Боротьба з фейками по-бразильськи: Що таке проект Comprova і як його планують використовувати

У Бразилії напередодні виборів збираються допомогти населенню відокремлювати факти від фейків. Розповідаємо, як саме

Фото з відкритих джерел

Президентські вибори в Бразилії відбудуться у період з 7 по 28 жовтня 2018 року. Близько 138 млн виборців вирушать на голосування, підсумком якого стане ім'я наступного президента найбільшої країни Латинської Америки.

Передвиборні кампанії в різних країнах вже досить давно ведуться не тільки в офлайн, але й в онлайн-режимі. При цьому за останні роки вплив інтернету та соціальних мереж на підсумковий результат голосування значно посилився.

Поширення інформації через соціальні мережі спричинило за собою появу величезної кількості фейків (неправдивих новин). З часом фейки стали обов'язковим атрибутом практично будь-яких виборів і найчастіше досить ефективним інструментом для впливу на переваги електорату.

Саме в контексті сучасних реалій і було розроблено проект Comprova, який об'єднав чимало журналістів, а також дістав підтримку з боку найбільших соцмереж, у тому числі Facebook і Twitter.

Що таке Comprova?

Фото з відкритих джерел

Проект, спеціально створений під майбутні президентські вибори. Comprova стартує 6 серпня і діятиме аж до закінчення виборів 28 жовтня.

Мета Comprova – допомога жителям Бразилії у відділенні фейкових новин від справжніх. З його допомогою можна буде провести фактчекінг новин, що стосуються виборчого процесу.

Як все відбуватиметься?

Глава бразильського підрозділу Google News Lab Марко Туліо Пірес у своєму блозі розповів, що  Comprova сфокусується на фейках і пропаганді в мобільному інтернеті.

Вибір мобільного інтернету пов'язаний з тим, що бразильці в переважній більшості воліють читати новини зі своїх телефонів.

"Наші громадяни отримають можливість відправляти (в Comprova, - прим. ред.) чутки та історії, які, на їхню думку, вимагають підтвердження або спростування. Коли їхню історію буде перевірено, вони отримають повідомлення на свій смартфон", - повідомив Марко Туліо Пірес.

Хто автор проекту і хто перевірятиме?

Для підготовки та подальшого втілення в життя проекту Comprova було створено велику коаліцію.

First Draft (проект-учасник Comprova) пише, що Comprova буде координуватися бразильською асоціацією журналістських розслідувань Abraji за підтримки місцевої журналістської організації Projor і до неї увійдуть представники AFP, Band News, Band TV Canal Futura, Correio do Povo, Exame, Folha de S. Paulo, GaúchaZH, Gazeta Online Gazeta do Povo, Jornal do Commercio, Metro Brasil, Nexo Jornal, Nova Escola, NSC Comunicação, O Estado de S. Paulo, O Povo, Poder360, Rádio Band News FM, Rádio Bandeirantes, Revista Piauí, SBT, UOL і Veja (всього 24 редакції ЗМІ та організації).

Саме на їхні плечі ляже перевірка інформації, відправленої бразильськими користувачами, і підсумковий вердикт.

З First Draft для участі в Comprova об'єднуються платформи, включаючи Facebook, Twitter, Google і NewsWhip.

Зокрема, за словами представника Facebook Клаудії Гурфінкель, соцмережа надає фінансування і технічну підтримку проекту.

Для проекту розроблено спеціальну технологію, щоб всі редакції-учасники могли відстежувати мережі дезінформації і співпрацювати в режимі реального часу. Це спростить роботу редакції у величезній сухопутній зоні Бразилії в безпрецедентних масштабах і має допомогти оперативно реагувати на запити населення щодо перевірки.

Як в інших країнах?

Боротьба з фейковою інформацією зайняла міцне місце серед проблем, які обговорюють у світових масштабах.

У березні цього року робоча група Європейської комісії, створена для боротьби з фейковими новинами, запропонувала створити Кодекс принципів для онлайн-платформ і соціальних мереж.

Серед 10 ключових принципів, викладених у звіті робочої групи, онлайн-платформи мають, наприклад, забезпечувати прозорість, пояснюючи алгоритм відбору новин.

Тим часом у Німеччині вирішили зобов'язати соцмережі стежити за своїм контентом.

У Франції готують новий закон для протидії фейкам на виборах, у Великій Британії створюють новий підрозділ для боротьби з фейками, а в Італії було запущено онлайн-сервіс, спрямований на боротьбу з фейковими новинами.

В Україні у січні після скандалу, пов'язаного з публікацією грузинським телеканалом "Руставі-2" листа, нібито написаного Петром Порошенком у 2007 році на ім'я директора ФСБ, пролунали заяви про необхідність зміни законодавства заради "боротьби з антиукраїнськими фейками". Поки що ідея далі не просунулася.

Джерело: 112.ua

відео по темі

Новини за темою

Новини партнерів

Загрузка...

Віджет партнерів