Після айфона: Що стане новим ключовим джерелом прибутку для Apple

Останнім часом айфони стали ключовим джерелом прибутку для Apple. У 2017 році на них припало близько 70% виручки компанії (61,6 млрд доларів). Але у світі намітилося зниження темпів зростання цього сегмента, а можливо, навіть падіння (якщо ситуація, яка була в четвертому кварталі 2017 року, повториться). Нові флагмани стали не такими затребуваними, а китайські бренди тиснуть на Apple знизу як у рідній країні, так і на інших ринках, що також не додає впевненості у завтрашньому дні. Це означає, що для збереження шалених темпів зростання Apple потрібна the next big thing, і компанія активно займається її пошуком. Давайте подивимося, що може стати наступною золотою жилою для гіганта з Купертіно

Після айфона: Що стане новим ключовим джерелом прибутку для Apple
З відкритих джерел

Ніна Глущенко

Журналістка

Останнім часом айфони стали ключовим джерелом прибутку для Apple. У 2017 році на них припало близько 70% виручки компанії (61,6 млрд доларів). Але у світі намітилося зниження темпів зростання цього сегмента, а можливо, навіть падіння (якщо ситуація, яка була в четвертому кварталі 2017 року, повториться). Нові флагмани стали не такими затребуваними, а китайські бренди тиснуть на Apple знизу як у рідній країні, так і на інших ринках, що також не додає впевненості у завтрашньому дні. Це означає, що для збереження шалених темпів зростання Apple потрібна the next big thing, і компанія активно займається її пошуком. Давайте подивимося, що може стати наступною золотою жилою для гіганта з Купертіно

Смарт-годинник

Сегмент розумного годиннику не можна назвати великим і таким, що швидко зростає. Однак моделі Apple Watch 3, представленій у вересні 2017 року, вдалося не тільки розгойдати продажі Apple й усього ринку (завдяки показникам Apple), але і відібрати корону лідерства у Fitbit. За рік компанія поставила на ринок 18 млн моделей. Зростання від року до року склало 54%. Аналітики пов'язують популярність пристрою з великою кількістю можливостей і зокрема підтримкою LTE, завдяки чому годинник можна використовувати без телефону і залишатися на зв'язку.

Apple Watch 3 З відкритих джерел

І ще дещо. Як ми вже писали раніше, смарт-годиннику як класу до певного моменту не вистачало якоїсь особливості, яка зробила би його цінним в очах споживачів.

Новини за темою

Поступово вони вбирали корисні спортивні можливості, вчилися визначати витрату калорій і активність користувача при різних навантаженнях. Схоже, що найближчим часом цей тип пристроїв стане корисним не тільки спортсменам і цікавим не тільки гікам.

Виробники, зокрема, Apple та Fitbit, а також низка стартапів прагнуть внести в переносну електроніку медичну складову. Так, збір і аналіз даних дозволить передбачити ймовірність появи захворювань або виявляти їх на ранніх стадіях. Також варто очікувати на появу платформ, що об'єднують користувачів смарт-годинника і працівників сфери охорони здоров'я, які зможуть відстежувати стан пацієнтів у реальному часі і контролювати їхні заняття. В такому випадку смарт-годинники можуть стати дійсно корисною мейнстрімною річчю. І продажі Apple Watch, якщо компанія продовжить тримати руку на пульсі, можуть серйозно злетіти в найближчі роки.

Новини за темою

Сервіси

Сервіси торік стали джерелом доходу №2 для компанії Apple, відразу після iPhone. На них припало 31 млрд доларів виручки, а зростання з року в рік склало 23% у 2017 і 22% у 2016 році. Apple пов'язує успіх зі збільшенням продажів у AppStore та зростанням ліцензійних відрахувань.

Крім того, за рік, з кінця 2016-го до кінця 2017-го, кількість платних користувачів в AppleMusic зросла приблизно в два рази. І хоча за цим параметром Apple все ще поступається Spotify (приблизно удвічі), але 38 млн аудиторії у неї все-таки є.

З відкритих джерел

У цьому році Apple вже встигла придбати компанію Texture, яку називають "Netflix для періодики". До бібліотеки Texture входять близько 200 видань від таких видавничих будинків, як Conde Nast, Hearst, Meredith, News Corp, доступних за передплатою. Очевидно, що це стане ще одним джерелом доходів від сервісного бізнесу.

Перевага таких доходів для компанії в тому, що аудиторія може зростати незалежно від продажів смартфонів або планшетів. Люди споживають контент, і якщо вони звикли платити, то перестати можуть хіба що якщо підуть на іншу платформу, де немає сервісів Apple.

Аудіо

У 2014 році Apple придбала компанію Beats Electronics. У 2016 Apple позбавила іРһоnе аудіовиходу, чим роздратувала значну частину своїх прихильників, а потім – і чужих, бо після Apple від роз'єму почали відмовлятися й інші виробники. Тоді ж компанія представила AirPods – "по-справжньому бездротові" (truewireless) навушники-затички і оживила ще одну нішу на ринку (але це вже окрема історія). Їх лаяли за посередній звук за таку ціну і хвалили за ергономіку. Перша бездротова гарнітура отримала цінник в 150 доларів.

AirPods З відкритих джерел

За чутками, в поточному році компанія продовжить експансію на ринок аксесуарів і представить "по-справжньому бездротові" накладні навушники в більш високому сегменті (очікується ціна від 300 доларів) і з кращою якістю звуку.

Крім бездротових навушників, компанія відкрила для себе сегмент розумних бездротових колонок. Першу модель – HomePod – експерти зустріли прохолодно  через занадто дурного "розумного" помічника Siri, якість звуку, неспіввідносну з ціною, і плями, які колонка залишає на меблях. Однак не варто сумніватися, що Apple із завзятістю, гідною кращого застосування, продовжить штурмувати сегмент.

Завдяки Amazon колонки з інтелектуальними асистентами полюбилися американцям, тому складно уявити, що Apple відмовиться від потенційно апетитного пирога. Щоправда, щоб стати популярним, HomePod доведеться здорово "порозумнішати". А з цим можуть бути проблеми через нестабільність у команді, яка займається інтелектуальним асистентом. У всякому разі, про невтішний стан справ повідомило видання The Information.

Більш дорогі iPhone

Народна мудрість говорить: якщо ринок стискається і продажі падають, треба виводити більш дорогі пристрої – лояльна аудиторія купить. Цим шляхом компанія йде не перший рік, починаючи з Plus-версій iPhone. Минулого року таким пристроєм став iPhoneX. На думку видання TheMotleyFool, наступного року цю роль візьме на себе оновлення іРһопеХ із діагоналлю 6,45 дюймів. Ні, найбільш продаваною моделлю стане 6-дюймовий іРһоnе із LCD-екраном і бюджетним корпусом. Але з двох дорогих OLED-моделей попит, на думку аналітиків, буде на боці найдорожчої. Логіка проста – на неї звернуть увагу ті, кому потрібен найновіший і найкращий iPhone. Іншим – тим, кому потрібен апгрейд, – буде достатньо спрощеної версії. Для менш вимогливих користувачів і поготів залишаться торішні айфони.

Звісно, крім вищої ціни модель буде відрізнятися і вищою маржею для компанії.

Ніна Глущенко

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Loading...

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>