В МІУ готують ліквідацію порту "Южный" і звільнення всіх портовиків, - ЗМІ

Експерти сподіваються, що депутати не проголосують у другому читанні за новий законопроект № 8125 "Про концесію", враховуючи наміри Мінінфраструктури - віддати в концесію високоприбуткові об'єкти галузі

Ліквідація державного порту "Южный" після передачі його активів в концесію приватнику, стане прецедентом в історії приватизації, як новий спосіб тіньового розпродажу держмайна - вважає економіст, екс-міністр фінансів України Володимир Лановий, пишуть "Контракти.ua".

"У нас приватизація об'єктів держвласності відбувається незрозуміло як. Нам розповідають про швидкість приватизації. Кому потрібна ця швидкість? Вона потрібна тим, хто хоче вкрасти. Тому що їм потрібно швидко. Зараз відбувається процес юридичного закріплення і підтримки ось таких неправомірних та неефективних дій влади, але при цьому кориснихдля когось, звичайно", - пояснив експерт.

Мінінфраструктури підготувало ТЕО концесії державного порту "Южный", в якому йдеться, зокрема, про ліквідацію держпідприємства після того як воно буде передано в концесію, повідомляє видання. У розділі 10.2 документа йдеться не тільки про припинення існування ДП МТП "Южный", але і про звільнення всього трудового колективу.

На думку глави НДІ Мінекономіки України, доктора економічних наук Ігоря Манцурова, уряд готує нову схему виведення залишків держмайна в приватне володіння. Якщо після передачі в концесію порту "Южный", його, як держпідприємство ліквідують - це означатиме остаточну втрату для країни цього стратегічного об'єкта.

"Ми щодня втрачаємо свій вплив на розвиток економіки, на розвиток стратегічно важливих державних підприємств. Це неприпустимо. Тим більше в умовах війни. Не можна цього робити. Ми щодня втрачаємо вплив держави. Цей випадок безумовно стане прецедентом. Якщо у них все вийде, це буде ще один крок до катастрофи, до знищення держави, втрати незалежності - економічної, політичної, міжнародної", - вважає Манцуров.

Він висловив упевненість в тому, що такі стратегічно важливі підприємства, як морські порти, в особливості порт "Южный" повинні залишатися в руках держави і говорити про їх концесію немає сенсу принаймні в найближчі кілька років.

"Державний порт "Южный" ліквідують після того, як буде підписаний договір про концесію, після чого порт повністю перейде у приватну власність. А далі його будуть використовувати не в інтересах держави. Ось так буде. На мою думку, про умови концесії для об'єктів стратегічного значення, а порти - ми ж розуміємо, що це об'єкти першочергового, стратегічного значення - вести розмову не має сенсу", - підкреслив Манцуров.

Експерти сподіваються, що депутати не проголосують у другому читанні за новий законопроект № 8125 "Про концесію", враховуючи наміри Мінінфраструктури - віддати в концесію високоприбуткові об'єкти галузі. Тим більше, що законопроект передбачає ряд скандальних норм, які, на думку самих же народних депутатів, призведуть до корупції та вимивання коштів з держбюджету.

Міністр інфраструктури Володимир Омелян заявив про те, що всі концесійні проекти в портах почнуться відразу ж після прийняття нового Закону "Про концесії", пишуть "Контракти".

За даними ЗМІ, у разі прийняття Закону, безліч держпідприємств за спрощеною схемою перейдуть у приватні руки на 49 років, оскільки, ці об'єкти знаходяться в оренді або інших формах приватного користування. Зокрема, порт "Южный", за умовами нового Закону, виявиться в довгостроковій концесії у компанії "Портінвест" бізнесмена Ріната Ахметова. Спроби передати "Южный" в концесію не припиняються з 2012 року.

Джерело: 112.ua

Новини за темою

Новини партнерів

Загрузка...

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>