Пішов із життя Ельдар Рязанов. Біографія

У московській лікарні у віці 88 років помер радянський і російський режисер Ельдар Рязанов

Пішов із життя Ельдар Рязанов. Біографія
Фото з відкритих джерел

112.ua

Редакційний блог

У московській лікарні у віці 88 років помер радянський і російський режисер Ельдар Рязанов

У ніч на 30 листопада в одній з московських лікарень на 89-му році життя помер кінорежисер, народний артист СРСР Ельдар Рязанов. Причиною смерті стала легенева і серцева недостатність. 

Ельдар Олександрович Рязанов був госпіталізований за останні кілька місяців кілька разів. 21 листопада режисера госпіталізували через задишку; його стан лікарі оцінювали як тяжкий, а в неділю, 29 листопада, його підключили до апарату штучної вентиляції легенів. У ніч на понеділок Рязанов помер від гострої легеневої та серцевої недостатності. 

Рязанов дитинстві мріяв про морське плавання, свій шлях у кіно почав теж з подорожей.

"РИА Новости"

Він багато їздив країною. Першими роботами режисера-початківця - випускника вдіківськоїмайстерні Григорія Козинцева - були документальні картини "Недалеко від Краснодара", "Дорога імені Жовтня" і "Острів Сахалін". Так тривало до тих пір, поки Ельдар Олександрович не взяв участь у постановці "Весняних голосів" - першого радянського фільму-ревю, який вийшов на широкий екран. Ця картина 1955 року і по сей день може вразити непідготовленого глядача визионерским азартом молодого постановника. І немає нічого дивного в тому, що незабаром за Рязанова взявся керівник "Мосфільму" Іван Пир'єв, ледь не силою уговоривший Ельдара Олександровича зайнятися кінокомедією.

Першою роботою в цьому напрямку стала "Карнавальна ніч" - шедевр миттєво розлетівся на цитати, зробив зірок з Людмили Гурченко та Юрія Бєлова, подарував пісні, які й донині звучать на Новий рік.

"Чому у людей не повинен зберігатися інтерес до смішного? Мені він не здається старомодним — все залежить від того, як це зроблено. До того ж з будь-якого водевілю можна зробити мюзикл", - запитував Рязанов в одному інтерв'ю, і питання це був, в принципі, риторичним.

"РИА Новости"

Але для самого режисера він був, що називається, наболілим. Майже кожен свій фільм Рязанову доводилося "пробивати", доводячи чиновникам і партійним керівникам, що іноді треба і просто сміятися.

Вже "Карнавальна ніч" ще до виходу удостоїлася критичного розгрому і ледь не була зупинена. Ліг на полицю "Людина нізвідки" - свою думку про цю картину всесильний ідеолог Михайло Суслов склав виключно за афіші, що не завадило йому обрушитися на фільм мова на черговому з'їзді КПРС.

Ігор Ільїнський в ролі Кутузова ледь не став причиною заборони і "Гусарської балади" - комік в ролі фельдмаршала здався недоречними чиновникам від культури.

Так все йшло далі - Рязанов знімав, боровся за свої ідеї, проштовхував їх на екран. Фільми його незмінно ставали лідерами прокату, а цитати з них негайно йшли в народ.

Вибрати кращий фільм Ельдара Рязанова практично неможливе — і не тільки взагалі з його фільмографії, в якій більше 30 картин за майже 60 років в кіно, пише "Газета.Ru". Навіть порівнювати начебто близькі за сюжетом стрічки вже складно. Яка з новорічних картин краще - "Карнавальна ніч" або "Іронія долі"? Де зліше сатира - "Бережись автомобіля" або "Гаражі"? А любов - що вибрати, "Службовий роман" чи "Жорстокий романс"?

"РИА Новости"

Рязанов в кращих своїх фільмах вивів у герої простої радянської людини - не соцреалістичного героя, а лікаря, інженера, страховика.

Показав, що незважаючи на соціалізм, що перемагає з лютою швидкістю, мешканцями Союзу рухають все ті ж почуття, що і сто років до цього. Не дивно в цьому контексті, що одним з його найкращих фільмів стала екранізація "Безприданниці" Островського. "Жорстокий романс" знято настільки натхненно, що при перегляді до сьогоднішнього дня легко забути про першоджерело.

"РИА Новости"

Ельдар Олександрович починав з чисто голлівудських жанрів. У новорічному телеефірі кілька років тому регулярно конкурували "Іронія долі" і "В джазі тільки дівчата", хоча реальним конкурентом американської класики повинна бути "Карнавальна ніч" з її ексцентричною рухливістю, яскравими фарбами і жвавими музичними номерами. Американський ремейк "Бережись автомобіля" так само легко уявити - хіба що незрозуміло, ким можна замінити великого Смоктуновського.

Рязанов, ставши класиком радянського кіно, насправді, говорив універсальною мовою - не даремно одним з його останніх фільмів став фантазійний байопік Ханса Крістіана Андерсена. Лікування пороків і ран сучасників Рязанов, також як і датський казкар, здійснював через сумні казки, залишають трохи сумне, але все ж світле почуття.

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Loading...

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>