Подільсько-Воскресенський міст: Розслідування про найдорожчий довгобуд в Україні

Справа "Народної прокуратури" про недобудований Подільсько-Воскресенський міст, який мав би з'єднати правобережний Поділ з лівобережними масивами – Воскресенкою та Райдужним та врятувати столицю від численних заторів

Подільсько-Воскресенський міст: Розслідування про найдорожчий довгобуд в Україні
Народна прокуратура

Справа "Народної прокуратури" про недобудований Подільсько-Воскресенський міст, який мав би з'єднати правобережний Поділ з лівобережними масивами – Воскресенкою та Райдужним та врятувати столицю від численних заторів

Подільсько-Воскресенський мостовий перехід негласно вважається найвідомішим та найдорожчим довгобудом України. Ще понад тридцять років тому архітектори та інженери розробили техніко-економічне обґрунтування будівництва Подільського мосту. Остаточно проект затвердили в Київській міськраді на зорі незалежності – у 1993 році. Того ж року розпочалося спорудження мосту через Дніпро. Через відсутність фінансування його зведення час від часу то заморожували, то знов розпочинали. Але весь цей час обіцяли добудувати.

Місія Подільського мосту – надважлива. Він повинен з’єднати правобережний Поділ з лівобережними масивами – Воскресенкою та Райдужним. Поки що Київ щоранку "стоїть" у величезних заторах.

У КМДА запевняють: єдина причина того, що міст досі недобудований, – брак коштів. Наразі за весь час будівництва одного мостового переходу витратили 4 млрд 62 млн бюджетних гривень. Але реалізована лише частина проекту. Його загальна сума – 11 млрд 251 млн грн.

"112 Украина"

До кінця 2016 року генеральним підрядником будівництва Подільського мосту було ПАТ "Мостобуд". На сьогоднішній момент воно визнається банкрутом.

"Офіційний борг "Мостобуда" перед Києвом – 196 млн грн. Зараз ці кошти будуть стягуватися за допомогою арбітражного суду та виконавчої служби", – розповідає директор комунального підприємства "Дирекція будівництва шляхово-транспортних споруд КМДА" Максим Калінін. Саме це підприємство у свій час укладало контракти з генпідрядником та давало гроші на будівництво.

"Виник борг дуже просто: "Мостобуд" отримував аванси на виконання робіт, але не закривав їх актами виконання робіт. Весь запланований обсяг не був виконаний, незважаючи на те, що генеральний підрядник роками освоював кошти", – повідомляє Калінін.

"112 Украина"

Результати позапланового фінансового аудиту КМДА від квітня 2017 року стосовно виконання двох контрактів, укладених між "Дирекцією будівництва шляхово-транспортних споруд" та "Мостобудом", свідчать про те, що порушень та недоліків було виявлено на 129 млн 783 тис. грн. Крім того, зафіксовано завищення вартості виконаних робіт на 16 млн 790 тис. грн. Загальна сума невідпрацьованих авансів зі сторони "Мостобуду" за цими документами – майже 181 мільйон гривень. У свою чергу, "Дирекція будівництва шляхово-транспортних споруд" завищила потреби у фінансуванні на загальну суму у 3 млн 651 тис. грн.

В ПАТ "Мостобуд" уникають зайвої уваги з боку журналістів. Незважаючи на домовленості про інтерв’ю, представник керівника Володимира Греська повідомила про відмову спілкуватися з журналістами.

У січні 2017 року Господарський суд Києва відкрив провадження у справі про банкрутство "Мостобуду". Розпорядником майна призначили Сергія Кіцула. Минув майже рік, а у боргах "Мостобуда" він так і не розібрався.

"Там складна ситуація. Наразі ми уточнюємо з боржником все по заборгованості. Дати якусь кінцеву цифру неможливо", – коментує ситуацію Кіцул.

Навіть більше, вже 31 березня 2017 року новим генпідрядником стала маловідома молода компанія "Еко-Буд-Трейд". Ця організація виграє обидва конкурси на будівництво Подільського мосту, обійшовши при цьому ProZorro, бо замовники оголосили про торги за тиждень до того, як Україна перейшла на цю систему держзакупівель. Через такі "маніпуляції" журналістам відома лише назва компанії, яка виграла підряд, і його сума. Ціна будівництва – 6 млрд 10 млн грн.

"112 Украина"

За словами директора "Еко-Буд-Трейда" Сергія Драча, авансом компанія вже отримала 235 млн грн. До кінця грудня 2017 року новий генпідрядник планує освоїти не менше 300 млн грн. Відзвітували вони лише за перші 100 мільйонів.

Ще більш абсурдною ситуацію довкола Подільського моста робить той факт, що за два тижні до того, як "Еко-Буд-Трейд" виграв тендери, в Київ приїжджали німецькі інвестори. Вони погодилися на проведення експертизи мосту, щоб довести доцільність будівництва та переробити цей проект в інвестпроект. Іншими словами, КМДА розриває контракти з "Мостобудом", знаходить нового генпідрядника, одразу виділяє йому аванси та чомусь у цей час продовжує чекати і на німецькі гроші.

Спеціаліст з транспортного планування Дмитро Безпалов висловлює свою думку про ситуацію: "Коли ми говоримо про інвестиції, суб’єкти, які їх отримують, мріють побачити лише гроші. Це цікавіше, ніж отримувати послугу. Якщо німці вирішать допомагати у будівництві Подільського мосту, вони привезуть із собою німецьких інженерів, німецьку техніку і будуть все робити відповідно до німецьких технологій. Вони будуть давати не гроші, а готовий продукт. Україна в цьому не зацікавлена".

"112 Украина"

У залишку ми маємо однин неймовірно дорогий недобудований міст. Міст, яким вже десятки років намагаються з’єднати береги Києва. Шестисмугова автодорога, яка була запланована у проекті, неабияк вплинула б на катастрофічну ситуацію із заторами в столиці. Обурює й те, що натомість чиновники роками "дерибанять" мільярди бюджетних грошей, які самі ж виділяють на цей міст. А з генеральним підрядником, який набирає шалені аванси на будівництво, елементарно розривають контракти. Навіть більше, до сьогодні точної суми, яку заборгував "Мостобуд", ніхто назвати не може. Мало у кого викликає запитання і той факт, що маловідома компанія "Еко-Буд-Трейд" якимось чином виграє масштабний тендер на більше ніж 6 мільярдів гривень. Ситуація навколо Подільсько-Воскресенського мостового переходу яскраво демонструє те, що в мерії до цього часу навчилися лише обіцяти.

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Загрузка...

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>