Показники проб води на місці аварії танкера Delfi вже в нормі, - Держекоінспекція

Проби води беруть двічі на день

Танкер Delfi Страна.ua

Екологічні показники на місці аварії іноземного танкера Delfi поблизу Одеси поступово покращуються. Про це розповів заступник начальника Державної екологічної інспекції Кримсько-Чорноморського округу Микола Гавриков, повідомляє "Радіо Свобода".

Зазначається, що проби води беруть двічі на день.

"22 листопада, у день аварії, норми були перевищені в 53 рази, потім в 90 разів, потім вночі був найвищий показник – 157 разів, а потім перевищення почало спадати. Як нам доповіли в АМПУ, пального, по суті, не було, тільки залишки. Їх розмило, оскільки судно було нахилене. 24 листопада ввечері перевищення було в 19 разів, а станом на зараз, 25 листопада, вода вже в нормі", – заявив Гавриков.

Як повідомляється, екоінспекція розраховує суми компенсації – пляма була велика, 100 на 200 метрів. Претензії на компенсації будуть висувати судновласнику, у якого є 30 діб на оплату.

Капітан Одеського морського порту Кирило Цюпко заявив, що Одеська філія державного підприємства АМПУ почне знімати танкер Delfi з мілини приблизно через тиждень, якщо судновласник не зробить цього сам. На початок робіт у судновласника є тиждень, а на самі роботи – два тижні.

"Згідно з Кодексом торговельного мореплавання України є процедура. Ми маємо висунути вимогу судновласнику, і якщо він не з’явиться, адміністрація порту має розпочати видалення судна звідти в тому чи іншому вигляді. Ми маємо дотриматися юридичної процедури, щоб пізніше не з’явився судновласник і не подав на нас до суду. Якщо він протягом тижня не з’явиться, ми будемо працювати згідно з Кодексом", - розповів Цюпко.

Зазначається, що захисні споруди від нафтопродуктів мають встановити навколо судна вже сьогодні, 25 листопада, якщо дозволять погодні умови. На самому пляжі їх встановили після аварії, і вони всотали в себе ті залишки пального, які витекли з танкера. 

Нагадаємо, в Одеській затоці зазнав лиха танкер Delfi під прапором Молдови, який зірвало з якоря.

Спочатку зазначене судно перебувало в нейтральних водах і не подавало заявок на вхід до Одеського морського порту або "Південного". Але пізніше воно подало сигнал про те, що зазнає лиха, без палива, з неробочим двигуном. У зв'язку з цим рятувально-координаційний центр "Одеса" прийняв сигнал і почав вживати заходів, спрямованих на ліквідацію аварійної ситуації. Із судновласником було узгоджено буксирування танкера для постановки до вільного причалу в порту "Очаків".

У ніч на 22 листопада Delfi вдалося закріпитися якорем на відстані однієї милі від берега в районі пляжу "Дельфін". Однак, за даними АМПУ, о 5:00 повільний дрейф відновився.

Увечері 22 листопада рятувальникам вдалося евакуювати із судна трьох членів екіпажу. Вони були госпіталізовані, лікарі повідомили про перевтому та переохолодження.

Пізніше в. о. голови Державної екологічної інспекції України Єгор Фірсов заявив, що вміст нафтопродуктів у воді на місці аварії танкера Delfi поблизу Одеси перевищив норму у 157 разів.

За фактом аварії іноземного танкера Delfi поблизу Одеси поліція порушила кримінальне провадження

Танкер Delfi - це рейдово-портовий нафтоналивний плавбункерувальник болгарського проекту 585. Його довжина 59 метрів, ширина - 10 метрів, вантажність - 1 тис. 565 тонн. Відомо, що власник судна "Фактор груп лімітед" зареєстрований у Харкові й належить Джавадову Шамсаддіну Алі Огли.

Джерело: 112.ua

відео по темі

Loading...


Новини за темою

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>