з участю Ан-148 за всі роки його експлуатації. Перша відбулася в 2011 році під час випробувального польоту перед передачею лайнера замовнику, загинуло шестеро осіб. Інші інциденти з літаками цього типу обходилися без загиблих та потерпілих.