Три неочевидні проблеми, які створює нове ранжування у стрічці Facebook

Створюючи собі додаткове джерело доходу, керівництво Facebook, схоже, не врахувало інтереси пересічних користувачів, для яких Facebook перетворився з інструменту для спілкування з близькими на повноцінне джерело інформації про світ

Три неочевидні проблеми, які створює нове ранжування у стрічці Facebook
З відкритих джерел

Ніна Глущенко

Журналістка

Створюючи собі додаткове джерело доходу, керівництво Facebook, схоже, не врахувало інтереси пересічних користувачів, для яких Facebook перетворився з інструменту для спілкування з близькими на повноцінне джерело інформації про світ

Коли Марк Цукерберг оголосив про намір змінити алгоритми ранжирування постів у стрічці так, щоб користувач бачив більше публікацій від друзів і менше від сторінок, бренди сприйняли це на свій рахунок. Очевидно, що прикриваючись благими намірами, соцмережа має інший мотив - заробляти більше. Без платних публікацій охоплення сторінок сильно впаде, але соціальна мережа Facebook стала таким потужним маркетинговим інструментом (а в Україні, по суті, єдиним легальним після блокування російських соцмереж), що ігнорувати її просто не вийде. Однак, створюючи собі додаткове джерело доходу, керівництво мережі, схоже, не врахувало інтереси пересічних користувачів, для яких Facebook перетворився з інструменту для спілкування з близькими на повноцінне джерело інформації про світ

1. Де читати новини

Інтернет стає ключовим джерелом інформації, більш оперативним і персоналізованим порівняно зі старими медіа. Але від формату "зайти на улюблений сайт" сценарій споживання зміщується до "підписатися на улюблений сайт за допомогою соціальної мережі або месенджера". Тепер це стане трішечки складніше: RSS-канал відмирає, Google news у нашій країні не дуже популярний. Facebook "віджимає" охоплення у медіа.

Новини за темою

Залишаються, по суті, Telegram і Twitter, які менш популярні в нашій країні, а також сайти-агрегатори, за надійність джерел яких ніхто не ручається, крім того туди стікається не той контент, який користувач сам собі обрав, а той, який відібрали в редакції або який проплатив сам ресурс.

Telegram-канал 112.ua 112.ua

Так, Facebook і не зобов'язаний був думати про те, де тепер користувачі знайдуть новини. Це бізнес, і в нього інші цілі. Але ж компанія формально прикривається інтересами користувачів.

2. Як стежити за новинами від держструктур

Ця проблема меншою мірою стосується нашої країни, але західні медіа б'ють на сполох. У США Facebook використовують органи влади і поліція для публікації важливих новин, наприклад, фотороботів злочинців, планів евакуації в екстрених випадках. З новим алгоритмом це стане проблемою, пише Quartz.

Новини за темою

Українські органи щойно почали опановувати новий інструмент комунікації з громадянами, але їхні шанси достукатися до широкої громадськості за допомогою популярного безкоштовного каналу комунікації поганенькі вже на старті. Хіба що комунікація буде вестися від першої особи якоїсь організації. Але в такому випадку вона перетворюється на персональний піар, а тут вже можливі будь-які махінації.

Facebook Національної поліції України Національна поліція

3. Реальність стане ще суб'єктивнішою

2017-й минув для Facebook під знаком боротьби з фейками. Соціальна мережа впровадила кілька інновацій в співдружності у тому числі з ключовими світовими медіа, щоб скоротити вплив неправдивих публікацій на життя звичайної людини і держави. До речі, саме топові світові ЗМІ, які мають ресурси для перевірки фактів і якісної аналітики, є основним джерелом перевіреної інформації.

Новини за темою

Загалом у світі спостерігається тренд: користувачі починають сприймати лідерів думок як авторитетне джерело інформації поряд із перевіреними медіа і не завжди звертають увагу на те, звідки той чи інший симпатичний їм факт потрапив до їхньої стрічки на Facebook. Примітно, що в топі Facebook залишаться армії роботів, які й раніше розкручували фейки в соцмережах за допомогою платного просування постів, а також лідери думок, які по-своєму трактують реальність, оскільки їхні позиції, інтерпретації фактів і інфоприводи не завжди є правдивими. А ось медіа, які й раніше не лізли до кишені, щоб заплатити Цукербергові за охоплення, тепер будуть у ще гіршій позиції порівняно з потенційно шкідливими джерелами.

Щоб отримувати більше якісного медійного контенту в Facebook, не забудьте зайти на сторінки улюблених медіа та вказати в налаштуваннях, щоб вони відображалися у вашій стрічці в першу чергу.

Facebook 112.ua Національна поліція

Ніна Глущенко

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Загрузка...

Віджет партнерів