Вбити "дракона": Як Samsung намагається не дати китайським виробникам себе з'їсти

Вбити "дракона": Як Samsung намагається не дати китайським виробникам себе з'їсти
Відкриті джерела

Ніна Глущенко

Журналістка

Днями компанія Samsung оголосила, що тепер деякі функції, раніше доступні тільки для флагманських смартфонів, будуть з'являтися і в пристроях середнього рівня (лінійці A). Перші пристрої з такими характеристиками вийдуть вже в цьому році.

Для ринку це означає тільки одне: компанія серйозно переживає за свої позиції лідера і дуже поспішає. Нещодавно Huawei граючись обійшла в продажах і постачаннях Apple, інші "китайські дракони" теж не дрімають. Для смартфонного бізнесу Samsung можуть настати тяжкі часи.

Топові китайські бренди не просто лідирують на рідному ринку, вони успішно захоплюють і ринки інших країн. Наприклад, Xiaomi стала номером один в Індії, потіснивши Samsung, а Huawei (разом з брендом Honor) виходив на перше місце з продажу в Росії. "Китайців" не шанують на американському ринку, наприклад, Huawei не дали вийти на контракти з місцевими операторами, але їх зусилля поки зосереджені на азіатському регіоні, який густо заселений і розвивається. І це дає свої плоди.

Навіть в Україні (хоча наш ринок далекий від привабливого) корейському гіганту наступають на п'яти китайські бренди. Huawei і Xiaomi борються один з одним за друге місце.

У Росії Huawei бореться з конкурентом шляхом зниження цін на свою електроніку, у компанії є великий запас міцності і прихильність китайського уряду. В результаті зараз в ціновій війні виграють покупці, які отримують електроніку більш високого рівня за більш доступною ціною. Але хто з брендів вийде з сутички переможцем – поки незрозуміло. Проте абсолютно очевидно, що багато кроків, які Samsung зробила останнім часом, були спрямовані на те, щоб не дати китайцям обійти компанію.

112.ua аналізує, яким чином Samsung буде боротися з конкурентами.

1. Android Go

Компанія Samsung вже досить давно не проявляла інтересу до бюджетного сегмента смартфонів – вона зміцнювала свої позиції у середньому, середньовисокому і топовому. Але найчастіше продажі в штуках роблять саме недорогі моделі. Починаючи з версії Android 8.1, Google представила окрему версію операційної системи Go Edition для бюджетних моделей зі слабкими характеристиками. Зокрема, це 1 ГБ оперативної пам'яті і менше. А також невеликий обсяг вбудованої пам'яті (полегшена ОС займає менше місця в пам'яті пристрою).

І ось недавно стало відомо, що Samsung тестує смартфон на Android Go. Очевидно, що мета моделі – ринки, що розвиваються. Якраз там є попит на бюджетники.

У кінці серпня модель анонсували. Galaxy J2 Core отримав 5-дюймовий TFT-екран (960х540 точок), 4-ядерний процесор Exynos 7570, 1 ГБ оперативної пам'яті, флеш-накопичувач ємністю 8 ГБ. Першим ділом новинка надійшла в продаж в Індії та Малайзії, приблизно за 100 дол.

Samsung Galaxy J2 Core Відкриті джерела

2. Індійська фабрика

Ще рік тому Samsung була лідером індійського ринку смартфонів. Щоб розуміти, наскільки це важливо, потрібно згадати, що в країні населення більше 1 мільярда людей, причому в основному вкрай бідного, низький рівень проникнення мобільного зв'язку, а мобільний пристрій тут замінює цифровий гаманець, фактично, це перепустка у світ фінансів.

За місцевий ринок агресивно б'ється Xiaomi, самі ходові моделі тут з цінником до 250 дол., повідомляє Bloomberg. І якщо у китайського виробника в цьому сегменті пропозицій хоч ставок гати, то у Samsung – набереться пара-трійка пристроїв J-серії (ось тут, до речі, і вступає в гру Galaxy J2 Core). Також Samsung тут підтискає місцевий оператор, який просуває "дзвонилки" на KaiOS – більш прості і дешеві, але вкрай популярні. В кінці минулого року через великі продажі останніх у країні "просіли" смартфони.

Новини за темою

Крім того, уряд Індії ввів мита на ввезену електроніку. Щоб уникнути їх, компанії можуть виробляти смартфони прямо на місці. Xiaomi і Apple (є й інші гравці, зрозуміло, просто оскільки ці є топовими, мова про них йде в першу чергу) вже побудували тут свої фабрики. У липні цього року Samsung також оголосила про намір відкрити в Індії власну фабрику. До речі, найбільшу в світі. Вона буде забезпечувати випуск 120 млн пристроїв на рік – телефонів початкового рівня ціною до 100 дол. (і знову привіт, Galaxy J2 Core, і інші майбутні моделі на Android Go) і флагманів.

Покупці нижнього цінового сегмента – найбільш чутливі до ціни. Будівництво фабрики, з одного боку, вигідно тим, що компанія зможе уникнути мит, з іншого – Індія – це величезний внутрішній ринок. У Китаї, де розташовані виробництва більшості вендорів, у Samsung позиції вкрай слабкі.

3. Гнучкий смартфон

Samsung і Huawei наввипередки публічно обіцяють випустити перший гнучкий смартфон до кінця поточного року. Крім них, новим форм-фактором цікавляться й інші вендори, але навряд чи, з огляду на нинішній розвиток технологій різних компаній, хтось зможе обігнати цих двох. Навіть Apple, за чутками, зробить це не раніше 2019 року.

Навряд чи продажі гнучких смартфонів будуть скільки-небудь помітні. Однак для виробників це більше іміджеве рішення. Зараз саме Samsung сприймається як однозначний лідер у технологіях (ну і Apple, але Apple трохи в іншому контексті все-таки). Якщо Huawei вдасться обігнати конкурента, це буде великий удар по іміджу останнього. Китайці вже обійшли Samsung в нічному режимі зйомки, що позначилося на сприйнятті бренду останніх і на продажах їх флагмана.

Новини за темою

Чутки про розробку такої моделі з'являються з 2013 року. Компанія вже виводила на ринок вигнутий смартфон, але модель не стала масовою. Тепер, нарешті, схоже, що мова йде про дійсно вигнутий апарат. На даний момент відомо, що це буде 7-дюймовий фаблет під назвою Galaxy X, Galaxy F або Winner з цінником близько 1500 дол.

Huawei обіцяє випустити свою модель в поточному році. На відміну від китайського виробника, компанія Samsung перенесла анонси своїх двох інших флагманських пристроїв. Експерти вважають, що компанія звільнила "вікно" для нового пристрою, розвівши маркетингові активності у різні часові проміжки.

4. Посилення середньої цінової категорії

Samsung планує посилювати середню цінову категорію, зокрема, A-серію, щоб стати привабливим для мілленіалів, заявив глава компанії Дон-Джин Кох. Як пише CNBC, нова стратегія націлена, насамперед, на ринки Індії та Південно-Східної Азії.

Таким чином, компанія визнала, що бачить проблему збереження інтересу до флагманів і до моделей в середньовисокій ціновій категорії. До цієї ж категорії відносяться всі флагманські моделі великих китайських виробників, які відбирають ринок у Samsung (за винятком Huawei – її флагмани не сильно дешевші від Samsung).

Якщо об'єктивно дивитися на те, що може більшість флагманів популярних китайських брендів, то по-доброму вони змагаються як раз з лінійкою Galaxy A (а не з S або Note), з невеликою поправкою на вартість бренду. Питання в тому, чи допоможе Samsung посилення характеристик серії в боротьбі за покупця. Умовний топовий Xiaomi або OnePlus сприймається саме як флагман свого виробника, вінець його творіння. A-серія Samsung, навіть якщо вона не буде поступатися за характеристиками, з точки зору сприйняття, буде нижча. Тим не менш, такий крок – це більше, ніж нічого.

Новини за темою

Інший конкурент (і самий небезпечний), Huawei, грає трохи за іншими правилами. Флагмани компанії технологічно вже впритул наблизилися до Samsung. При цьому вона робить хід конем і вже який рік продовжує традицію, запущену колись самою Samsung, – випускає "полегшені" версії флагманів (P20 Lite, P Smart тощо). Від флагманів в них, насправді, тільки назва лінійки і дві-три фішки, але завдяки грамотному неймінгу картинка виходить інша. Не даючи реальних технічних переваг, компанія дає покупцеві (якому часто максимальні характеристики і зовсім не потрібні) відчуття приналежності до іншого класу. Samsung з поточними лінійками таке запропонувати не може. У гонитві за спрощенням лінійок і припиненням бардаку в неймінгу, компанія відібрала у себе один з козирів.

Huawei P20 Lite Відкриті джерела

До речі, деякі зміни в підході до лінійку Galaxy були відчутні вже в цьому році. Так, J4 і J6 2018 року, незважаючи на приналежність до середньо-низького і середнього цінового сегменту, отримали більше флагманських рис, ніж можна було б очікувати від Samsung. Це і "нескінченні" екрани, і великі акумулятори (3000 мА-ч – щедрість з боку Samsung), і система розпізнавання осіб, і навіть AMOLED-екрани. При ціні 140 і 180 євро відповідно. Хоча пристрої не можуть похвалитися високим дозволом екрану і великим об'ємом оперативної пам'яті, для бренду Samsung при такій ціні характеристики дуже щедрі. Це говорить про те, що компанія вже відчуває серйозне занепокоєння за частку в цьому сегменті, де дуже добре себе почуває Xiaomi, і інші "китайці" не відстають.

Samsung Galaxy J6 Відкриті джерела

5. Дружба з Oppo

У цьому році продажі флагмана Samsung Galaxy S9/S9+ не виправдали прогнози компанії, хоча і були непоганими. Huawei зі своїм фото-флагманом Huawei P20 Pro буквально "розірвала" ринок. Строєна камера (інші гравці не вивели на ринок подібне рішення), фантастичний нічний режим, триразовий оптичний зум, величезні рекламні бюджети – все це дозволило компанії не тільки зірвати куш в продажах, але і оселитися в головах тих, хто ще не готовий купувати флагмани, але все одно рано чи пізно прийде за смартфонами. Такий сильний топовий смартфон для компанії – це спосіб сказати: "Подивіться, ми круті, робимо такі флагмани, в інших сегментах ми не гірші". Тобто це заділ на черговий виток зростання ринку.

При цьому не можна говорити, що флагмани Samsung слабкіші від конкурента, навпаки, огляди експертів стверджують, що Galaxy S9/S9+ - прекрасні апарати. Але в Huawei була та родзинка, той вау-ефект, на якому компанія зосередилася в комунікації. Це потрійна камера (у всіх інших, навіть Apple і Samsung, менше) і нічний режим. У iPhone X був FaceID і "моноброва".

Galaxy S9/S9+ - чудові у багатьох відношеннях флагмани, річ, яку береш до рук, вона працює, і більше ні про що думати не треба. Але при цьому, якщо говорити про комунікаційну стратегію і володіння умами, у Samsung жодного козиря не було. Публіка звикла до того, що компанія робить сильні пристрої, тому раптово виявилося, що її не здивувати кращою камерою на ринку або зігнутим дисплеєм без вирізів.

У червні цього року Oppo представив модель Find X – смартфон з округленим екраном і без вирізу як у iPhone, але з механічними елементами (камера, що виїзджає). Власних технологій подібного рівня у BBK Corporation, якій належить бренд, немає. Це технології Samsung.

Oppo Find X Android Authority

Як пише Ельдар Муртазін, для Samsung це спосіб відточити технологію, зібрати зворотний зв'язок про те, як це працює (механіка – це завжди потенційно більше поломок, та й не факт, що користувачам зайде), і зрозуміти, чи варто рухатися в цьому напрямку у власних флагманах.

Такі деталі в майбутньому і можуть стати тим самим вау-ефектом під флагманської лінійки Samsung, який дозволить обійти (в головах як мінімум) інших вендорів, в тому числі Huawei.

Oppo Find X The Verge

Чи варто боятися за долю Samsung? Аж ніяк. Крім того, що у компанії є сильні позиції в побутовій електроніці, телевізорах і так далі, вона також займається розробкою і випуском компонентів для смартфонів. Мода на OLED-дисплеї, яку в минулому році Apple ввела, – це, по суті, прямий потік грошей в Samsung. Конкурентів з порівнянними обсягами виробництва просто немає. Ця компанія розробляє мобільні процесори (правда, використовують їх в основному для власної лінійки), виробляє пам'ять та багато іншого. На продажу компонентів Samsung заробляє більше, ніж на продажу смартфонів. І навіть якщо її власні моделі втратять позиції на ринку, до тих пір, поки конкуренти купують її дисплеї, пам'ять, виробляють процесори на її потужностях, вона міцно стоїть на ногах.

Ніна Глущенко

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Загрузка...

Віджет партнерів