З відкритих джерел

Людина Ложкіна

Кабмін призначив в. о. глави "Укрзалізниці" першого заступника міністра інфраструктури та голову спостережної ради "Укрзалізниці" Євгена Кравцова. Пропрацювавши на цій посаді трохи більше року, Войцех Балчун подав заяву про відставку. У прощальному пості на Facebook він висловив Кравцову подяку за підтримку, при цьому згадав голову спостережної ради в одному ряду з прем'єр-міністром Володимиром Гройсманом, першим віце-прем'єром Степаном Кубівим і віце-прем'єром Володимиром Кістіоном. Зауважимо, що і відгуки Кравцова про Балчуна демонстрували доброзичливість. У коментарі журналістам після призначення він зазначив, що минулий рік був важким для УЗ і Балчуна, але в компанії "є позитивні зміни".

Як відомо, міністр транспорту та інфраструктури Володимир Омелян, який давно домагався звільнення Балчуна, висловився в протилежному ключі. На прохання журналістів відзначити позитивні зміни в УЗ за час перебування на посаді голови правління польського менеджера відповів, що "на Київському залізничному вокзалі повинен був бути відремонтований ескалатор, і тепер він знову не працює".

З відкритих джерел

Оцінка роботи Балчуна - не єдина розбіжність між Кравцовим і Омеляном. У кінці січня прес-служба Міністерства транспорту та інфраструктури повідомила, що Омелян має намір направити до Кабміну подання про звільнення Кравцова. У міністерстві 112.uа уточнили, що в лютому таке подання Омеляном дійсно було внесено, проте уряд ходу цим документам не дав. Знову ж таки, у січні Омелян, говорячи про свою команду в інтерв'ю агентству "РБК-Україна", свого першого заступника не згадав. На уточнювальне запитання відповів, що "щодо Кравцова були рекомендації наполегливого характеру, які я не зумів відхилити".

Зі слів міністра також можна зробити висновок, що він робив спроби перетягнути заступника на поле групи впливу, яку представляє сам. "Підсвідомо я все-таки вважав, що він зможе вистояти, що він зможе зрозуміти, що у нього велике майбутнє у великій країні, а не керуватися інтересами окремих осіб", - сказав він в інтерв'ю. На умовах анонімності експерти підтвердили, що гострого конфлікту між міністром та його заступником не було: "Були ситуації то об'єднання, то розбіжностей, у залежності від ситуацій та інтересів".

Сьогодні в Кабміні, відразу після призначення Кравцова в. о. голови правління УЗ, Омелян заявив: "Я щасливий з двох приводів, що відбулося звільнення Балчуна і мого першого заступника".

На посаду першого заступника міністра Кравцов був призначений за наполегливою рекомендацією екс-глави Адміністрації президента Бориса Ложкіна, розповів 112.ua екс заступник міністра інфраструктури Володимир Шульмейстер. За його словами, інтереси Ложкіна в Міністерстві представляв радник Михайло Бейлін, і саме з його допомогою команда Кравцова зайшла на "Укрзалізницю". Шульмейстер розповів, що зокрема одна з схем, яку команда Кравцова реалізовувала на "Укрзалізниці", була пов'язана з транзитом російських вантажів. Він нібито допомагав вирішити проблеми підконтрольної російському підприємцеві Алішеру Усманову компанії "Металоінвест".

Сам Кравцов зазначив, що посада в. о. голови правління УЗ для нього не нова, він вже обіймав її рік тому (перед призначенням Балчуна). До цього, у січні 2015 року він був радником генерального директора "Укрзалізниці", а з травня – директором з реформування, правової та майнової політики держкомпанії (на цій посаді і займався питаннями корпоратизації). Кравцов - один з авторів статуту акціонерного товариства УЗ, також брав участь у розробці редакції закону "Про залізничний транспорт".

Серед своїх досягнень чиновник підкреслив участь у процесі корпоратизації УЗ, створення АТ "Укрзалізниця". Крім того він виділив участь у корпоратизації "Укрпошти" вже на посаді першого заступника міністра. На питання журналістів, які у нього стосунки з Омеляном, Кравцов відповів, що "робочі". Він продемонстрував відмінне почуття гумору, відповівши жартом на питання, чи буде у вас така ж зарплата, як у Балчуна. "Теж хотів би це знати", - сказав в. о. голови правління "Укрзалізниці".

З відкритих джерел

Власник годинника Rolex та електрогітари Gibson

За професією Кравцов – юрист. Він з відзнакою закінчив Київський національний університет ім. Т. Г. Шевченка (за спеціальністю "Правознавство"). Також пройшов навчання в "Європейському університеті" (спеціальність "Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності"). Навчався у Центрі розвитку міжнародної торгівлі. Має сертифікат з відзнакою з курсу "Міжнародне комерційне право".

Трудову діяльність Кравцов почав у 2008 році у відомій українській юридичній компанії "Астерс", яка досі спеціалізується в тому числі на питаннях правової допомоги у транспортній сфері. Нинішній топ-менеджер УЗ став старшим юристом, а згодом - партнером компанії. У публічних відомостях говориться, що працюючи в "Астерс", Кравцов надавав консультаційні послуги компанії VTG Aktiengesellschaft (послуги оренди вантажних вагонів і логістичні залізничні послуги). Зокрема консультував компанію з питань створення в Україні європейського логістичного залізничного підприємства.

Кравцову 47 років (народився 1 січня 1970 року). Він одружений, має сина. У декларації, поданій у 2016 році, чиновник зазначив наявні в його власності дві пари годинників Rolex та електрогітару фірми Gibson (у залежності від моделі вартість коливається від 20 до 100 тис. грн). Також у власності Кравцова автомобіль Lexus IS250 2008 року випуску. Його дружина їздить на Toyota GT86 2012 року випуску. Він задекларував 260 тис. грн і 53,5 та 38 тис. дол. готівкою.

В УЗ буде представляти інтереси Гройсмана

Кравцов повідомив, що одним з головних завдань, поставлених перед ним урядом, є завершення реформи корпоративного управління УЗ. Найближчим часом, за його словами, буде сформовано новий склад наглядової ради держкомпанії, частину представників якої буде обрано на конкурсі, а ще частину - призначено урядом.

Із сьогоднішніх коментарів Кравцова та Омеляна стало ясно, що боротьба груп впливу за контроль над УЗ найближчим часом зосередиться саме в площині наглядової ради, чиї повноваження буде значно розширено. У той же час, повноваження на посаді, яку обіймав Балчун, буде значно скорочено. "Швидше за все, уряд буде під різними приводами відкладати проведення конкурсу на посаду голови правління, будуть тягнути, щоб залишити на ній поки Кравцова", - сказало джерело 112.ua у Мінтрансі.

У той же час, питання формування нової наглядової ради буде вирішуватися найближчим часом. "Це питання (оновлення спостережної ради) буде вирішено протягом 3-4 місяців. До кінця року ми повинні мати повністю сформовану систему корпоративного управління. Членів спостережної ради обиратимуть на конкурсі, які будуть формувати більшість у наглядовій раді, і будуть номіновані представники від держави. Коли вона за такою процедурою буде сформована, з її членів буде обрано голову наглядової ради", - сказав сьогодні журналістам Кравцов.

Рішення про розширення повноважень наглядової ради підтвердив і Омелян. "Питання, чи буде держкомпанія під управлінням Кабміну або МЕРТ, або Міністерства інфраструктури, відпадає, тому що її політику буде формувати наглядова рада, погоджуючи її з державою", - сказав міністр транспорту та інфраструктури, коментуючи позови в площині передачі УЗ зі сфери контролю Мінтрансу під управління Кабміну, яку міністерство оскаржило в суді.

Омелян натякнув, що в майбутній боротьбі будуть застосовуватися найрізноманітніші інструменти: "Були звернення ГПУ, НАБУ, Нацполіції щодо зловживань, які мали місце протягом останнього періоду в "Укрзалізниці". Я сподіваюся, що вони будуть завершені, і це буде хороше застереження керівництву УЗ, і тимчасовому, і постійному".

Додамо, прес-секретар генпрокурора Юрія Луценка Лариса Сагран сьогодні написала у Facebook пост, у якому повідомила, що Балчун був звільнений нібито після листа Луценка Гройсману, в якому говорилося про "неналежне виконання правлінням "Укрзалізниці" покладених обов'язків".

Кравцов у боротьбі за вплив, яка з новим розмахом вируватиме в "Укрзалізниці", буде представляти інтереси прем'єр-міністра Володимира Гройсмана (відносини з яким у міністра Омеляна, який пройшов за квотою "Народного фронту", також, кажуть, не найтепліші), вважає Володимир Шульмейстер. "Кравцов - грамотний, розумний хлопець. Буде працювати в інтересах тих, хто йому допомагає. У цій ситуації, як мені здається, в інтересах прем'єр-міністра Володимира Гройсмана", - сказав екс-заступник міністра транспорту та інфраструктури.

На правах анонімності експерти, з якими вдалося поспілкуватися, відзначили, що ситуація навколо УЗ неоднозначна і говорити про те, що актив вже знаходиться під впливом прем'єра і його людей, не можна. "Там зараз багато різних груп впливу, все-таки це актив, який генерує 70 млрд грн доходів, тільки офіційних", - зазначив експерт. До речі, сам Омелян сьогодні це частково підтвердив, зазначивши, що "є маса фактів впливу політичних, кримінальних угруповань на роботу УЗ".