banner banner banner

Як поміняти паспорт на пластикову ID-картку

Для оформлення нової пластикової картки заявнику необхідно надати у відповідний орган паспортні дані або свідоцтво про народження

Як поміняти паспорт на пластикову ID-картку
Фото з відкритих джерел

112.ua

Редакційний блог

Для оформлення нової пластикової картки заявнику необхідно надати у відповідний орган паспортні дані або свідоцтво про народження

З сьогоднішнього дня, 11 січня 2016 року, в Україні замість нинішніх паспортів громадянина України почнуть оформляти нові пластикові ID-картки, які будуть заміняти внутрішній паспорт. Поки що не всім, а лише особам, яким виповнюється 16 років. Іншим бажаючим змінити стару книжку на новий пластик доведеться почекати, поки Верховна Рада прийме необхідні законодавчі зміни.

Новини за темою

У Державній міграційній службі сподіваються, що Рада не буде зволікати, а вже наприкінці січня-початку лютого прийме законопроект №3224, що передбачає запровадження внутрішніх паспортів громадян України нового зразка.

Як зазначає міграційна служба, завдяки вбудованому безконтактному електронному чіпу, введення ID-картки відкриває нові можливості для створення електронних сервісів, спрощення надання адміністративних послуг.

Навіщо книжку обмінювати на ID-картку

Отже, на пластикову ID-картку будуть вносити біометричні дані власника такого паспорта, у тому числі місце проживання та сімейний стан. Внесення електронного цифрового підпису та інших даних вже є технічно можливим, проте потребує законодавчого врегулювання.

Українці вже майже рік, з 1 січня 2015 року, мають право оформити біометричні паспорти для виїзду за кордон. Біометричними називають документи, що засвідчують особу і містять електронний носій інформації, на якому записана інформація про біометричні дані власника документа з метою його ідентифікації. Передбачається, що такі документи найбільш захищені від підробок і виключають можливість користування ними будь-якою особою, окрім власника.

Головна ідея впровадження більш захищених документів, які забезпечують ідентифікацію особи, – це суттєве підвищення захищеності суспільства від проявів злочинності та міжнародного тероризму. Понад 90 країн з 193 держав-членів ООН уже видають такі документи, ще більше 20 готові до впровадження таких документів у найближчі роки.

ID-карта громадянина США
ID-карта громадянина США Фото з відкритих джерел
ID-карта громадянина Чехії
ID-карта громадянина Чехії Фото з відкритих джерел
ID-карта громадянина Киргизії
ID-карта громадянина Киргизії Фото з відкритих джерел
ID-карта громадянина Німеччини
ID-карта громадянина Німеччини Фото з відкритих джерел
ID-карта громадянина Естонії
ID-карта громадянина Естонії Фото з відкритих джерел
ID-карта громадянина Латвії
ID-карта громадянина Латвії Фото з відкритих джерел
ID-карта громадянина Грузії
ID-карта громадянина Грузії Фото з відкритих джерел
ID-карта громадянина Іспанії
ID-карта громадянина Іспанії Фото з відкритих джерел
ID-карта громадянина Румунії
ID-карта громадянина Румунії Фото з відкритих джерел
ID-карта громадянина Сингапуру
ID-карта громадянина Сингапуру Фото з відкритих джерел
ID-карта громадянина Франції
ID-карта громадянина Франції Фото з відкритих джерел

Паспорт громадянина України, виготовлений у формі пластикової картки, буде більш зручним і зносостійким, ніж паперовий аналог. Для захисту інформації на електронному носії використовуються новітні технології, що робить підробку електронних документів практично неможливою. У разі крадіжки або втрати такого паспорта зловмисники не зможуть ним скористатися. Для зчитування інформації, наприклад на кордоні, будуть використовуватися автоматизовані контрольно-пропускні системи для власників біометричних паспортів. Це, по-перше, виключить суб'єктивність та можливість зловживань під час проходження контролю, а, по-друге, зменшить час, необхідний на таке проходження.

тсн

Новини за темою

Подорожі в країни, які використовують автоматичні пропускні системи, стануть більш зручними, без виснажуючих черг. Аналогічно, будуть створені умови, необхідні для спрощення та прискорення внутрішньодержавних процедур надання адміністративних послуг, які передбачають ідентифікацію особистості.

Важливі нюанси

У паспорт громадянина України вноситиметься наступна інформація: 1) назва держави; 2) назва документа; 3) ім'я особи; 4) стать; 5) громадянство; 6) дата народження; 7) унікальний номер запису в Реєстрі; 8) номер документа; 9) дата закінчення строку дії документа (для закордонних паспортів – 10 років, внутрішній паспорт – безстроковий); 10) дата видачі документа; 11) уповноважений суб'єкт, що видав документ (код); 12) місце народження; 13) відцифрований образ особи власника; 14) відцифрований підпис особи.

тсн

тсн

Крім того, у паспорт громадянина України за письмовим клопотанням заявника, а стосовно осіб, які не досягли 16-річного віку, – їхніх батьків (усиновлювачів), опікунів, піклувальників або інших представників може бути внесена також додаткова змінна інформація, передбачена законодавством.

Для оформлення нової пластикової картки заявнику необхідно надати у відповідний орган паспортні дані або свідоцтво про народження.

Згідно чинного законодавства, паспорт громадянина України, який видається сьогодні підрозділами Державної міграційної служби України, має необмежений термін дії, а тому, навіть після впровадження паспортів нового зразка, такі паспорти залишаться чинними. Міняти їх на біометричні – це право, але не обов'язок кожного громадянина України.

Паспорт громадянина України для виїзду за кордон видається строком на 10 років (кінцева дата дії вказана в паспорті), і навіть після впровадження документів нового зразка такий паспорт є дійсним до зазначеної кінцевої дати дії. Громадяни можуть вільно перетинати кордон з такими паспортами, отримувати в них візи тощо. Разом з цим, при бажанні громадянина, він зможе обміняти цей паспорт на паспорт нового зразка, звернувшись до підрозділу ДМС України. Аналогічна ситуація з іншими документами, передбаченими Законом України "Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус": до завершення терміну дії документів "старого" зразка їх заміна на біометричні не є обов'язковою.

Законодавство України передбачає можливість відмови від оформлення паспорта з безконтактним електронним носієм, в такому випадку видається паспорт без електронного чіпа, при цьому його оформлення обійдеться дешевше.

За заявою держорганів, термін виготовлення нового паспорту складатиме 30 днів (10 днів при терміновому виготовленні). Для тих, хто вперше отримує паспорт, він буде безкоштовним. При заміні паспорта (старого зразка на новий або при втраті) необхідно буде сплатити вартість бланка та адміністративні послуги.

Скільки коштує

На сьогоднішній день при оформленні документів, у залежності від типу документа й обставин його оформлення, громадяни сплачують державне мито, вартість адміністративних послуг та вартість бланка. Для деяких документів і обставин, окремі або всі з перерахованих платежів відсутні. На сьогоднішній день при оформленні паспорта громадянина України для виїзду за кордон у звичайному режимі громадяни сплачують державне мито (170 грн), а також вартість адміністративної послуги (87 грн 15 коп.) і вартість бланка (в залежності від типу паспорта, 304 грн 32 коп. за бланк з електронним чіпом і 238 грн 32 коп. без нього). Це при оформленні документа протягом 20 робочих днів. У разі оформлення документа протягом 7 робочих днів, сума державного мита та вартості адміністративної послуги подвоюється (і становить відповідно 340 грн і 174 грн 30 коп.).

При першому одержанні документа, зміні прізвища, імені та по батькові, виявлених розбіжностях або неточностях – сплата державного мита не передбачена. Якщо паспорт втратили, його у вас викрали або він сильно пошкоджений, то за новий доведеться заплатити 34-51 грн державного мита. Скільки буде коштувати заміна паперового внутрішнього паспорта громадянина України на ID-картку, поки не відомо. У ДМС стверджують, що новий пластиковий паспорт коштуватиме для держави в межах 160 гривень без ПДВ.

Новини за темою

Документи можна буде оформити через портал Державної міграційної служби та єдиний державний портал адміністративних послуг. Для оформлення паспорта громадянина України для виїзду за кордон громадяни України звертаються в будь-який підрозділ міграційної служби, незалежно від місця проживання. Список підрозділів шукайте за цим посиланням.

Голова Держміграційної служби Максим Соколюк запевняє, що для оформлення паспортів буде працювати більше 800 станцій по всій Україні. Він очікує, що українців повністю забезпечать новими паспортами протягом чотирьох років.

112.ua за матеріалами ТСН.uа

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Loading...

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>