banner banner banner banner

Французькі вчені виявили серйозний витік радіації в районі Росії чи Казахстану

Радіоактивну хмару зафіксували над Європою одночасно кілька моніторингових служб

З відкритих джерел

Інститут ядерної та радіаційної безпеки Франції заявив про витік радіації, який стався приблизно в Росії чи Казахстані.

Інститут на своєму сайті повідомив, що радіоактивна хмара над Європою, яку зафіксували кілька європейських моніторингових служб, вказує на аварію на ядерному об'єкті в Росії чи Казахстані.

Вчені вважають, що аварія сталася в останній тиждень вересня і початку жовтня. Радіоактивний ізотоп рутеній-106 виявили в атмосфері Європи кілька європейських структур, що займаються моніторингом радіаційного забруднення; мова йшла про рівні в кілька міллібеккерелів (мБк) на кубічний метр, повідомляє Інститут ядерної та радіаційної безпеки Франції.

Новини за темою: Біля Фукусіми виявили нове джерело радіації

За оцінками інституту, витік був серйозним, і, якби аварія такого масштабу сталася у Франції, знадобилася б евакуація людей або укриття в захисних спорудах в радіусі кількох кілометрів від місця інциденту.

IRSN також виключив можливість витоку через падіння працюючого на рутенії супутника, оскільки розслідування МАГАТЕ показало, що у вказаний період такі супутники не падали.

Новини за темою: Біля Кропивницького зафіксували підвищення радіаційного фону

Французький інститут зазначає, що задіяв всі наявні в його розпорядженні засоби радіологічного моніторингу та проведені виміри показали, що сліди рутенія виявлялися на кількох моніторингових станціях в період з 27 вересня по 13 жовтня. Після цього радіоактивна речовина в атмосфері не виявлялася.

Дані інших європейських станцій моніторингу підтвердили наявність рутенія-106 в атмосфері більшості європейських країн на початку жовтня. Відомості показують, що починаючи з 6 жовтня вміст ізотопу знижувався, в даний час рутеній в атмосфері Європи не виявляється. Концентрація речовини у повітрі у Франції не представляла небезпеки для здоров'я людини і навколишнього середовища, відзначають вчені.

Новини за темою: На Донбасі є ризики радіаційного забруднення, - Тука

Ймовірною зоною витоку рутенія французькі вчені визначили територію між Волгою і Уралом, на південь від Уральських гір, додавши, що вказати точне місце викиду неможливо.

Агентство Reuters посилається на директора IRSN Жан-Марка Пере, який говорить, що місцем витоку можуть бути Росія і Казахстан.

Новини за темою: У РФ на одному із підприємств стався викид радіації, є постраждалі

У той же час Казахстан спростував причетність до радіації в Європі, передає "Радіо Свобода". В Інституті радіаційної безпеки та екології, що базується в Курчатові (Східно-Казахстанська область, колишній центр закритого Семипалатинського ядерного полігону) Національного ядерного центру Азаттику повідомили, що казахстанським дослідникам невідомо про аварії на об'єктах з ядерної інфраструктурою всередині країни.

"Якби щось було, ми б уже знали, що є перевищення (змісту, - ред.). Ми не чули. У нас два реактори: один в Алмати, два в Курчатові. Якби щось сталося, про це б знали у нас", - заявив Юрій Стрільчук, керівник навчально-інформаційного центру філії Інституту радіаційної безпеки та екології в Курчатові.

Новини за темою: "Радіаційний туман" не зашкодив вильоту рейсів з аеропортів Києва