"Голландський слід" у будівництві Керченського мосту: Чому розгорівся новий міжнародний скандал

На початку вересня в центрі уваги міжнародного співтовариства опинилися дві невеликі голландські компанії - Dematec Equipment і Bijlard Hydrauliek. Їх місцеві ЗМІ викрили у допомозі Російській Федерації щодо будівництва спірного мосту через Керченську протоку. Влада Нідерландів має намір розібратися в ситуації

"Крымский мост"

Не встиг вщухнути міжнародний скандал через турбіни німецького виробництва в окупованому Криму, як тут же спалахнув новий. Цього разу в центрі уваги міжнародного співтовариства опинилися дві невеликі голландські компанії - Dematec Equipment і Bijlard Hydrauliek. Перша з них спеціалізується на гірському обладнанні для подрібнення порід і їх вивезення, друга - на потужних гідравлічних системах.

Місцеві ЗМІ викрили підприємства у допомозі Російській Федерації у будівництві спірного проекту - мосту через Керченську протоку, який повинен у майбутньому з'єднати Росію з територією окупованого нею Криму. Зокрема, за інформацією De Gelderlander, голландська компанія Dematec Equipment побудувала одну з машин для будівництва Керченського мосту, а компанія Bijlard Hydrauliek поставила "найважливішу частину" для цієї машини. Було встановлено, що на початку 2016 року відповідну техніку відправили в Російську Федерацію, і знаходилася вона на російському узбережжі Чорного моря - довгий час прокладала важкі труби на дні моря як основу для опор мосту.

"Крымский мост"

Компанії запевняють, що санкції не порушували

Керівництво компанії Dematec Equipment не заперечує факт співробітництва з Російською Федерацією, проте, як і в історії з німецькими турбінами, наполягає на тому, що введені санкції ЄС через анексію Криму порушено не було. "Згідно з санкціям ЄС, ми не повинні перебувати в Криму, а машину поставили в Росію", - пояснює директор підприємства Дірк Ван ден Гойвель.

Глава компанії Bijlard Hydrauliek Марсел Бейлард у свою чергу заявив, що зовсім не знав про подальшу долю машини, до якої поставило деталі очолюване ним підприємство. "Ми лише передали запчастини для машини клієнта в Нідерландах. Більше нічого", - зазначив він.

Уряд ініціює розслідування

Реакція голландського уряду на цю подія не змусила себе довго чекати. Міністр зовнішньої торгівлі і розвитку Нідерландів Ліліана Плаумен того ж дня заявила, що уряд вивчить питання участі голландських компаній у проекті.

"Уряд Нідерландів застосовує жорстку політику невизнання після незаконної анексії Криму і жодним чином не стимулює таку діяльність", - цитує слова міністра голландська державна телерадіокомпанія NOS.

При цьому Плаумен також зазначила, що навіть якщо компанії не порушили європейське законодавство, уряд Нідерландів "очікує, що компанії будуть вести міжнародний бізнес соціально відповідально".

У свою чергу депутат від правлячої партії PvdA Кірстен ван ден Гул підкреслив, що будівництво мосту через Керченську протоку є символом російської анексії. "Якщо голландські компанії будуть співпрацювати з будівельниками цього мосту, я хотів би поставити багато питань... Я хочу знати, чи дозволено це за законом", - підкреслив він.

Фото з відкритих джерел

Для Нідерландів питання вкрай важливе

Варто зазначити, що для Нідерландів питання дотримання "санкційного" режиму проти Російської Федерації вкрай важливе, особливо після катастрофи в 2014 році літака рейсу MH17 "Малайзійських авіаліній" у небі над Донбасом.

Як відомо, літак Boeing-777 "Малайзійські авіалінії", що виконував рейс Амстердам - Куала-Лумпур було збито, імовірно, проросійськими бойовиками в липні 2014 року. У результаті катастрофи загинули 298 осіб. Пасажирами рейсу були громадяни 10 країн, більшість загиблих (196 осіб) – громадяни Нідерландів.

У жовтні 2015 року Рада безпеки Нідерландів оприлюднила звіт про причини цієї катастрофи. Зокрема було встановлено, що літак було збито російським зенітно-ракетним комплексом "Бук".

Пізніше експерти Bellingcat прийшли до висновку, що частину відповідальності за трагедію MH17 несуть вищі чини російської армії. Очолюють список міністр оборони Росії Сергій Шойгу разом з його двома заступниками - Валерієм Герасимовим і Аркадієм Бахіним. А також президент Росії Володимир Путін, який, згідно до Конституції, є верховним головнокомандувачем ЗС Росії.

Новини за темою: Три роки катастрофі "Боїнга" на Донбасі: Що потрібно знати і згадати про трагедію МН17

У поточному році справи підозрюваних у справі про катастрофу рейсу МН17 "Малайзійських авіаліній" на Донбасі були передані до голландського суду, їх планується розглядати в рамках законодавства Нідерландів. Влада країни заявила, що притягнення до відповідальності винних за катастрофу літака рейсу MH17 "Малайзійських авіаліній" залишається пріоритетом роботи голландського уряду.

Голландці можуть стати співучасниками інших справ

Крім цього, Керченський міст може стати черговою "гарячою точкою" в непростих відносинах України і Росії. Як повідомлялося, завершальні етапи будівництва мосту через Керченську протоку вимагають періодичного закриття судноплавства – у тому числі і для кораблів, що прямують до Маріуполя. А після завершення будівництва міст обмежить висоту кораблів, здатних заходити в Азовське море.

www.most.life

За інформацією Міністерства закордонних справ України, за 23 доби перекриття судноплавства восени збитки українських державних портів можуть скласти півмільярда гривень. У зв'язку з цим Україна готує позови в міжнародний арбітраж про порушення міжнародного морського права. Якщо провину голландських компаній в обході санкцій ЄС буде доведено, їм обіцяють не тільки штрафи, але і втрату іміджу, бо вони будуть співучасниками і порушення міжнародного законодавства з морського права.

Нагадаємо, про необхідність побудувати перехід через Керченську протоку президент Російської Федерації Володимир Путін заявив відразу ж після анексії Криму – у березні 2014 року.

Проектом передбачено, що міст із залізничним та автодорожнім проїздами з'єднає Керченський і Таманський півострови. Для цього необхідно перетнути фарватер Керченської протоки, а далі пройти через острів Тузла і Тузлинську косу.

Керченська протока З відкритих джерел

Фактичні роботи з будівництва мосту до Криму почалися в березні 2016 року. До 12 квітня було завершено будівництво першої мостової опори, а в травні будівельники відзвітували про занурення понад тисячу паль з семи тисяч, передбачених проектом.

До серпня 2017-го року (тобто через півтора року після початку будівництва) зведення мосту було завершено приблизно наполовину. На 10 з 19 кілометрів мосту основні конструкційні роботи вже завершено: тут залишилося провести забарвлення прольотів, монтаж деформаційних швів та інші "чистові" операції. Будівельники вже забили 81% паль об'єкта, встановили 56% опор тощо. На перших ділянках мосту (в районі острова Тузла) вже почали укладати нижній шар асфальтобетонного покриття з полімерними добавками.

Відкрити автомобільний рух по мосту планують до кінця 2018-го року, а влітку 2019-го - повністю завершити будівництво. Вартість проекту оцінюється приблизно в 3,9 млрд дол.

Українська сторона вийшла з договору з Росією про будівництво мосту в 2014 році – після окупації Криму Росією.

Міжнародне співтовариство не визнало і не визнає анексії Криму. Відразу ж після цього США та Євросоюз, Австралія, Нова Зеландія і Канада ввели в дію перший пакет санкцій. У наступні роки дія обмежувальних заходів тривала або ж пакет санкцій доповнювався.

Санкціями передбачається заморожування активів і введення візових обмежень для осіб, включених у спеціальні списки, а також заборона компаніям країн, що наклали санкції, підтримувати ділові відносини з особами та організаціями, включеними до списків. Крім зазначених обмежень було також розпочато згортання контактів і співпраці з Росією та російськими організаціями у різних сферах.

Джерело: 112.ua

відео по темі

Новини за темою

Новини партнерів

Загрузка...

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>