Hyperloop в Україні: Все, що потрібно знати про інноваційний вид транспорту

В Україні впродовж останніх кількох днів активно обговорюють інноваційну транспортну систему Hyperloop. Все через наміри Міністерства інфраструктури побудувати тестовий майданчик для реалізації проекту в Дніпрі. Розбираємося, що це означає і чи є можливим взагалі

З відкритих джерел

Міністерство інфраструктури кілька днів тому спантеличило всю країну "трьома словами" у Twitter – "Hyperloop в Україні". Одні говорили, планують запуск вакуумного потяга, проект якого запропонував один із найвідоміших американських винахідників Ілон Маск, інші – ні-ні, тут ідеться зовсім про інше.

Проте довго мучитися здогадками не довелося. Напередодні міністр інфраструктури Володимир Омелян розкрив карти, зазначивши, що насправді відомство має намір заснувати Центр транспортних інновацій HypeUA, головним завданням якого стане створення тестового майданчику проекту Hyperloop в Україні. Тобто це зовсім не реалізація інноваційної ідеї, що вражає світ своєю концепцією, а лише підготовка до перевірки такої можливості.

Тепер країну цікавить інше питання: "А що, власне, таке Hyperloop і навіщо він Україні?". Що ж, спробуємо відповісти.

П'ятий вид транспорту як він є

Hyperloop - це інноваційний вид наземного (або підземного) транспорту, що являє собою потяг на повітряній подушці, який рухається в умовах форвакуума.

Проект інноваційної транспортної системи, як уже згадувалося, було запропоновано американським винахідником Ілоном Маском у 2013 році. Він подавав свою ідею як п'ятий вид транспорту після потяга, літака, автомобіля і корабля.

Зокрема, Hyperloop було задумано як розташований на опорах підземний трубопровід, всередині якого зі швидкістю від 480 до 1 220 км/год (в залежності від ландшафту) з інтервалом у 30 секунд в одному напрямку переміщуються одиночні транспортні капсули довжиною 25-30 м.

Варіантів системи декілька:

- пасажирський; передбачає внутрішній діаметр трубопроводу 2,23 м, перетин капсули 1,35 м в ширину х 1,1 м у висоту, площа лобової проекції 1,4 кв. м, капсула вміщує 2 ряди місць для сидіння по 14 крісел у кожному;

- пасажиро-вантажний (щось на кшталт порома, дає можливість пасажирам переміщатися разом з їхніми легковими автомобілями); внутрішній діаметр труби 3,3 м, лобова проекція капсули 4,0 кв. м.

Экономическая правда

Одну поїздку в Hyperloop оцінюють у 20 дол.

Де вже запустили проект?

Поки Hyperloop не запустили на повну в жодній країні світу. Проект перебуває на етапі тестування.

Перше успішне випробування інноваційної транспортної системи відбулося 11 травня 2016 року в пустелі американського штату Невада. Капсулу всередині спеціального трубопроводу вдалося розігнати до швидкості 187 км/год за 1,1 секунди. І відтоді проект постійно допрацьовують.

З відкритих джерел

У вересні минулого року компанія Hyperloop One оголосила десять міст-переможців конкурсу, які можуть стати першими майданчиками для будівництва Hyperloop. Десять команд із п'яти країн (Мексика, Індія, США, Велика Британія і Канада) обирали з 2600 кандидатів. Очікується, що перші маршрути можуть скласти від 320 до 1 100 км. А в майбутньому Hyperloop зможе об'єднати весь світ.

Що планується в Україні?

Напередодні міністр інфраструктури Володимир Омелян підписав Меморандум про запуск проекту транспортних інновацій HypeUA, в рамках якого відбуватиметься розвиток новітніх транспортних технологій в Україні, насамперед швидкісної транспортної системи Нyperloop.

Мінінфраструктури України

За словами міністра, вже наступного року країна може розпочати будівництво тестового майданчику в місті Дніпрі для впровадження "надшвидкісного повідомлення типу Hyperloop за рахунок приватних інвесторів". "Ми запускаємо проект транспортних інновацій HypeUA, в рамках якого підготуємо підґрунтя для розвитку інноваційних транспортних систем в Україні. У рамках проекту ми розглянемо можливість будівництва тестової труби на базі аерокосмічного кластера в Дніпрі, навколо якої ми створимо інноваційне середовище для розвитку транспортних стартапів", - зазначив він.

При цьому Омелян підкреслив, що проект буде реалізовано за участю Академії наук, ДК "Укроборонпром", компанії Octagonal Corporation, ракетобудівного підприємства "Південмаш", держконцерну "Укроборонпром", компанії "Інтерпайп", Каховського заводу електрозварювального устаткування та інших.

Як зазначив Іван Огильчин, керівний партнер корпорації Octagonal, яка вже працює над проектом Hyperloop у Мексиці, схема дій буде приблизно такою: спершу НАН, українські держоргани, державні та приватні компанії розроблять проект у відповідності з вимогами Hyperloop One, потім його представлять компанії, та проведе оцінку практичної успішності проекту, і якщо він відповідає вимогам і визнаний перспективним, розпочнеться створення тестового майданчика у Дніпрі.

В яку суму може вийти Hyperloop для країни?

В яку суму вийде реалізація проекту такого масштабу, поки невідомо. "Бюджет зараз не можемо коментувати, але це в декілька разів дешевше, ніж будівництво високошвидкісних залізничних ліній", - зазначив Омелян, а потім додав, що для створення тестового майданчика Нyperloop у Дніпрі планується залучати приватні інвестиції.

Примітно, що ще в липні минулого року фахівці Українського інституту майбутнього детально розібралися у впровадженні Hyperloop в Україні і підрахували вартість його будівництва.

З'ясувалося, що зведення транспортної системи такого типу і правда є найбільш дешевим у порівнянні з іншими високошвидкісними технологіями в світі. У 2013 році вартість будівництва одного кілометра оцінювали в 10,56 млн дол. У 2017-му ця сума піднялася до позначки у 26,7 млн дол.

На прикладі маршруту Київ – Одеса співробітниками було визначено вартість будівництва Hyperloop і ціну квитка. З урахуванням будівництва труб, капсул та їх обладнання зведення транспортного сполучення такого типу вийшло б для України в 3,6 млрд дол. З урахуванням нинішнього курсу валют – це вийде ще дорожче.

За курсом 26 грн/дол. квиток на 15-хвилинну поїздку в Hyperloop з Одеси до Києва має обходитися пасажирам в 19,9 дол. Однак, на думку експертів, така сума не покриє витрат, і в цьому випадку вартість квитка має складати 4 384 грн.

Для порівняння: станом на червень 2017 року квиток на потяг "Інтерсіті" коштував 324 грн при подорожі тривалістю шість годин, на літак – 2 970 грн (тривалість польоту - годину).

Як підсумок, в Українському інституті майбутнього кажуть, що поки що впровадження такого транспорту в Україні є неможливим.

Втім, у Міністерстві інфраструктури переконані в зворотному. "Я на 99% впевнений, що наукова оцінка буде позитивною", - зазначив глава відомства Володимир Омелян.

Міністр переконаний, що інвестори для впровадження проекту також знайдуться.

На його думку, якщо HypeUA буде успішно впроваджено, то вже через десяток років в Україні можна буде скористатися Hyperloop.

Джерело: 112.ua

відео по темі

Loading...


Новини за темою

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>