З відкритих джерел

Кілька років тому Всесвітня організація охорони здоров'я зробила приголомшливу заяву: внаслідок дорожньо-транспортних пригод у світі щороку гине близько 1,25 млн осіб. Найбільш незахищеними групами є мотоциклісти (23% смертельних випадків), пішоходи (22% смертельних випадків) і велосипедисти (4% смертельних випадків). Якщо терміново не вжити заходів, вже до 2030 року число смертності на дорогах збільшиться втричі (до 3,6 млн осіб на рік).

Всьому виною законодавство

Головною причиною такої сумної статистики та перспективи є те, що в багатьох країнах світу, особливо в країнах, що розвиваються, досі діє неналежне законодавство в дорожній сфері. Глави держав ще в 2010 році домовилися до 2020 року докласти всіх зусиль для зменшення кількості смертельних випадків і травмування внаслідок дорожньо-транспортних пригод. Однак за п'ять років (станом на 2015 рік) лише 17 країн світу, які потребують поліпшення дорожнього законодавства, привели принаймні один зі своїх законів у відповідність з найкращою практикою щодо пристебнутих ременів, керування транспортними засобами у нетверезому стані, швидкості, мотоциклетних шоломів або дитячих затримних пристроїв.

Так, за останніми даними ВООЗ, 105 країн мають належні закони про пристебнуті ремені, які застосовуються до всіх водіїв і пасажирів;

ВООЗ

47 країн мають належні закони, що визначають національну максимальну швидкість у міських межах на рівні 50 км/год і наділяють місцеву владу повноваженнями для введення додаткових швидкісних обмежень;

ВООЗ

34 країни мають належні закони щодо кермування транспортними засобами в нетверезому стані, обмежують вміст алкоголю в крові (САК) на рівні, що не перевищує 0,05 г/дл, а також встановлюють для молодих і водіїв-початківців більш низькі рівні САК, що не перевищують 0,02 г/дл;

ВООЗ

44 країни мають закони про шоломи, які застосовуються до всіх водіів, пасажирів і типів доріг і двигунів; вимагають, щоб шолом було пристебнуто, і посилаються на конкретні стандарти на шоломи;

ВООЗ

53 країни мають закони про дитячі затримні пристрої для пасажирів транспортних засобів, які базуються на даних про вік, зріст або вагу і застосовують обмеження на перевезення дітей на передньому сидінні в залежності від їхнього віку або зросту.

ВООЗ

Складаючи інфографіку щодо дорожнього законодавства, ВООЗ, на жаль, не мала даних щодо України, проте, як відомо, наразі наша країна серед тих держав, в яких діє обмеження швидкості на рівні понад 50 км/год, а також штрафи за водіння в нетверезому стані, не пристебнутий ремінь, відсутність дитячих крісел та інші є лояльними.

Тим не менш вже в 2018 році все може змінитися, оскільки сьогодні Кабінет міністрів затвердив пропозиції Міністерства внутрішніх справ відповідних змін у нормативно-правові акти у сфері безпеки дорожнього руху.

Новини за темою: Обмеження швидкості транспорту в містах: Як їздять в Україні і Європі

Лідери за рівнем смертності на дорогах

Варто відзначити, що дотепер між країнами з високим рівнем доходу та країнами з низьким і середнім рівнем доходу спостерігається великий розрив за рівнем смертності на дорогах. В останніх, за даними ВООЗ, відбувається 90% всіх випадків смерті внаслідок ДТП. Це при тому, що на країни, що розвиваються, припадає лише 54% транспортних засобів у світі.

Так, найнижчі рівні смертності спостерігаються в Європі, особливо у найбільш багатих країнах цього регіону, а найвищі - в Африці.

ВООЗ

Однак якщо розглядати цей показник за країнами, а не регіонами, ТОП лідерів смертності на дорогах виглядатиме так:

corestone

На жаль, Україна є одним із лідерів у світі за рівнем смертності на дорогах разом з Грузією, Росією, Вірменією, Індією та США.

Показники смертності у нас в 3-4 рази вище, ніж в європейських країнах. Для порівняння: в Бельгії фіксується 6,7 смертельних випадків на 100 тис. осіб на рік, в Австрії – 5,4, у Франції – 5,1, в Німеччині – 4,3, Данії – 3,5, тоді як в Україні цей показник становить 13,5.

За даними Євростату, найбезпечніші дороги в Швеції, Великій Британії, Нідерландах і Данії. Крім українських доріг, небезпечно на дорогах Болгарії, Румунії, Литви, Латвії та Хорватії.

Як зазначають у МОЗ України, за останні 6 років (це 2011-2016 роки) в державі зареєстровано близько 170 тис. ДТП з потерпілими, де загинуло 26,5 тис. осіб, травмовано - 209 тис. осіб.

Понад 43% загиблих у ДТП торіку - пішоходи і велосипедисти.

"ДТП в Україні є першою за поширеністю причиною смерті серед молоді віком від 15 до 24 років і другий - серед дітей віком від 5 до 14 років", - підкреслюють у відомстві.

corestone

Більшість дорожніх інцидентів з тяжкими наслідками відбувається внаслідок перевищення водіями швидкості (39%), невлаштованості пішохідних переходів (38%), порушення правил переїзду перехрестя (30%). На четвертому місці - кермування авто в нетверезому стані.

Новини за темою: Де гинуть люди в Україні?

За останніми даними Міністерства внутрішніх справ, за 9 місяців нинішнього року в дорожньо-транспортних пригодах в Україні загинуло 2,3 тис. осіб, понад 25 тис. громадян зазнали травм.