Аварії з літаком можна було би запобігти, якби не обшук НАБУ, - директор "Жулян" Костржевський

За його словами, обшук детективів НАБУ відбувався у стилі "маски-шоу", коли в кабінети увірвалися люди в масках, озброєні автоматами, та протягом 20 годин тримали співробітників у закритих кабінетах

Якщо б обшук НАБУ в аеропорту "Київ" відбувався не за силовим сценарієм, аварії літака, який летів з Анталії, не сталося б. Таку думку висловив голова Ради директорів аеропорту Денис Костржевський в інтерв'ю виданню "РБК-Україна".

За його словами, обшук детективів НАБУ відбувався в стилі "маски-шоу", коли в кабінети увірвалися люди в масках, озброєні автоматами, та протягом 20 годин тримали співробітників у закритих кабінетах. При цьому співробітників НАБУ, за словами директора, цікавили не стільки документи, скільки особисті гаджети співробітників.

"Телефони підключили до невідомої мені апаратури, і всю ніч ця апаратура щось з ними робила. Власників телефонів, які не вдалося зламати, примусили в ручному режимі показувати особисте листування, фотографії. З приводу побаченого відпускали єхидні зауваження. Загалом створили максимально дискомфортну і принизливу обстановку", - розповів Костржевський.

За його словами, співробітники НАБУ ізолювали всіх керівників від колективу, заблокувавши їх у будівлях. Всього в трьох терміналах було заблоковано 88 кабінетів, де перебувало 133 людини.

"Я попередив детективів, що їхні дії становлять потенційний ризик і загрозу здоров'ю та життю людей, тому що аеропорт — це об'єкт підвищеної небезпеки. Всі дії детективів зафіксовано на відео, оскільки відеозйомка велася ними безперервно", - зазначив директор аеропорту.

Костржевський нагадав, що того ж дня сталася аварія літака, який прямував до Києва з Анталії. Борт не впорався з керуванням, "вилетів за межі злітно-посадкової смуги і проїхав на фюзеляжі ще 200 метрів по ґрунту". У літаку перебувало 4 тонни гасу, і він не вибухнув тільки завдяки своїй модифікації, оскільки двигуни у нього не перебували під крилами, як у сучасних моделях, а в хвості.

Незважаючи на те, що аварія становила потенційну загрозу життю пасажирів, детективи НАБУ не припинили своїх дій.

"Нам довелося кілька хвилин переконувати детективів випустити хоча б керівників тих підрозділів, які координують роботу аварійно-рятувальних служб. Двом дозволили покинути приміщення", - підкреслив Денис Костржевський.

При цьому Костржевського дивує сам факт обшуку, оскільки витребувані співробітниками Нацбюро документи керівники аеропорту неодноразово надавали силовим структурам у робочому режимі.

"Не було ніякої необхідності розмахувати автоматами і 20 годин тримати людей під замком. Такі дії правоохоронців ледь не призвели до великої трагедії. За всі 94 роки існування аеропорту такого не було", - підкреслив керівник "Жулян".

За його словами, того ж дня, незважаючи на обшуки, технологічні процеси в аеропорту не було зупинено: пасажири реєструвалися, літаки злітали і сідали. Проте в другій половині дня, після погіршення погодних умов працівники зобов'язані були донести цю інформацію до генерального директора аеропорту, оскільки тільки він має право ухвалювати рішення – закривати об'єкт або дозволити йому продовжувати роботу. Але оскільки вищі керівники були заблоковані в кабінетах, а їхні засоби зв'язку – вилучені співробітниками НАБУ, - можливості донести до них критично важливу інформацію не було.

На думку голови ради директорів аеропорту "Київ", надзвичайній події можна було би запобігти, якщо б свої дії НАБУ проводило цивілізовано, а не силовим методом. При цьому Костржевський не виключає, що ця історія може мати політичний контекст.

"Можу сказати точно, що всю цю історію супроводжує попередньо спланована інформаційна кампанія проти аеропорту в ЗМІ. Але ні прямих, ні непрямих вказівок на замовника немає. Може, хтось має види на земельну ділянку або ефективно працююче підприємство. Тут можна довго фантазувати. У відповідь на ці публічні звинувачення ми прийняли рішення озвучити свою позицію. Все, що ми говоримо, - це правда. При бажанні, вивчивши документи, в цьому легко переконатися", - резюмував Денис Костржевський.

Як повідомлялося, НАБУ розслідує дії чиновників Київської міськдержадміністрації, головного управління комунальної власності КМДА, керівництва комунального підприємства "Міжнародний аеропорт "Київ" (Жуляни)" і ТОВ "Майстер-авіа", пов'язані з передачею аеропорту "Київ" в оренду приватній компанії. За даними прес-служби аеропорту, за останній рік вдалося вдвічі збільшити пасажиропотік в аеропорту – до півтора мільйона осіб. До того ж аеропорт співпрацює з більш ніж 15 авіакомпаніями, щотижня виконуючи близько 300 рейсів до 50 міст світу.

Джерело: 112.ua

відео по темі

Новини за темою

Новини партнерів

Загрузка...