Металурги просять Держрегслужбу не дозволяти УЗ вільно встановлювати тарифи на використання напіввагонів

Учасники ринку також акцентували увагу на невирішеності проблеми відсутності прозорості та пов'язаної з цим корупції в питанні розподілу між вантажовідправниками парку напіввагонів, що знаходяться під управлінням філії УЗ - Центру транспортної логістики

hyser.com.ua

Надання повноважень ПАТ "Укрзалізниця" на вільне встановлення тарифів за використання напіввагонів призведе до нерегульованого зростання вартості вантажних перевезень. Про це йдеться у листі голови Федерації металургів України Сергія Бєлєнького і президента Об'єднання підприємств "Укрметалургпром" Олександра Каленкова голові Державної регуляторної служби Ксенії Ляпіній, повідомляє uaprom.

Металурги нагадали, що Міністерство інфраструктури України направило до Державної регуляторної служби проект наказу "Про затвердження змін до Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов'язані з ними послуги", який, зокрема, передбачає включення в найменування видів перевезень, робіт і послуг, які виконуються залізничним транспортом за вільними ("договірними") тарифами, плати за використання власних піввагонів "Укрзалізниці" (вагонна складова плати за перевезення) в межах України.

"Є всі підстави вважати, що ухвалення такого рішення вкрай негативно вплине на стан вітчизняної економіки, оскільки гарантовано призведе до нічим нерегульованого зростання загальної вартості вантажних перевезень для більшості галузей промисловості, а також до значного зростання корупційних ризиків у системі ПАТ "Укрзалізниця", - йдеться в листі. - Наші розрахунки показують, що загальні витрати учасників ринку можуть зрости на понад 4 млрд грн на рік, що неодмінно призведе до подальшого погіршення їхньої конкурентоспроможності на ринку".

Учасники ринку також акцентували увагу на невирішеній проблемі відсутності прозорості й пов'язаної з цим корупції в питанні розподілу між вантажовідправниками парку піввагонів, що перебувають під управлінням філії УЗ - Центру транспортної логістики.

За даними металургів, одні приватні вантажовласники можуть бути забезпечені напіввагонами на 10%, тоді як інші – на понад 90%. "Надання повноважень ПАТ "Укрзалізниця" щодо вільного ціноутворення тільки посилить наявну проблематику у сфері залізничних перевезень. Крім можливості надавати преференції окремим вантажовідправникам у частині забезпечення вагонами, посадові особи ПАТ "Укрзалізниця" також отримають можливість встановлювати такі тарифи окремим вантажовідправникам, які самі будуть вважати "ринковими", - сказано в листі.

Враховуючи те, що понад 70% усіх вантажів, що перевозяться залізничним транспортом, відвантажуються в напіввагонах, запропонована ініціатива гарантовано призведе до зростання витрат на організацію перевезень вантажів у масштабі всього ринку перевезень України, які буде перекладено на вантажовласників і кінцевих споживачів, вважають Бєлєнький і Каленков.

На думку промисловців, у зв'язку з вищевикладеним проект наказу "Про затвердження змін до Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов'язані з ними послуги" повинен бути опрацьований Антимонопольним комітетом України в частині дотримання законодавства про захист економічної конкуренції.

Бєлєнький і Каленков просять голову Державної регуляторної служби України не погоджувати проект наказу до його проведення ретельної оцінки АМКУ.

Джерело: 112.ua

відео по темі

Loading...


Новини за темою

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>