IKEA: як зміниться меблевий ринок України після виходу компанії-гіганта

.

Група компаній IKEA вчергове заявила про вихід на український ринок. До чого призведе поява меблевого гіганта в нашій країні, і як це відгукнеться вітчизняному виробникові, вже аналізують експерти.

Реліз без термінів

Про шведський концерн IKEA, що спеціалізується на продажу меблів і товарів для будинку, не знає хіба що інопланетянин. Доступний і практичний мас-маркет, головною фішкою якого є простота в збиранні та експлуатації, вподобали споживачі по всьому світу. Продукція компанії представлена у понад 40 країнах світу. України в цьому списку поки нема.

Задля справедливості варто відзначити, що увірватися на український ринок одна з найбільших мереж меблевих торгових центрів намагається вже більше 10 років. Однак всі спроби IKEA виявилися марними: домовитися з владою про виділення землі так і не вдалося. Подейкують, що за вирішення питання чиновники просили хабар у десятки мільйонів доларів. Йти на корупцію представники меблевого гіганта відмовилися.

Чергова хвиля розмов про прихід концерну IKEA в Україну піднялася в червні. Спершу інтерес підігрів голова правління компанії "Мандарин Плаза" Олександр Черницький. Він зазначив, що IKEA могла б облаштуватися на площах ТРЦ "Південний", який обіцяє стати найбільшим у країні. Спорудження цього об'єкта заплановано на кінець року в Голосіївському районі Києва.

А згодом своє бажання працювати в Україні підтвердили і в самій IKEA. Представники компанії повідомили, що франшиза для нашої країни вже надана. От тільки називати точні терміни виходу на наш ринок не поспішають – на сьогодні їх просто немає.

Конкуренція як мотивація

Українські виробники не стали гаяти час. Прогресивні скористалися паузою, яку взяла IKEA, і взялися освоювати її нішу. У спробах підкорити середній і нижчий за середній ціновий сегмент наші компанії, незважаючи на кризу, почали опановувати нові технології, експериментувати з дизайном і оновлювати лінійку продукції.

Реакція споживача не змусила себе довго чекати: покращення якості та доступні ціни підвищили попит на вітчизняний товар. А завдяки входженню України до зони вільної торгівлі ЄС наші виробники побачили зелене світло для виходу на зарубіжні ринки.

З одного боку, угода з ЄС має дати поштовх розвитку меблевої промисловості в Україні. З іншого – дрібні та середні виробництва ризикують канути в Лету, не витримавши натиску світових гігантів. Але ті, що витримають конкуренцію, отримають змогу вийти на ринки збуту по всій Європі.

Щоправда, і наш ринок тепер активно штурмують імпортні товари. Протистояти західним гігантам нашим меблярам вкрай важко, адже їхні фінансові можливості значно більші. Перехопити ініціативу, поки нема IKEA, вирішили шляхом освоєння формату супермаркетів і гіпермаркетів. Подолати конкуренцію до певної міри допомогли політичні та економічні труднощі: українці дедалі більше віддають перевагу вітчизняному виробнику. Для залучення клієнтів меблярам доводиться приділяти особливу увагу якості як самого товару, так і обслуговування покупців. Строки доставки значно скоротили, а саму продукцію нині представляють повніше. Так, у регіонах популярні меблеві супермаркети, в яких представлено продукцію відразу декількох операторів.

Пропонують українські компанії і комплексний дизайн інтер'єрів від ремонту до розстановки меблів.

Зазначимо, що найактивніше сьогодні розвивається ринок домашніх меблів. А от сегмент ексклюзивної і дорогої офісної лишається за імпортом: на ньому міцно тримається італійська, німецька та іспанська продукція.

Що нас гальмує 

Загалом левову частину українського ринку займають дрібні виробники. Багато з них жертвують якістю, використовуючи низькопробні комплектуючі, тож ринок заполонили дешеві підробки, видавані за відомий бренд.

Ривок уперед українським операторам не дає зробити і брак добрих дизайнерських рішень. Це італійські меблі знані дизайнерськими розробками, німецькі зарекомендували себе найкращими в технічному плані, іспанські підкорюють елементами ручної роботи. Ми цим, на жаль, похвалитися ще не можемо. Втім, є у європейських меблів і недоліки: наш споживач не готовий платити за них високу ціну і довго чекати на виготовлення.

Зазначимо, що українці все ж можуть скласти конкуренцію імпортерам. І серед наших виробників є ті, хто давно дотримується італійських стандартів виробництва і пропонує клієнтові індивідуально розроблений дизайн. У передовиках – компанії MERX, "АМАТІ", "Енран", "Прогрес", "Новий Стиль", "ЕКМІ-меблі", ROSSATTI та інші. Загалом меблевий ринок України сьогодні представляють близько трьох тисяч підприємств. І кожна з фірм буквально прагне підкорити клієнта. Ставку зробили на боротьбу за постійних покупців. Прихильність бренду "виховують" численними програмами лояльності та дисконтами, різноманітними акціями та призами.

Оператори ринку впевнені: переживуть кризу і складуть конкуренцію імпортові лише ті, хто опанує сучасні технології. Якість, дизайн, багатофункціональність, практичність – ось "кити", на яких триматиметься прибуток. Розвивати усі ці якості допоможе, безсумнівно, використання зарубіжного досвіду. У нас безліч компаній, що постачають свою продукцію до Європи і на Близький Схід. Попит на українські меблі спостерігається в Польщі, Білорусі, Молдові, Казахстані.

Ми поступово збільшуємо експорт, маючи для цього всі передумови – недорогу робочу силу та надлишок сировини. Українські виробники вже опанували всі напрямки меблевого ринку – це меблі для дому та офісу, кафе і ресторанів, баз відпочинку і навчальних закладів. Компанії сьогодні ладні боротися не тільки за вітчизняного, але й зарубіжного споживача. І розвиватися попри все.

Думка експертів

Як зміниться меблевий ринок України після того, як на нього вийде компанія IKEA, ми поцікавилися в експертів. І ось що вони відповіли.

 

Голова експортного комітету Української Асоціації Меблевиків Володимир Патис

- Як зміниться меблевий ринок України із виходом компанії IKEA?

- Думаю, по меблевому ринку України поява в нашій країні IKEA особливо не вдарить. Деякі виробники будуть тільки у виграші, оскільки IKEA вже шукає постачальників серед українських компаній, в тому числі веде переговори в рамках нашої асоціації. IKEA зацікавлена в тому, щоб не ввозити до нас товар, а виробляти його тут, на місці. Для цього зараз і створюється пул постачальників.

На сьогодні акцент вони роблять на аксесуарах. А от із меблями великої конкуренції нашим виробникам IKEA не складе. Вони відкусять шматок ринку лише в недорогому сегменті. Завдання наших виробників зараз – виходити на експортні ринки. Поява IKEA їх тільки змусить розвиватися і рухатися далі – це проста конкуренція. Так, певний виклик є, але для нас це не проблема. Взяти хоча б статистику: з 2013 року експорт меблів українського виробництва щорічно зростає на 50 %. І це незважаючи на ситуацію в країні. До того ж, ми можемо проаналізувати ситуацію в Польщі. Після виходу IKEA на їхній ринок жодного удару не відбулося. Польща – четверта в світі за експортом меблів, і ніяких зрушень у цій статистиці не сталося.

- Яку частку ринку компанія IKEA займе за перший рік роботи в Україні?

- З урахуванням того, що поки вони збираються відкриватися тільки в Києві, думаю, цей відсоток буде невеликим. До того ж, у IKEA свій стиль – мінімалізм, а наші люди до нього ще не звикли. Однозначно поки можна спрогнозувати лише те, що у виграші будуть українські виробники, з якими IKEA працюватиме.

.

Один із засновників інтернет-магазину "Дивани для нірвани" Олександр Ковтун

 

- Як зміниться меблевий ринок України із виходом компанії IKEA?

- Мені здається, IKEA відвоює великий відсоток покупців середнього класу. Дешевий сегмент меблів не постраждає: з IKEA вони просто не перетинатимуться. Ця компанія – конкурент для середнього діапазону цін і вище за середній.

Думаю, попервах у них буде наплив людей. Інтерес до IKEA в Україні дуже підігрітий: вони намагалися потрапити на наш ринок понад 10 років. Їхні магазини будуть відвідувати навіть ті, кому меблі не потрібні, тож попит буде на аксесуари та товари для дому. Сама меблі навряд чи йтимуть назахват. У Європі IKEA дуже доступна за ціною, у нас, в зв'язку з курсом долара і євро, вже ні. Думаю, якби курс долара був 10-12 гривень, вони б багатьох українських виробників вибили з ринку. Нині ж купувати у них меблі будуть тільки ті, хто готовий платити за ім'я та ідеї.

- Яку частку ринку компанія IKEA займе за перший рік роботи в Україні?

- Наскільки мені відомо, IKEA збирається відкриватися лише в Києві, а столичний ринок не можна порівнювати з іншими містами. Якщо вони відкриють у Києві один магазин, то максимум "з'їдять" 20 % ринку міста. У масштабах всієї країни ця цифра буде незначною і навряд чи перевищить десятивідсотковий рубіж.

Зате зі стовідсотковою впевненістю можна говорити про те, що IKEA порушить проблеми українського меблевого ринку. Її переваги – це сучасний дизайн (а цим наші виробники похвалитися, на жаль, не можуть), ідеальне поєднання ціни та якості (таких диванів в Україні виробляють не більше 10 %), безпека меблів (вони проходять ретельний контроль). Свою роль, безумовно, відіграє і розкрученість бренду: до IKEA їздитимуть з інших міст. Але думаю, що навіть у сукупності всі ці фактори по меблевому ринку України сильно не вдарять. IKEA піде нашим виробникам на користь. Ця компанія привнесе у наш ринок тренди і змусить меблевиків приймати нові рішення.

 

З відкритих джерел

Керівник департаменту "МЕБЛІ" ТОВ "Епіцентр К" Олександр Лук'янченко

- Як зміниться меблевий ринок України із виходом компанії IKEA?

- Думаю, вихід IKEA на український ринок обіцяє тільки позитивні зміни. В першу чергу для покупця – ми отримаємо ще одного професійного офлайн- та онлайн-оператора з продажу меблів. Конкуренція завжди дає покупцеві великий вибір. По-друге, покупець отримує доступ до товару, не переплачуючи посередникам, яких в Україні сьогодні десятки. По-третє, IKEA в кожній країні мотивує покупця самостійно вибирати меблі, проектувати кухню або шафу, а потім і збирати замовлення на складі. І, що найцікавіше, в кожній країні, де працює IKEA, їй вдається цього домогтися. Упевнений, що в Україні, де покупець розбещений послугами та сервісами, що надають продавці меблів, IKEA теж досягне свого результату.

Щодо самого меблевого ринку, то ситуація на ньому сильно не зміниться. IKEA працює в своєму форматі і в своєму стилі. Багатьом виробникам не вдасться стати постачальниками IKEA, хай як вони цього хочуть. Високі вимоги до якості товару, упаковки, гарантовані обсяги поставок завжди були слабкою стороною більшості наших виробників меблів. Але присутність IKEA стимулюватиме як виробників із покупцями, так і операторів з продажу меблів до формування цивілізованого роздрібного ринку. Для мережі ТЦ "Епіцентр" як для великого оператора з продажу житлових меблів у нових форматах "Центр Меблів" вихід компанії на український ринок – великий плюс.

Настав час великих операторів – коли асортиментом управляє єдина команда, керуючись єдиною ідеєю.

- Яку частку ринку компанія IKEA займе за перший рік роботи в Україні?
-
Складно відповісти. Важливо розуміти, що IKEA, всупереч загальноприйнятій думці, великий продавець меблів. У них великий обсяг продажів, але асортимент досить вузький.

.

Керівник департаменту маркетингу та PR ТЦ "4ROOM" Олег Болотний

- Як зміниться меблевий ринок України із виходом компанії IKEA?

- Багаторічна історія розвитку IKEA гідна поваги. Впізнаваність бренду разом із ажіотажем довкола виходу компанії на меблевий ринок України дадуть на старті завищений попит з боку потенційних покупців. Але наш досвід роботи показує, що український споживач віддає перевагу мультибрендовим торговим майданчикам (як офлайн, так і онлайн), що дають змогу абстрагуватися від стандартизації інтер'єрів. Цей фактор знизить первинний ажіотаж, і бренд буде змушений співіснувати і розвиватися з чинними гравцями ринку, незначно вплинувши на його розподіл загалом і прийнявши умови, що склалися за багато років. Вибіркова регіональна представленість також не зіграє на руку розвитку бренду в Україні. Наш споживач живе за логікою "довіряй, але перевіряй". Навіть вибираючи меблі в Інтернеті, 80 % покупців потім купують у шоу-румі, особисто переконавшись у якості матеріалів і збірки вибраних предметів інтер'єру.

- Яку частку ринку компанія IKEA займе за перший рік роботи в Україні?

- Думаю, на меблевому ринку України IKEA займе свою нішу з часткою в 13-16 %. Але ціною колосальної праці і не одного року адаптації!

Матеріал підготовлено незалежним журналістом Юлією Поздняковою

Джерело: 112.ua
Loading...


Новини за темою

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>