Удосконалення існуючих механізмів забезпечення прав, свобод і законних інтересів дитини – одне із завдань, про які йшла мова на Урочистому відкритті Всеукраїнського тижня права 5 грудня 2016 року, повідомляє "РБК-Україна".

На думку фахівців, однією з ключових проблем на сьогодні є спроби характеризувати "феномен" дитинства тільки з точки зору юридичної складової вітчизняної культури, не враховуючи при цьому моральних та інших історично обумовлених соціокультурних особливостей розвитку сучасного українського суспільства.

За словами завідувача відділу теорії держави і права Інституту держави і права ім. В. М. Корецького НАН України Наталії Оніщенко, існують окремі прогалини у законодавстві, які не дозволяють ефективно забезпечувати права та інтереси дитини, а також зміцнювати такий важливий соціальний інститут, як сім'я.

"Поза полем зору залишається коло питань, пов'язаних з правовим статусом дитини, її правами, свободами, законними інтересами та обов'язками тощо, які вимагають доктринального дослідження. Наприклад, дослідження феномену дитинства в контексті культурно-цивілізаційного розвитку суспільства; дослідження взаємозв'язку і взаємодії правового статусу дитини з особливостями суспільної і релігійної моралі на прикладі вітчизняного і зарубіжного досвіду тощо", – зазначає фахівець.

На її думку, для того, щоб покращити ситуацію та запобігти зловживанням з боку уповноважених органів і посадових осіб при кваліфікації відповідних діянь як таких, що спрямовані на порушення прав та інтересів дитини, необхідно доповнити Закон України "Про охорону дитинства" поняттям "законний інтерес дитини", ключовою ознакою якого має бути те, що він може бути направлений тільки на досягнення дитиною повноцінного фізичного, інтелектуального, культурного і соціального розвитку з урахуванням традиційних моральних засад суспільства.

Нагадаємо, Всеукраїнський тиждень права в Україні щорічно відбувається напередодні всесвітнього Дня прав людини – міжнародного свята, який за пропозицією Генеральної асамблеї ООН відзначається 10 грудня.