banner banner banner

Топ-5 провальних технологій, які так і не "злетіли"

Чому деякі технології, гаджети та рішення, які повинні були вкотре "змінити життя людини назавжди", так і не стали масовими

Топ-5 провальних технологій, які так і не "злетіли"
Фото з відкритих джерел

Ніна Глущенко

Журналістка

Чому деякі технології, гаджети та рішення, які повинні були вкотре "змінити життя людини назавжди", так і не стали масовими

Віртуальна реальність

Віртуальна реальність вже років 50 як перебуває в статусі "зараз зміню все". Але за фактом навіть сьогодні, коли в продажу є шоломи ціною від 10 доларів, а смартфони середнього цінового сегменту дають можливість відтворювати VR-контент, усе ніяк не набереться критична маса користувачів цієї техології. Так, вона затребувана в b2b-сегменті. У VR можна "малювати" вид з вікна майбутньої квартири або швидко змінювати дизайн приміщення, можна за допомогою цієї технології навчати фахівців роботі з дорогим обладнанням або в небезпечних місцях (наприклад, у Чорнобильській зоні). Але це все ще не продукт для мас-маркету. Будь-який додатковий пристрій – це і гроші, і дискомфорт. І якщо у випадку з бюджетними шоломами (на основі Google Cardboard) або подарунками для покупців флагманських смартфонів (Samsung Gear VR) не задаються питанням грошей, то питання комфорту, як і раніше, є відкритим. Флагманські пристрої, такі як HTC Vive, наприклад, є набагато цікавішими і вміють більше, але з такою ціною їхня купівля не для багатьох.

Утім, є й інша проблема. Питання ціни зазвичай вирівнюється масовим виробництвом, яке стимулює попит. Але приголомшливого попиту немає, тому що немає контенту. Ні, хтось його все-таки створює. Більше того, навіть порноіндустрія, яка багато в чому сприяє технологічному прогресу, вже створює контент у VR. Але, схоже, чогось не вистачає цьому коктейлю, щоб стати вибуховим.

Розробники, які готові працювати з VR, мають свій головний біль: щоб створювати контент для VR, потрібно володіти цілим зоопарком дорогого обладнання. Це не по кишені, тому розробленням переважно займаються в компаніях, які можуть собі його дозволити, або при VR-лабораторіях.

Фото з відкритих джерел

Камери 360

Камери, які вміють знімати відео на 360 градусів, – одне з потенційних джерел контенту для віртуальної реальності і яскравих спогадів через багато років життя. Перебуваючи в шоломі, людина, яка переглядає 360-градусне відео, отримує повний ефект присутності. "Оглянутися по сторонах" можна і на звичайному екрані. Всі популярні платформи для обміну мультимедійним контентом, у тому числі Facebook, Youtube, Instagram, уже підтримують відео з таких камер. Але чомусь їхня кількість не зростає?

Може, вся справа у вартості рішення? 300 доларів для старту – це все-таки чимало. Хто знає, але здається, що, хоч це і немало, все одно за кілька років існування сегменту людей з подібними камерами на вулицях повинно бути побільше. Автор цих рядків має величезний архів подібних відео з першого тестового пристрою – Samsung Gear 360. Вгадайте, скільки разів його переглядали? Жодного разу. І, схоже, справа в тому, що поки ця можливість не така цікава – вистачає звичайного відео, знятого на стандартну камеру смартфона. Можливо, нам потрібно дочекатися майбутнього, коли події та види будуть більш захоплюючими, щоб у них хотілося опинитися кожному. Наприклад, космічний туризм, польоти на Марс або відео зі сходження на Еверест як мінімум.

Фото з відкритих джерел

Смарт-годинник

Смарт-браслети потроху проникають до масової свідомості, переживши кілька хвиль. Перша – коли гаджети почали купувати, швидше, як стильну дорогу дрібничку, яка вміє рахувати кроки або стежити за тривалістю сну. З часом можливості пристроїв збільшувалися, але ціна, як і раніше, була дуже високою – не нижчою за планку в 100 доларів за не найкращий пристрій. Революції на ринку сприяла компанія Xiaomi з браслетом за 15 доларів. Тепер можливості цих пристроїв зільшуються – достатньо хороша точність для спортивних тренувань, зростає кількість програм, час автономної роботи. З'являється все більше моделей для занять у басейні. Можна сказати, що ці пристрій завоювали собі місце на руках користувачів.

Але зі смарт-годинником, по суті, старшим братом браслетів, ситуація є іншою. Поки ринок чекав чарівну пігулку від Apple – анонсу перших Apple Watch, Samsung щосили працювала над власним годинником на ОС Tizen, та й Google Android Wear, ОС, яку використовували в годиниках багато виробників смартфонів, не сильно відставала. Але в цілому в повітрі витало очікування – зараз Apple випустить свій продукт, і ринок смарт-годинника злетить. На жаль, цього не сталося. І хоча Apple похвалилася на останній презентації тим, що їхні годинники на согодні №1 з продажу в світі серед всіх годинників (не "розумних" теж), самому сегменту далеко до популярності, якою свого часу користувалися комп'ютери, ноутбуки, звичайні телефони і смартфони. Після невеликого зльоту в 2015 році, коли було представлено перше покоління "яблучних" годинників, популярність класу просіла наполовину.

Смарт-годинники мають дві проблеми – нетривалий час роботи (від доби до декількох днів, що є абсолютно незручним для наручного аксесуару з нестандартною зарядкою), а також їхній незрозумілий статус. Вони недостатньо розкішні, щоб замінити собою дорогі швейцарські годинники, недостатньо дешеві, щоб стати масовими, не занадто гарні для спортсменів, порівняно із заточеними під спорт моделями. Отже, через усі ці "недо" цей продукт ні для кого. Крім того, в цьому класі пристроїв немає такого стрімкого розвитку, як було в смартфонах, персональних комп'ютерах і ноутбуках першими роками. Тому немає сенсу оновлювати модель, навіть якщо людина нею користується, навіть раз на два роки. Щоб стати масовими, смарт-годинникам потрібно знайти себе. Є підозра, що їхня популярність прийде не знизу (від дешевих масових моделей), а зверху – коли "розумні" можливості з'являться в дорогих моделях годинникових брендів.

Фото з відкритих джерел

"Розумний" будинок

У це складно повірити, але навіть у 80-х роках у Радянському союзі були концепції (які можна було реалізувати на той момент за допомогою наявних технологій) "розумного" будинку. Чому технологія досі не стала масовою? Тут є кілька чинників, і складно сказати, який з них є більш важливим.

"Розумні" будинки, де клімат, освітлення та інші речі підлаштовуються під мешканця, вже існують. Але це не та річ, яку можна піти і купити в магазині. Його повинні збирати і налаштовувати фахівці, зрештою, можна зробити самому, але гарненько подумати в процесі все одно доведеться. Звичайно, можна купити набір для "розумного" будинку, наприклад, від Xiaomi, але всіляким датчикам хтось повинен буде вручну в додатку прописати сценарії поведінки. Та й на підключення всієї системи, установлення, докуповування відсутніх елементів піде час. І це все одно ще не буде системою, в якій опалення знижуватиметься на кілька градусів, коли датчики руху зафіксують, що в будинку нікого немає, світло – відключатися, а роботи-пилососи – запускатися для прибирання.

У варіанті "зроби сам" розумний" будинок – це, скоріше, головний біль, ніж свято життя. По-перше, є кілька стандартів, на яких працюють пристрої, тобто вони можуть виявитися банально несумісними. По-друге, потрібно чітко розуміти, яких цілей потрібно домогтися від системи. По-третє, житло людини ще дуже від неї залежне. Наприклад, є чайники, які можна кип'ятити, віддавши команду по Wi-Fi. Але якщо лінь йти на кухню, а вода закінчилася, чайник сам собі не зможе її налити. Та сама історія з пральними машинами, кавовими машинами та іншими побутовими приладами. Так, холодильник міг би замовляти їжу, але, якщо господар на роботі, хто її забере і дбайливо поставить усередину? Флагманські роботи-пилососи чудово орієнтуються в квартирі та вмикаються за розкладом, але вони такі собі прибиральники, якщо вже чесно, і не всі оминають перешкоди у вигляді капців, столів, порогів.

По-четверте, інтелектуальні системи є ще не настільки інтелектуальними. Майбутнє, в якому на роботу нас будить "розумний" матрац, кавоварка без команди, додавання зерен і води готує свіжий напій, а безпілотний автомобіль під'їжджає до того моменту, коли настав час виходити з дому, щоб устигнути дістатися на роботу вчасно з урахуванням пробок, ще дуже далеко в технічному плані. Можливо, якщо б виробники обладнання для "розумного" будинку хоча б прийшли до єдиного стандарту підключення і єдиного інтерфейсу роботи, технологія швидше б пішла в маси.

Фото з відкритих джерел

Вигнуті дисплеї

Вигнуті дисплеї – одна з найбільш спірних технологій в електроніці. З одного боку, слідуючи логіці виробників, було б зручно дивитися відео на такому екрані, бо є можливість охопити більш широкий кут і не треба вертіти головою, якщо екран великий і ви на невеликій відстані від нього. З іншого боку, у тих самих телевізорах (там цю можливість було враховано, і вона зустрічається найчастіше) вигнутість на тій відстані, з якої їх зазвичай дивляться, або не помітна, або вже не грає ролі. Іншими словами, має бути дуже велика діагональ.

У смартфонах (на ринку були три моделі, дві у LG і одна в Samsung) вона показала себе ще більш нежиттєздатною. Так, пальцю зручніше проводити по екрану. Але смартфон із вигнутим силуетом просто незручно тримати в кишені.

Єдиний клас пристроїв, де вигнутий екран має органічний вигляд, – це монітори. З великою діагоналлю (29 або 34 дюйми, зокрема), які можуть замінити собою два монітори. Якщо людині для роботи або розваг (ігри, наприклад), потрібно два екрани, то він часто ставить їх під кутом. Є монітори зі співвідношенням сторін 21:9, перед якими доводиться постійно переміщатися фізично від однієї сторони до іншої, щоб охопити всі зображення. Тобто один монітор економніший за два і займає менше місця на столі. Але він незручний, якщо тільки екран не зігнутий.

Навіщо ж виробники випускали і продовжують випускати незручні, нежиттєздатні чи не надто корисні пристрої? Це демонстрація технічних можливостей і вивчення реакції аудиторії. З часом вигнуті OLED-дисплеї застосовуватимуть у нашому житті, вони будуть зручними та корисними. Поки що їм нема чого робити у ваших вітальнях або кишенях.

Фото з відкритих джерел

Глущенко Ніна

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Loading...

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>