У МОЗ підготували законопроект про обмеження реклами ліків

Зокрема, пропонують заборонити рекламувати цілительство

Уляна Супрун Минздрав Украины

Законопроект МОЗ про обмеження рекламування ліків опублікували для громадського обговорення. Про створення такого документа повідомила в. о. голови Міністерства охорони здоров'я Уляна Супрун на сторінці у Facebook.

"Уявіть, понад 50% від усього ринку спожитих ліків у 2017 році становлять ліки без доведеної клінічної ефективності! З 10 найпопулярніших препаратів, які найбільше купували українські пацієнти у минулому році, лише 3 – є препаратами, які відносяться до категорії основних лікарських засобів. Усі інші – симптоматичні та супутні препарати або ж такі, що не мають достатньої бази ефективності", - зазначила Супрун.

Посилаючись на дані Нацради з питань телебачення і радіомовлення, вона повідомила, що від 30% до 50% загальної кількості реклами на українському телебаченні – реклама лікарських препаратів та медичних виробів.

"Реклама також підживлює й таке явище, як “лікування по телевізору” та google-терапію. Майже 69% українців займаються самолікуванням, не звертаючись за допомогою до лікарів", - додала в. о. голови МОЗ, пояснюючи необхідність ухвалення нового законодавчого акта.

За словами Супрун, мета законопроекту - уникнути маніпулювання інформацією про препарат та його властивості, а також гармонізувати чинне законодавство з нормами ЄС.

Новини за темою: Підписати декларацію вдома та потрапити до гінеколога без направлення: У МОЗ відповіли на часті запитання щодо вибору сімейного лікаря

Законопроект "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо удосконалення порядку реклами лікарських засобів)" забороняє рекламу цілительства та нетрадиційної медицини, участь у рекламі медпрепарату відомих людей, які виглядають, як лікарі.

Документ передбачає, що не можна популяризовувати ліки, які відпускаються без рецепта, проте заборонені для рекламування (відповідний перелік має створити МОЗ).

Відповідно до законопроекту, зміст реклами лікарських засобів повинен відповідати інформації, викладеній в інструкції про застосування лікарського засобу. Не можна згадувати, що препарат призначено для дітей. Також заборонено пропонувати визначити діагноз або курс лікування за допомогою засобів телекомунікації чи повідомляти неправду про майбутнє одужання.

У фахових медичних виданнях рекламувати медпрепарати можна буде за іншими правилами - відповідно до порядку, затвердженого урядом.

Міністерство охорони здоров'я має контролювати виконання норм закону у сфері реклами медпрепаратів. Штраф за одне порушення - 5% від ліцензійного збору.

Новини за темою: В Україні стартувала кампанія "Лікар для кожної родини"

МОЗ планує виписувати електронні рецепти на ліки в п'яти областях.

Джерело: 112.ua

відео по темі

Новини за темою

Новини партнерів

Загрузка...