Як українці купували техніку у 2017 році

Українці не готові ганятися за найнижчою ціною на техніку, обирають відомих їм виробників, але з великим ентузіазмом звертаються до нових видів електроніки, наприклад, до "розумного" будинку. Минулого року наші співвітчизники охололи до планшетів, зате зацікавилися персональним транспортом. На цих та інших трендах наголошують співрозмовники 112.ua зі сфери ритейлу та дистрибуції

Як українці купували техніку у 2017 році
З відкритих джерел

Ніна Глущенко

Журналістка

Українці не готові ганятися за найнижчою ціною на техніку, обирають відомих їм виробників, але з великим ентузіазмом звертаються до нових видів електроніки, наприклад, до "розумного" будинку. Минулого року наші співвітчизники охололи до планшетів, зате зацікавилися персональним транспортом. На цих та інших трендах наголошують співрозмовники 112.ua зі сфери ритейлу та дистрибуції

Знають, чого хочуть

Незважаючи на те, що з 2014 року вартість імпортних товарів в Україні зросла значно більше середньої зарплати і українці все-таки намагаються економити, в питаннях вибору техніки наші співвітчизники у вершину кута ставлять якість та усвідомленість вибору. Всі співрозмовники редакції згадали те, що українці вдумливо і відповідально ставляться до купівлі електроніки. "У 2017 році охочіше купували бюджетні моделі відомих брендів, тим часом як маловідомим потрібно чимало зусиль, щоб увійти в довіру наших покупців, тільки ціновою конкуренцією успіху не досягти", - зазначають у прес-службі MOYO.ua.

У Дивізіоні IT-дистрибуції MTI звертають увагу на те, що в 2017 році в українців все частіше спостерігалася тенденція вторинної купівлі, тобто коли людина купляла пристрій, яким вже раніше користувалася (умовно кажучи, купувала собі новий смартфон, ноутбук тощо), краще розуміючи, що йому від нього треба. "Така тенденція відображається у підвищенні характеристик товарів, що продаються. На мій погляд, тенденція буде посилюватися і в 2018 році. Покупець буде більш вимогливим до пристроїв", - говорить Сергій Яковлєв, комерційний директор Дивізіону IT-дистрибуції МТІ. У компанії припускають, що кількість покупців, які очікують, що пристрій буде задовольняти їхні потреби, а не просто виявиться дешевим, буде зростати.

Мережа "Алло" в листопаді 2017 року проводила власне дослідження споживчих уподобань, результатами якого поділилася зі 112.ua. Воно показало, що значущість фактора ціни для українців зменшилася. "Він все одно залишився максимальним при виборі продавця, але при виборі товару, якщо ми говоримо про гаджети й електроніку, покупці стали більше звертати увагу на якість і функціональність продукту", - пояснює Євген Резуєв, маркетинг-директор "Алло".

В цілому, крім перевірених брендів, українців цікавить ще велика діагональ, безрамковість, здвоєні камери і NFC ("ближній безконтактний зв'язок"), що безпосередньо пов'язано з розвитком мобільних гаманців в Україні, – досить передовий набір характеристик. У тренді і великі акумулятори.

Новини за темою

Готові доплатити

До 2017 року в мережі "Алло" спостерігалося зростання середньої ціни продажу. Це пов'язують з тим, що споживачі прагнули купувати більш функціональні пристрої. Однак про насичення ринку говорити ще рано. "Якщо порівняти ринок смартфонів з населенням країни, виходить, що середня частота купівлі українцем нового смартфона – 1 раз на 6-7 років, що, звичайно ж, не відповідає темпам, якими розвиваються технології і власне гаджети", - зазначає Євген Резуєв.

Результати дослідження, проведеного компанією "Алло" "Алло"

У Hotline.ua відзначають, що в пошуку гарної якості і доступної ціни у сфері електроніки та легкої промисловості користувачі ресурсу більше починають віддавати перевагу невідомим або маловідомим китайським брендам. "Прихильність культовим і відомим брендам, дійсно, тепер поступається необхідності заощадити. Хоча в сегменті великогабаритної побутової техніки та товарів тривалого використання домінують раніше відомі виробники", - говорять у  Hotline.ua.

Серед популярних брендів, за даними ресурсу, "китайці" Xiaomi і OnePlus. Найпопулярніші характеристики ОС Android, дві SIM-карти, потужний акумулятор. Як зазначалося вище, зростає популярність NFC. Інтерес до Samsung або Apple спалахує після презентації нових флагманів, кажуть у Hotline.ua.

Протягом року в "Алло" зросли продажі Xiaomi, ZTE, Huawei. "Збільшення їх частки ринку говорить про те, що баланс ціни і якості є первинним для великої частини покупців", - говорить Євген Резуєв. При цьому двом "поверненцям" з 2000-х – Nokia і Motorola – не вдалося отримати хоч-які помітні частки.

У MOYO.ua відзначають, що найбільш продаваними смартфонами року стали бюджетні моделі відомих брендів, а очолив продажі Samsung Galaxy J3 2016 року. "J3 2017 року також був популярний серед покупців, але більш приваблива ціна вивела торішній смартфон до лідерів продажів. Друге місце також за бюджетником Samsung Galaxy J5 і теж 2016 року випуску", - відзначають у прес-службі компанії. Топ-10 найбільш продаваних смартфонів року MOYO.ua виглядає наступним чином:

  1. Samsung Galaxy J3 (2016 J320H/DS)
  2. Samsung Galaxy J5 (2016 J510H/DS )
  3. Huawei Y6 (Pro Dual)
  4. Huawei Y3 II
  5. Samsung Galaxy J1 (2016 J120H)
  6. Xiaomi Redmi 4X (3/32Gb)
  7. Huawei Y5 II (КУН-U29)
  8. Samsung Galaxy J7 (2016 J710F)
  9. Lenovo Vibe P1 Pro (3/32 DS)
  10. TP-Link Neffos X1 Lite (2/16GB)

Samsung Galaxy J3 (2016) Samsung

Сюрпризи року: iPhone X, нескінченні дисплеї, "розумний будинок", персональний транспорт та інша екзотика

Серед трендів минулого року в Hotline.ua називають падіння попиту на планшети, інтерес до персонального транспорту і смартфонів з ще більшою діагоналлю екрану, а також зростання e-commerce в цілому, без прив'язки до суто електроніки.

В "Алло" відзначили, що в 2017 році їх здивували темпи зростання ринку, розвиток категорії "розумних" гаджетів і персонального транспорту. "Роботизованих пилососів ми в одному магазині почали продавати стільки, скільки раніше продавали всією мережею. Здивували темпи розвитку ринку персонального електротранспорту – багато гравців на ринку стикалися з дефіцитом ходових моделей. Приємно здивували темпи розвитку бренду Xiaomi, причому у великій кількості товарних груп: від смартфонів і ноутбуків до розумних зубних щіток. Щодо смартфонів у штуках бренд вийшов на 2-е місце в Україні", - зазначає Євген Резуєв.

Нова лінійка Apple змогла здивувати український ритейл. Дорогі моделі виявилися значно популярнішими більш доступної лінійки. "Найбільшою несподіванкою минулого року можна назвати слабкий інтерес до iPhone 8 і неймовірно сильний до iPhoneX. Так, старт продажів "вісімки" був досить млявим, а ось першу партію "десятки" MOYO.ua розкупили за 3 години. І це при ціні телефону майже 40 000 грн", - розповіли в прес-службі MOYO.ua. Нагадаємо, що про попит на нові моделі iPhone у нас була окрема публікація.

Новини за темою

Очікування від 2018 року: кредити та розстрочення знову в моді

Від поточного року всі учасники ринку очікують підвищення цін, яке буде пов'язано як зі зниженням курсу гривні, так і з об'єктивним подорожчанням флагманських моделей у доларовому еквіваленті (за рахунок підвищення вартості компонентів). Тренд вже поставила компанія Apple, і навряд чи інші гравці відступляться від цієї тактики. У MOYO.ua очікують, що зростання цін спричинить за собою зростання популярності кредитів і розстрочень.

Новини за темою

Також співрозмовники редакції прогнозують у 2018 році зростання ринку в цілому. За прогнозами Сергія Яковлєва, він складе 10%, але динаміка ринку буде відображати економічну ситуацію в країні. "Виростуть продажі китайських брендів (не тільки в Україні, але і в світі), буде рости сегмент "розумних" гаджетів і "розумної" побутової техніки, кондиціонерів, пральних машин, компонентів "розумного" будинку, що підключаються до смартфону. Головним для флагманських моделей у 2018 році буде "штучний інтелект", - зазначає маркетинг-директор "Алло" Євген Резуєв.

Ніна Глущенко 

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Загрузка...