Постріл у ногу: Як Apple програла свій головний козир "китайцям"

Постріл у ногу: Як Apple програла свій головний козир "китайцям"
Тім Кук Фото з відкритих джерел

Ніна Глущенко

Журналістка

За кілька тижнів має відбутися анонс нових iPhone. Очікується, що це будуть три моделі в різних цінових сегментах: два топових – у лінійці X з OLED-екраном, і економ-варіант з LCD-панеллю і корпусом з простіших матеріалів.

Про характеристики новинок було відомо багато завдяки витокам та контрактам на постачання компонентів вже цієї весни. Тож уся трійця – не стане сюрпризом (тут ми вже писали про лінійку). Серед інших характеристик інсайдери вказують на те, що виріз на дисплеї iPhone залишиться, але він поменшає. В 2019 році, з чуток, компанія має зовсім від нього відмовитися.

Фото з відкритих джерел

Стів Джобс, засновник компанії Apple і її легендарний керівник, був знаний своєю майстерністю ведення презентацій. Слайди з мінімумом тексту й однією ідеєю, і протиставлення техніки Apple всьому світу. Раз за разом, перш ніж представити новий продукт або його фішку, Джобс розповідав про якусь проблему користувачів, яка справді дістала всіх. А опісля – про витончений спосіб її рішення, який винайшли у компанії.

Оплески, завіса, рекордні продажі.

Новини за темою

В минулому році Apple представила свій перший iPhone з вирізом на екрані. "Десятка" з "монобровою" отримала неоднозначні відгуки з боку експертів і користувачів – як через дизайн, так і через ергономіку.

Apple пішла на таке рішення не від хорошого життя, а від того, що всі датчики, необхідні для роботи системи розпізнавання обличчя, не вміщалися на ультракомпактних торцях смартфона. І на відміну від Samsung, компанія не могла дозволити собі смартфон з округленими краями екрана, що вирішують проблему розмірів і преміального дизайну. Ну й залишати товсті рамки, коли конкурент вже давно позбувся їх, компанія теж не могла.

Скільки б не лаяли виріз на дисплеї, до початку 2018 року стало очевидно – тепер це мейнстрім. Google додала підтримку вирізів в Android, а китайські виробники кинулися наввипередки випускати смартфони з таким же вирізом або меншим. У підсумку ринок заполонили копії iPhone різної добротності, а виробники пішли у відрив щодо дизайну вирізів на екрані.

Новини за темою

Ймовірно, до 2019 року, якщо витоки правдиві, компанія представить нову модель, без вирізу, якраз у дусі Джобса – ось, ми перемогли чергове прикре зло (бо, якщо чесно, виріз не додає смартфону користі), весь ринок потворний, а ми – ні.

Але це тільки наступного року. А цього, схоже, компанія створила собі проблеми на рівному місці: поки одні китайські виробники привертали до себе увагу, намагаючись осідлати тренд із вирізами, інші встигли захопити ініціативу в свої руки.

Судячи за останніми витоками, Apple все-таки не буде зменшувати розміри вирізу на екрані. Зате як мінімум три провідні китайські бренди смартфонів – Huawei, OPPO, OnePlus – планують представити найближчим часом топові моделі з вирізом-крапелькою: маленькою і стильною перешкодою на екрані.

У будь-якому разі, на такому відрізку часу до анонсу автори витоків і рендерів рідко помиляються. А всі вони навперебій малюють один дизайн.

І хоча за фактом форма вирізу мало що змінює в користувальницькому досвіді, та й у випадку з Android-смартфонами, де немає складного 3D-сканера, це чистої води понти, з погляду маркетингу Apple опиниться не у виграшній позиції. Масовий покупець не особливо вникає в технічні подробиці, він схильний за інерцією рахувати умовних папуг, автоматично сприймаючи як переможців у гонитві озброєнь тих, у кого цифра більша. Або менший виріз.

Новини за темою

Так, з точки зору маркетингу Huawei вже обіграв конкурентів, випустивши перший смартфон з потрійною камерою. Цей козир зіграв на руку компанії в рекламній комунікації, і P20 Pro зіпсував продажу Samsung Galaxy S9/S9+. А Huawei за підсумком обійшла в продажах Apple і вийшла на друге місце на ринку смартфонів.

Так само свого часу Apple втерла носа конкурентам, випустивши першою на ринок смартфон із 64-розрядним процесором.

Таким же чином Android-виробники довгий час мірялися один з одним кількістю ядер процесора, обсягами оперативної пам'яті та ємністю акумулятора. Міряються досі, хоча з технічного погляду перевага в цифрі не дає автоматично переваги в роботі.

Тут – та сама історія. Скоро Huawei, Oppo і OnePlus представлять свої нові флагмани з вирізом-крапелькою й, імовірно, трьома камерами. А Тім Кук вийде на сцену і покаже все ту ж копію iPhone X поточного року, тільки з кращим залізом і космічною ціною. Тож або компанія додасть в свій наступний iPhone щось неймовірне, що змусить покупців забути про кількість камер і розмір незручності на екрані, або буде виглядати дуже блідо на тлі конкурентів з Піднебесної, а оскільки частка компанії і так падає на завмерлому ринку, це може значно вплинути на розстановку сил у галузі. 

Ніна Глущенко

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Загрузка...

Віджет партнерів