Відсутність галузевого закону щодо річкового транспорту заважає компаніям, зацікавленим у вантажних перевезеннях, - експерт

Як зазначає "Цензор", за прагненням "Нібулона" провалити законопроект № 2475а може стояти страх перед фінансовим крахом

Відсутність галузевого закону щодо річкового транспорту заважає компаніям, зацікавленим у вантажних річкових перевезеннях ("Укррічфлот", "Бунге Україна", Cargill тощо). Виграє однак зернотрейдер "Нібулон", який має практично монопольне становище в каботажних перевезеннях. Про це у своїй статті видання "Цензор" написав експерт В'ячеслав Коновалов.

Зазначимо, що Верховна Рада повернула на доопрацювання до профільного комітету два законопроекти "Про внутрішній водний транспорт", які суттєво відрізняються один від одного. Голосів не вистачило як законопроекту №2475а, який просуває Мінінфраструктури, так і №2475а-3, основним автором якого є нардеп Андрій Вадатурський. Перший набрав 216 голосів, другий підтримали лише 159 депутатів.

Як зазначає "Цензор", за прагненням "Нібулона" провалити законопроект № 2475а може стояти страх перед фінансовим крахом. "Нібулон" має перевагу: завдяки власному флоту він не витрачає кошти на більш дорогий фрахт суден під іноземним прапором. Річковий флот "Нібулон" може не витримати здорової конкуренції та низьких цін на перевезення. Ставши менш конкурентоспроможним, "Нібулон" ризикує не розплатитися за кредитами, які він активно брав раніше, у першу чергу в Європейського банку реконструкції та розвитку, зазначає видання.

"Інвестиції не надають належного позитивного ефекту. Наприклад, до 2014 року виручка агрохолдингу становила 1,16 млрд дол., але звітний період "Нібулон" закінчив зі збитками в розмірі 243,7 млн долл. Своєю чергою у 2015 році виручка скоротилася до 540 млн дол., при цьому збитки становили 92 млн дол. На думку експертів, цілком логічно, що за таких фінансових показників компанія "Нібулон" не в змозі самостійно відповідати зобов'язанням і змушена вдаватися до зовнішніх запозичень", - зазначає автор.

Причиною збитковості найбільшого зернового експорту є реалізація економічно сумнівних великих проектів, які вимагають значного фінансування. На думку багатьох опитаних експертів, з кожним роком "Нібулон" все більше нагадує величезну мильну бульбашку, яка продовжує функціонувати завдяки зовнішнім кредитам, йдеться у публікації.

Як зазначив експерт, ЗМІ підозрюють, що "Нібулон" занадто загруз у кредитах і що не збанкрутувати йому допомагають тільки чергові надходження від тих самих банкірів, однак сам зернотрейдер це заперечував. Він також зазначив, що "Нібулон" старанно приховує свою фінансову звітність.

Джерело: 112.ua

відео по темі

Новини за темою

Новини партнерів

Загрузка...

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>