Небо над Дніпром відкриється, коли держава дасть грошей на "злітку", - експерти

"Чи буде держава брати участь у задекларованих проектах, стане відомо лише з початком формування бюджетного розкладу", - пише видання Hubs

Резервування профільними комітетами парламенту 10 млрд грн у бюджеті 2019 року для розвитку інфраструктури регіональних аеропортів, у тому числі будівництва злітно-посадкової смуги в Дніпрі, на цей момент є лише протоколом про наміри. Чи буде держава брати участь у задекларованих проектах, стане відомо лише з початком формування бюджетного розпису. Таку думку висловив економічний експерт Віталій Шапран, коментуючи виданню Hubs перспективи заявленого президентом України проекту будівництва сучасного аеропорту в Дніпрі.

У ході недавнього візиту в Дніпро міністр інфраструктури України Володимир Омелян озвучив досить невизначену позицію держави з цього питання. Із заяв міністра зрозуміло головне: грошей на будівництво поки держава не виділила. І як збирається виділяти, неясно.

"Можу припустити, що на даний момент уряд не виконує бюджет 2018 року, і розуміє, що грошей на аеропорт Дніпра в 2019 році може не бути. Тому Володимир Омелян і каже, що сьогодні все питання впирається в пошук фінансування. Гроші до кінця року можуть з'явитися, і питання будівництва знову стане пріоритетним", – вважає Шапран. 

З одного боку, міністр стверджує, що "держава повинна почати будівництво спільно з регіональним бізнесом (Кабмін будує ЗПС, бізнес – термінал і прилеглу інфраструктуру). З іншого – за словами Омеляна: "У державному фінансуванні цього проекту немає необхідності. Витрати повинні взяти на себе комерційні структури регіону". Більше того, все ще відкрите питання, де взагалі буде аеропорт: чи то перебудують нинішній, чи то почнуть з нуля в чистому полі", - йдеться в матеріалі Hubs.

Разом з тим журналісти нагадують, що бізнес готовий інвестувати частину коштів у будівництво терміналу та іншої інфраструктури. Зокрема, про це публічно заявив бізнесмен Олександр Ярославський, який побудував до "Євро-2012" Харківський аеропорт. Таким чином, останнє слово – за державою, робить висновок Hubs.

Як відомо, не так давно президент України дав усне доручення уряду включити проект будівництва дніпровського аеропорту в Державну цільову програму розвитку аеропортів на період до 2023 року в якості пріоритетного напрямку.

На переконання експертів, такий масштабний проект можливо реалізувати виключно шляхом державно-приватного партнерства.
"Ніякому регіонального бізнесу, як і місцевій владі, не по кишені будівництво злітно-посадкової смуги", – каже один з провідних економістів України, генеральний директор інвестиційно-банківської компанії European Capital Management Вадим Браїловський.

"Нехай уряд спочатку чітко вирішить, потрібен Дніпру аеропорт чи ні. Якщо потрібен – держава повинна фінансувати цей проект", - вважає експерт з питань авіаційного транспорту Сергій Хижняк.

Джерело: 112.ua

відео по темі

Новини за темою

Новини партнерів

Загрузка...