banner banner banner

Starbucks по-українськи: Чого можна чекати від американського кавового гіганта

Бути чи не бути відомій американській кавової мережі Starbucks в Україні - уже не перший день предмет обговорення в українському суспільстві й тема неузгодженого діалогу між мером Києва і керівництвом компанії. Чи буде Starbucks в Україні та чим так відома компанія?

Кав'ярня Starbucks Фото з відкритих джерел

Американська компанія з продажу кави та мережа кав'ярень Starbucks знову не поділила з мером Києва Віталієм Кличком перспективу виходу на український ринок.

Раніше мер столиці заявив, що американська мережа кав'ярень вивчає питання виходу на ринок в Україні та зробить усе можливе для того, щоб мережа Starbuсks з'явилася в Києві. Однак у Starbuсks заявили, що не розглядають варіант виходу на український ринок.

Сьогодні Кличко знову повідомив про те, що мережа кав'ярень Starbucks з'явиться в Києві та що це лише питання часу. За його словами, йдеться про франшизу і довкола теми занадто багато спекуляцій.

Чому міський голова особисто взявся за питання виходу Starbucks в Україні та чи справді потрібна в нашій країні всесвітньо відома мережа кав'ярень?

Персонаж з "Мобі Дік", Сирена і три приятелі-кавомани

Мережа кав'ярень і точок з продажу кави Starbucks – одна з найбільш популярних кав'ярень у всьому світі, була заснована в Сіетлі в 1971 році. Мережа має понад 24 тис. торгових точок у 73 країнах світу.

Логотипом компанії спочатку був образ русалки Сирени з двома хвостами. Пізніше основний колір логотипу змінили з коричневого на зелений, риб'ячий хвіст став трохи обрізаним, а груди Сирени прикрили волоссям, що розвівалося. Тепер же на логотипі залишили голову Сирени, хвіст русалки прибрали.

Заснували Starbucks троє приятелів: вчителі Джеррі Болдуін і Зів Сигл та письменник Гордон Боукер. Молоді люди вирішили продавати високоякісні кавові зерна та обладнання від кавового підприємця Альфреда Піта після того, як він навчив їх стилю обсмажування. Назва компанії походить від імені помічника капітана Ахави з книги "Мобі Дік" - Старбек.

Через шість років засновники продали свою компанію Говарду Шульцу, колишньому директору з маркетингу в Starbucks і власнику мережі кав'ярень Il Giornale, який пізніше перейменував свій бренд Starbucks Corporation і почав відкривати торговельні точки за межами Сіетла. Таким чином, під час первинного публічного розміщення на фондовому ринку в 1992 році Starbucks мала 165 торгових точок.

Говард Шульц Фото з відкритих джерел

Компанію оцінювали в 271 млн дол., 12% проданих акцій дали компанії прибуток у 25 млн дол., що дало можливість упродовж наступних двох років подвоїти число магазинів. До вересня 1992 року ціна на акції Starbucks зросла на 70%, прибуток за акціями зріс майже в 100 разів порівняно з попереднім роком.

Відкриття та закриття торговох точок

Компанія впевнено завойовує світовий ринок, поступово відкриваючи точки в різних країнах. Першу торгову точку за межами Америки було відкрито в Японії у 1996 році. Через два роки Starbucks виходить на британський ринок. У 2002 році компанія відкрила перший магазин у Латинській Америці, потім заснувала компанію з продажу кави у Швейцарії. Потім були точки в Польщі та Нідерландах. У вересні 2007 року відкрили першу кав'ярню мережі в Росії, в 2015-му – в Азербайджані. У 2017 році мережа Starbucks анонсувала відкриття першої кав'ярні в Італії, яка, за словами Шульца, спочатку надихнула його на відкриття кавових точок.

Однак не всі торгові точки чекав успіх. Starbucks змушений був закрити шість кав'ярень в Ізраїлі. Власник послався на те, що "криза вдарила і по клієнтах, і по кафе, яких чекали фінансові проблеми". Також компанія була змушена закрити 60 магазинів в Австралії через великі збитки. Досить проблемними були переговори з італійським ринком, оскільки італійці не бажали замінювати власну каву на американський аналог.

Компанія також мала неприємну історію, пов'язану зі сплатами податків. У 2012 році після розслідування агентства Reuters компанію звинуватили в несплаті податків. Було встановлено, що Starbucks упродовж 14 років діяльності в Британії виплатила лише 8,6 млн фунтів корпоративних податків, незважаючи на отриманий прибуток від продажу в 3 млрд фунтів. У розслідуванні стверджували, що компанії вдалося це зробити завдяки високим ліцензійним зборам на британському ринку. У компанії визнали проблему, пообіцявши "змінити свій підхід до виплати податків".

Прихід до України: Фейки, обіцянки мера і скептицизм українців

Відкриття в Києві кав'ярні знаменитої американської мережі вже не перший рік викликає суперечки в українському суспільстві. У 2011 році в групі шанувальників Starbucks на сторінці у Facebook з'явилося повідомлення:

Шановні шанувальники Starbucks Ukraine!

Сторінка буде наповнюватися російською мовою тільки тому, що більшість наших послідовучачів – російськомовні.

Ми в жодному разі не хочемо таким чином образити україномовних шанувальників бренду або спровокувати цим конфлікт.

Однак конфлікт усе ж спровокували. Отримавши безліч перепостів у всіх соцмережах, повідомлення викликало обурення в користувачів і суперечки щодо доцільності виходу американської компанії в Україні. На сторінці почали з'являтися інші більш провокаційні повідомлення, що ще частіше змушувало користувачів її блокувати. Українці заявляли про небажання відвідувати кав'ярні та навіть писали скарги на офіційну сторінку.

У Starbucks відреагували — сторінку видалила адміністрація Facebook. У самому ж Starbucks заявили, що сторінка жодним чином не була пов'язана з їхньою компанією, і назвали дії авторів сторінки "непрофесійною діяльністю підрядників".

Тим часом послідовники відомої марки продовжили з'являтися в Україні. У 2013 році в столиці на Бессарабському ринку відкрили точку з логотипом Starbucks. Однак на офіційному сайті компанії жодної інформації про філію не було. Творці торгової точки стверджували, що продають багато видів кави, у тому числі Starbucks.

Starbucks Фото з відкритих джерел

До відкриття оновленого київського ЦУМу в мережі з'явилися акаунти так званого Starbucks в Україні, які обіцяли за репости фотографій у соцмережах знижки покупцям після відкриття кав'ярні в торговому центрі. Пізніше в ЦУМі спростували інформацію про відкриття Starbucks.

Крім того, в Україні можна знайти безліч кавових точок з логотипами або назвами, схожими на Starbucks.

Водночас в українському суспільстві давно існує питання: чи потрібен тут оригінал? І що більше приваблює споживача — гучний бренд чи якість кави?

Частина українців, обговорюючи в мережі можливий прихід американської мережі кав'ярень у столиці, вказують на привабливість українського ринку, яку лише зміцнить прихід Starbucks, залучить інвестиції, поверне до країни частину відомих компаній, які раніше покинули Україну через недостатній попит. Також указують на нові робочі місця та привабливість для іноземців.

Противники мережі кав'ярень виступають за розвиток національного виробника кави і культури українських кав'ярень. Вони прогнозують швидку капітуляцію компанії у зв'язку з низьким попитом, який може виникнути через високі ціни.

Розсудити спір про потреби ще одного гучного імені на українському ринку зможе лише прихід Starbucks до України, а конкретно до столиці, що і обіцяв українцям київський мер. Однак Starbucks варто скрупульозно вивчити ринок перед приходом до України, щоб уникнути неприємностей, коли "криза б'є по клієнтах".

Джерело: 112.ua

відео по темі

Loading...


Новини за темою

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>