banner banner banner

Туристичний бум: У Львові ресторани ростуть як на дріжджах

А от торгові мережі помітного зростання від збільшення числа туристів у столиці Галичини не відчули

Туристичний бум: У Львові ресторани ростуть як на дріжджах
ABCnews

ABCnews

Портал про будівництво та нерухомість

А от торгові мережі помітного зростання від збільшення числа туристів у столиці Галичини не відчули

Передрук статті ABCnews:

Львівський ринок є одним з найбільш привабливих для розвитку бізнесу. Це пов'язано зі зростанням туристичного потоку. Місцева влада очікує, що у поточному році обласний центр відвідає на 20% більше мандрівників порівняно з минулим роком, коли в місто приїхало близько 2 млн гостей. "Переважно це жителі Києва, Дніпропетровська, Одеси", – уточнює генеральний директор львівської компанії "Системи швидкого харчування" (володіють франшизою на розвиток мереж "Піца Челентано", "Картопляна хата" тощо) Марк Зархін.

Зростаюча кількість туристів відображається на місцевому бізнесі. За словами Марка Зархіна, в березні-квітні продажі в ресторанах зросли в середньому в два рази в порівнянні з аналогічним періодом минулого року. "Якщо в середньому по мережі в березні-травні продажі зросли на 20%, то у Львові – на 35%", – додає співвласник мережі "Фуршет" Ігор Баленко. Продукти харчування в столиці Галичини, крім мандрівників, купують й іноземці. Після різкої девальвації гривні в західноукраїнських містах активно купують жителі країн ЄС, для яких товари в магазинах подешевшали більш ніж удвічі.

Новини за темою

Мандрівники готові витрачати гроші в ресторанах і продовольчих магазинах, але не хочуть купувати у Львові одяг і взуття. За словами гендиректора групи компаній "Ультра" (мережі одягу Baldinini, levi's, Pierre Cardin, Lagerfeld Guess) Андрія Макарова, продажі у Львові ніяк не відрізняються від інших обласних центрів. "Скрізь однаково погано", – зауважує він. За п'ять місяців цього року взуттєві й одягові мережі реалізували на 30-50% менше виробів в кількісному вираженні в порівнянні з аналогічним періодом минулого року. Споживачі зараз ходять в магазини переважно під час сезонних розпродажів, оскільки більшість не в змозі купувати товари за новими цінами. Приїжджі в столицю Галичини мандрівники-українці не ходять по львівських магазинах, оскільки такі ж торгові точки працюють і в їхніх містах. Одяг та взуття міжнародних брендів в Україні дорожчі порівняно з країнами ЄС. Тому купувати їх у Львові немає сенсу.

ABCnews

Ресторани

Львів приваблює рестораторів. За підрахунками генерального директора компанії "Ресторанний консалтинг" Ольги Насонової, за п'ять місяців цього року тут відкрилося близько 25 нових закладів, тоді як за аналогічний період минулого року – близько 15. Стільки ж відкрилося і в столиці. "Але якщо в Києві заклади закриваються, то у Львові – ні", – відзначає експерт і додає, що сьогодні в обласному центрі працює близько 800 закладів громадського харчування. Лідерами ринку є дві великі компанії: "Системи швидкого харчування" та !Fest ("Криївка", "Гасова лямпа", "Львівська майстерня шоколаду" тощо).

Новини за темою

Нові активно відкривають і новачки, і старожили. Марк Зархін розповідає, що цього року відкрив два великих ресторани: "Голодний Микола" і "Бачевський" площею 2 тис. кв. м та 1 тис. кв. м відповідно. У Львові свій перший заклад Bar Mushly відкрив київський ресторатор Діма Борисов.

ABCnews

Продовольчий роздріб

Підприємці з інших сегментів бізнесу також зацікавлені в ринку Львова. До міста активно придивляються продовольчі рітейлери. Статистики щодо їх розвитку в цьому році поки немає, але за підрахунками ABCNews, у січні-травні у Львові відкрилося чотири магазини, тоді як за аналогічний період минулого року – вдвічі менше. Своїми торговими точками в нинішньому році обзавелися "Наш край", "Рукавичка", "Барвінок" і "Два кроки від хати". Компанія "Львівхолод" (мережа "Рукавичка") розвиває нову мережу магазинів невеликої площі (від 70 до 150 кв. м) – "Рукавичка S".

ABCnews

За даними директора дослідницької компанії GT Partners Ukraine Ігоря Гуглі, найактивніше розвиваються "Рукавичка", "Наш Край" та мережа мінімаркетів "Близенько".

ABCnews

Непродовольчий роздріб

В єдиному професійному львівському торговому центрі King Cross Leopolis представлено кілька десятків відомих мереж. Поки їхні представники взяли паузу. За словами експерта з комерційної нерухомості Вадима Зінченка, за перші п'ять місяців у Львові не був відкритий жоден мережевий одяговий або взуттєвий магазин. Андрій Макаров повідомив, що змушений був навіть закрити одну торгову точку Pierre Cardin в столиці Галичини. "Власник приміщення не пішов на поступки", – зауважив він. Зараз на львівському ринку працює понад 50 магазинів відомих мереж: одягові Mohito, Cropp Town, Zara, Pull&Bear, Bershka, Kira Plastinina, Marks&Spencer, Columbia, Arber тощо, а також взуттєві Intertop, CCC, Fellini, Crocs, Centro тощо

ABCnews

Розвиток регіону

Ресторатори і рітейлери планують активно розвиватися у Львові. Наприклад, за словами Марка Зархіна, протягом місяця у центральній частині міста відкриється нове заклад "Піца Челентано" у новому форматі – з обслуговуванням офіціантами. "Три моїх ресторани відкриються в місті. Формат – це секрет", – сказав Діма Борисов. Співвласник компанії !Fest Андрій Худо повідомив, не вдаючись в подробиці, що зараз компанія працює над відкриттям закладу в новому форматі.

Рітейлери також не мають наміру відставати. Співвласник мережі "Фуршет" Ігор Баленко зазначив, що Львів, як і Київ, є одним з найбільш пріоритетних регіонів для розвитку. Зараз компанія шукає підходяще приміщення для відкриття магазину.

Новини за темою

До кінця року в столиці Галичини з'явиться новий супермаркет "Сільпо" (в торговому центрі "Форум Львів") та "магазин біля дому" "Два кроки + ДІДО. Правдива їжа". "Якщо зможемо знайти хороший майданчик, то відкриємо магазин", – пообіцяв генеральний директор "Пакко Холдингу" (мережі "Пакко", "Вопак") Олег Мерченко.

Відкрити свою торгову точку у Львові непросто. "Велика частина рестораторів хоче працювати в центральній частині міста, де багато туристів", – зауважує Марк Зархін. Гальмує розвиток рітейлу львівська специфіка. Відповідних приміщень, розташованих в центрі, практично немає. Основна маса непродовольчих рітейлерів мають намір відкривати магазини в нових торговельних центрах. Один з них - "Форум Львів" - буде здано в експлуатацію влітку. В ньому з'явиться LACOSTE (одяг та взуття), Antonio Biaggi (взуття і аксесуари), Vaismann (одяг), Zarina, Stem (одяг), Etam (білизна), Accessorize (аксесуари) тощо.

ABCnews

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Loading...

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>