Життя після iPhone XS Max: Чи будуть українці купувати нові айфони?

Учора відбулася презентація Apple, на якій компанія крім усього іншого показала найдорожчий смартфон у своїй історії – iPhone XS Max. Модель з'явиться на ринку з цінником від 1099 дол. (за версію зі скромними 64 ГБ пам'яті на борту), тоді як новий "бюджетний" iPhone XR буде коштувати від 749 дол. (за версію з мінімальним обсягом пам'яті, LCD-дисплеєм і одинарною камерою). Для порівняння Android-смартфон зі схожими "на папері" характеристиками обійдеться вдвічі дешевше. 112.ua аналізує, як презентація позначиться на ринку мобільних пристроїв

Життя після iPhone XS Max: Чи будуть українці купувати нові айфони?
The Verge

Ніна Глущенко

Журналістка

Учора відбулася презентація Apple, на якій компанія крім усього іншого показала найдорожчий смартфон у своїй історії – iPhone XS Max. Модель з'явиться на ринку з цінником від 1099 дол. (за версію зі скромними 64 ГБ пам'яті на борту), тоді як новий "бюджетний" iPhone XR буде коштувати від 749 дол. (за версію з мінімальним обсягом пам'яті, LCD-дисплеєм і одинарною камерою). Для порівняння Android-смартфон зі схожими "на папері" характеристиками обійдеться вдвічі дешевше. 112.ua аналізує, як презентація позначиться на ринку мобільних пристроїв

Не схожа на себе

Презентації нових iPhone завжди відрізнялися від Android-анонсів тим, що Apple не намагалася заглиблюватися в технічні деталі, роблячи це рідко і тільки там, де ну конче треба.

Компанія продавала мрію, а мрія обчислюється не в гігагерцах і мегапікселях. Мрія – це "вау". А "вау" у Apple було з надлишком. Користувачу залишалося тільки захоплюватися тим, як швидко та ідеально працює його iPhone на тлі андроїдів, які гальмують і глючать, як чудово знімає камера, хоча він і гадки не має, у скільки разів перевершують його конкуренти пристрій за кількістю мегапікселів. Це не важливо, адже результат  на його боці.

Новини за темою

Цього разу все було інакше. Левову частку часу, присвяченого анонсу флагманських iPhone XS, спікери Apple, постійно вибачаючись за складність теми (хоча кого-кого, а технічну пресу та експертів у цій сфері не налякати), занурювали публіку в складний світ машинного навчання, нейропроцесорів, транзисторів та операцій ("Наш новий A12 Bionic обробляє 5 трлн операцій на секунду, це чудово!")

Що змінилося? Чому цього разу було так? Усе дуже просто і дуже неприємно для виробників (особливо серед небожителів), яких з усіх боків наздоганяють і витісняють недорогі та практичні китайські бренди.

Покупці перестали відчувати переваги, які їм дає флагманський смартфон, перестали стрімко оновлювати флагмани. Продаж у середньому у світі якщо і не падає катастрофічно, то особливо й не зростає. Але в Apple звикли рухатися тільки вгору: у компанії планомірно підвищують ціни на смартфони, і, щоб це виправдати, покупцеві дають відчути, що він доторкнеться до чуда (яке обійдеться йому дорожче за 1000 доларів).

The Verge

Адже тепер він отримає кращий екран ("ще вища роздільна здатність, динамічна контрастність, подивіться на деталізацію ігри, подивіться на деталі в темних областях зображення", можливості на межі того, що може помітити людське око), більш високу продуктивність (ті самі трильйони операцій на секунду, підтримка доповненої реальності, машинне навчання, рахунок у грі за допомогою аналізу зображення та інші фантастичні речі), ще більшу енергоефективність, яку він за фактом не відчує, тому що його iPhone буде обробляти трильйони операцій і з'їдати на ці дії акумулятор.

Як продати те, чого ви не відчуєте? Правильно, розповісти в усіх подробицях про те, наскільки швидшою і кращою стала покупка, дати відчуття переваги на рівні теорії. В ефемерному світі мрію продають саме так.

Продам мрію

Таким чином, на вчорашній презентації Apple укотре довела, що краще за всіх у світі вона вміє робити одну річ – продавати. І тепер конкурентам з Android-середовища доведеться добряче докласти зусиль, щоб нагнати її на цьому терені. Безумовно, вони теж будуть змінюватися після цієї презентації, щоб не мати такий відсталий вигляд.

Хтось буде брати ціною і характеристиками на папері, хтось запозичуватиме новий спосіб продажу мрії – розхвалювання тих можливостей, які користувач ніколи в житті не відчує. Хтось же нічого не зрозуміє і незабаром помре. Адже компоненти, дизайн і чипсети в усіх плюс-мінус однакові. Так, в Android-світі Huawei першим представив свій 7-нм чипсет, який точно так само готовий до того, що тепер прийнято називати штучним інтелектом у смартфонах. Qualcomm і Samsung поки відстають, але це відставання не триватиме довго.

Новини за темою

Воно не змінює докорінно головного: відтепер і надалі виробники флагманських смартфонів будуть продавати мрію, тому що це єдиний спосіб продавати все більше дорогих пристроїв (а пристрої будуть ще дорожчати, цей тренд уже напоготові, і його підтверджують аналітики).

Ціни на смартфони будуть летіти вгору, характеристики стануть ще більш захмарними і не завжди даватимуть користувачеві фактичне відчуття переваги. Якщо ще кілька років тому, аби отримати пристрій без компромісів, треба було розщедритися на топову модель, тепер можна віддати перевагу середньому класу, а в найближчому майбутньому будь-які базові потреби будуть закривати вже бюджетники.

Тому, швидше за все, якийсь час ще ця історія буде працювати (якби не працювала, Apple не використовувала б її), але більш доступні бренди продовжать щільно проникати в низький і середній сегмент, обплітаючи павутиною тих, хто не має грошей на мрію.

Як нові iPhone будуть продавати в Україні

Далеко ходити не треба. Напередодні анонса Apple український мобільний оператор "Київстар" відзвітував про кількість різних моделей iPhone у мережі. У принципі ця картинка дає вичерпну відповідь на запитання, що змінить для українців анонс нових моделей.

прес-служба "Київстару"

18% пристроїв у найбільшій мобільній мережі – це iPhone 5S. Ще 15% - це iPhone 6. І далі за низхідною. На найдорожчу модель на момент виходу релізу – iPhone X – припадає тільки 5%. Чверть усіх власників iPhone перебувають у межах Київської області.

Оператор не згадав того, як було змінено частку iPhone у його мережі останніми роками. Але, враховуючи те, що за друге місце з продажу в Україні б'ються два китайські бренди, - не кращим чином.

Україна – маленький і доволі бідний ринок. Вона істотно відрізняється від багатих американських і європейських ринків. Тільки от на карті світу більше країн на кшталт України, ніж країн на зразок США (до речі, на відміну від країн третього світу тут продаж смартфонів досі зростає). Зміни в них суттєво впливають на світовий ландшафт. Одна тільки бідна Індія, яка розвивається, з мільярдним населенням і величезним запитом на мобільні пристрої в останньому кварталі минулого року добряче погіршила статистику продажу смартфонів у регіоні та у світі.

Американська преса традиційно сприйняла новий продукт Apple добре, хоча в поточних публікаціях ЗМІ та оцінках експертів відчувається стриманість.

Новини за темою

"У Samsung, Huawei та Honor сьогодні однозначно свято. Велике таке і веселе, з піснями і танцями. Ох, як їм добре нині", – написав у своєму Twitter експерт ринку Ельдар Муртазін.

В аналітичній публікації на Mobile-Review експерт стверджує, що цьогоріч стратегія компанії продавати смартфони без особливої революції, але зі значною націнкою стане провальною.

"Можливо, у міфічному світі якась компанія може брати додаткові гроші за бренд, коли не пропонує нічого нового щодо ринку, і Apple багато років робила це. Але в 2019 році ситуація в усьому світі буде принципово іншою, і стратегія Apple цього не враховує, так легко люди віддавати гроші за iPhone більше не будуть", - зазначається в статті.

"Як і протягом попередніх років, буде те саме: світ не перевернеться і не зміниться. Ті, хто хотіли купити новий iPhone, куплять його. Ті, хто не збирався його купувати, ще раз переконалися в тому, що це безглузда витрата грошей. Є ще третя, більш зважена позиція: купити попередню модель, яка дешевшає, тому що змінювати смартфон щороку вже немає сенсу. Або взагалі спробувати щось інше, для різноманітності", - вважає Сергій Мітяєв, співзасновник сайту про техніку gagadget.com.

Новини за темою

Якщо говорити про продаж "десяток" в Україні, то прогнози є, швидше, оптимістичними. "Нові смартфони iPhone XR, XS XS і Max виявилися варіаціями "десятки", яку випустили ще торік. Apple не застосувала в нових телефонах яких-небудь революційних технологій, а зовнішню оболонку iPhone X уже можна зустріти в кожному другому "китайці". Але, незважаючи на відсутність технологічного "прориву", нові гаджети мають усі шанси стати черговими бестселерами. Три цінові рішення та їхні адаптовані версії під китайський ринок допоможуть Apple посісти більше ринкових ніш", - прокоментували ситуацію в прес-службі MOYO.UA.

У "Цитрусі" вже назвали ціни на новинки: iPhone XR – від 29 999 грн, iPhone XS – від 39 999 грн, iPhone XS Max – від 44 999 грн. У прес-релізі компанії йдеться, що, на її думку, "три нові моделі iPhone і революційний розумний годинник гарантовано забезпечать зростання продажу на українському IT-ринку в 4 кварталі 2018 року на 90%+ порівняно з попереднім роком".

Можливо, цьогоріч Apple знову покаже прекрасні річні результати, а можливо, - ні. Напевно, інші виробники смартфонів будуть ганятися за її моделлю. Але єдине, що глобально зміниться у країнах третього світу, - в операторських мережах стануть переважати найдешевші моделі iPhone на одне покоління молодше.

Ніна Глущенко

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Загрузка...

Віджет партнерів