Будьте пильними і педантичними: Як захистити свої права при затримці чи скасуванні авіарейсів

Компенсацію можна отримати, для цього треба звертатися до авіакомпанії або до суду

З відкритих джерел

Сума компенсації при скасуванні авіарейсу в останній момент становить 135-650 доларів на одного пасажира і її мають виплатити протягом двох років. Що робити, щоб отримати кошти і які ще права має пасажир при затримці чи скасуванні авіарейсу, повідомила прес-служба столичного аеропорту ім. Сікорського.

Якщо компанія скасувала рейс завчасно - мають попередити за 2 тижні

Авіакомпанія може скасувати авіарейс заздалегідь. В такому разі пасажира мають попередити щонайменше за 2 тижні до перельоту. Для таких випадків додаткова грошова компенсація не передбачена.

Додаткові послуги при затримці рейсу залежать від дальності польоту

Додаткові послуги передбачені у разі очікування:

- Більше 2 годин при дальності польоту до 1500 км (рейси по Україні, а також з Києва до Мінська, Мюнхена, Софії, Риги і т.д.)

- Більше 3 годин для рейсів від 1500 до 3500 км (з Борисполя до Лондона, Барселони, Брюсселя, Женеви і т.д.)

- Більше 4 годин при дальності польоту від 3500 км (з Києва до Нью-Йорка, Пекіна, Коломбо і т.д.).

У таких випадках компанія має забезпечити пасажирів харчуванням і холодними напоями; можливістю двічі подзвонити чи надіслати телекс/факс/e-mail повідомлення; трансфером за маршрутом аеропорт-готель-аеропорт та місце в готелі при очікуванні протягом однієї або більше ночей.

Новини за темою: В уряді створять робочу групу щодо змін до чинного законодавства у галузі туризму

Пасажир має право на грошову компенсацію при скасуванні авіарейсу

Якщо затримка рейсу трансформувалася у його скасування, пасажира мають доставити у пункт призначення наступним можливим рейсом перевізника або авіакомпанією-партнером. Якщо такої можливості немає, гроші за квиток мають повернути протягом 7 днів. Пасажир має право вимагати додаткової компенсації у сумі від 135 до 650 доларів. При скасуванні чартерного рейсу чи рейсу лоукостера також можна вимагати такої компенсації.

Термін виплати компенсації залежить від держави, де її вимагають: в Україні - це 2 роки, а максимальний строк позовної давності, з яким стикалися на практиці - 6 років.

"Важливо розуміти, що пасажир, який заплатив гроші за переліт, уклав договір з авіакомпанією-перевізником, і вона зобов'язується доставити його в призначений час і місце. Затримка рейсу, його скасування або відмова в допуску на посадку через овербукінг є порушенням даного договору з боку перевізника", - йдеться у повідомленні прес-служби столичного аеропорту.

Новини за темою: Мінінфраструктури посилило технічну перевірку стану літаків, - Омелян

Щоб відправити заявку на компенсацію, треба отримати документ зі штампом, що підтверджує факт скасування та/або заміни рейсу. Варто прослідкувати, щоб у ньому виклали достовірні і максимально точні причини ситуації, що склалася. У крайньому випадку можна використати штамп на маршрутному талоні про скасування рейсу (проте тоді не буде вказано причини).

Щоб отримати документ, треба знайти представника перевізника, - за стійкою реєстрації на рейс, в касі авіакомпанії чи біля виходу на посадку. Якщо не вдалося знайти такого представника, треба запитати у співробітника аеропорту, де можна отримати такий документ. Зазвичай це - інформаційна стійка в аеропорту. Окрім того, можна вернутися до колл-центру авіакомпанії і дізнатися актуальну інформацію.

"Будьте пильні і в міру педантичні", - радять у столичному аеропорті.

Треба зберегти квитки, посадочні талони і багажні стікери (щоб зафіксувати їх у початковому вигляді, можна одразу при отриманні сфотографувати). Можуть стати у нагоді фото табло вильотів, де видно поточний час і статус рейсу, що затримується. Варто зібрати всі чеки на їжу, житло, транспорт, які довелося оплатити через скасування авіарейсу.

Новини за темою: "Банальне шахрайство": Омелян звернеться до ГПУ через "обурливий випадок" з українцями в Тунісі

Компенсацію можна витребувати, якщо рейс скасували з вини перевізника, а не форс-мажор (погодні умови чи страйк співробітників аеропорту/авіакомпанії).

З претензією виплати компенсації можна звернутися до авіакомпанії, - зокрема, описати ситуацію і послатися на відповідне законодавство для конкретного випадку та правила перевезення пасажирів певної авіакомпанії.

"Пам'ятайте, що будь-яка авіакомпанія - велика і сильна організація, тому важливо бути максимально чесним при викладі вашої ситуації. Також потрібно прикріпити проїзні документи і зібрані докази вини перевізника. При цьому у вас є повне право звернутися до суду ще в самому початку або після невдалих переговорів з авіаперевізником", - радять пасажирам.

Джерело: 112.ua

Новини партнерів

Загрузка...

Віджет партнерів