Під натиском тренда: Apple нарешті випустить iPhone з двома SIM-картами?

Напередодні дебюту нових iPhone множаться чутки про те, що Apple нарешті готує до випуску модель з підтримкою двох SIM-карт. 112.ua аналізує, чому Apple може випустити дуалсім-iPhone найближчим часом

Під натиском тренда: Apple нарешті випустить iPhone з двома SIM-картами?
Фото з відкритих джерел

Ніна Глущенко

Журналістка

Напередодні дебюту нових iPhone множаться чутки про те, що Apple нарешті готує до випуску модель з підтримкою двох SIM-карт. 112.ua аналізує, чому Apple може випустити дуалсім-iPhone найближчим часом

Чутки про другу SIM-карті бродять не рік і не два: шанувальники давно сподівалися, що Apple здасться під натиском тренда і додасть до своїх смартфонів ще один слот. Але схоже, що тільки нині з'явилася реальна для них підстава. Та й у коді бета-версії iOS 12, судячи з численних чуток, ця опція вже є.

Звідки прийшла мода на дуалсіми

Як пише The Verge, дуалсім-телефони як явище з'явилися завдяки невеликим китайським виробникам, які на догоду місцевим користувачам додали нову опцію. Справа в тому, що всередині Китаю є таке явище, як внутрішній роумінг (в Росії він, до речі, теж є, і найближчим часом його хочуть скасувати). Переїжджаючи з одного регіону країни до іншого, китайці мають або оплачувати роумінг, або купувати іншу SIM-картку. До появи дуалсім-моделей це супроводжувалося необхідністю її змінювати або мати два телефони. Але зусиллями місцевих чарівників проблема вирішилася.  

Новини за темою

Згодом дуалсім-моделі набрали популярності й на інших ринках, причому в силу різних причин. В Україні, наприклад, де ультрадешевий мобільний зв'язок та "нуль всередині мережі", породили моду на володіння картками двох або кількох операторів. Нині в міру переходу на "пакетні" тарифи вона відмирає. Десь ключовим фактором був саме роумінг.

Двосімочні апарати не мали шансів хіба що на ринках, де популярною є операторська модель продажу пристроїв, коли користувач отримує новенький смартфон разом з дворічним контрактом за привабливою ціною. З прив'язкою до конкретного оператора. Тому що оператори, як важливий канал дистрибуції мобільної техніки, були проти. Типовий приклад таких ринків – США, країни Європи.

До речі, багато в чому завдяки цьому слот для другої SIM-карти довго не приживався в Android-апаратах. На ключових ринках потреби в цьому не було, у флагманах, які найчастіше продавалися з операторськими контрактами, другий слот довго був дивиною. З часом А-бренди один за іншим здалися і впроваджували таку можливість (у флагмани – повільніше, ніж у моделі нижче рівнем), в тому числі й через бажання захопити гігантський китайський ринок. Для великих китайських виробників другий слот став історією за замовчуванням.

Показово, що у стоковому Android підтримка двох SIM-карт з'явилася тільки торік. Раніше цю опцію залишали на розсуд виробників.

Новини за темою

Оператори – не указ

Партнерство з мобільними операторами допомагало Apple багато років продавати iPhone багатомільйонними тиражами. Фактор тісних партнерських відносин та продаж заточених під конкретного оператора смартфонів серйозно стримував Apple від другого слота.

Але ще два роки тому у Bloomberg вийшла стаття про те, що позиції Apple на ринку погіршуються, в тому числі через те, що для мобільних операторів продаж субсидованих смартфонів перестав бути важливим. 4G-мережі вже розгорнуто на всіх цікавих ринках, а підтримка цього стандарту є не тільки в найдешевших смартфонах, але навіть у фічерфонах. Тепер оператори більше зацікавлені у продажу додаткових послуг (фінансових, тематичних тощо), ніж у продажу смартфонів.

Негативне ставлення мобільних операторів до можливого випуску дуалсім-моделі не можна списувати з рахунків, але треба розуміти, що сили вже не ті.

Азія диктує правила

На світовий ринок смартфонів прийшло насичення. Цикл життя пристроїв зростає, користувачі не завжди дивляться на дорогі флагманські моделі, бо навіть низ середнього сегмента сьогодні здатний задовольнити потреби більшості (це відзначають і в GfK, і в Gartner). Зростають і китайські бренди. Huawei нещодавно обійшов Apple у продажу та у відвантаженнях і вийшов на друге місце у світі. У цих умовах компанія гостро потребує нарощування частки на ринку у штуках (а не тільки у грошах).

Як пишуть аналітики, з метою захоплення частки ринку компанія випустить три "айфони". Два тих, що дорожче, – для підняття середнього чека і зростання виручки (цьогоріч завдяки iPhone X компанія поставила рекорд), третій – для захоплення частки. Це буде модель з великою діагоналлю екрану (6,1 дюйм) і невеликим цінником. Вона прийде на зміну iPhone SE і буде націлена на ринки, що розвиваються, зокрема такі, як ринки країн Азії.

Новини за темою

Для вендорів найбільш ласий із них (після китайського, який щороку стає дедалі складнішим) – індійський, з мільярдом населення та низьким проникненням мобільних пристроїв при великому запиті. За нього б'ються Xiaomi і Samsung (остання нещодавно відібрала перше місце у корейського гіганта), висловлюють інтерес великі китайські виробники, яким вже стало тісно на рідному ринку. Хоча Індія – це насамперед про бюджетні апарати.

Для Apple цей ринок теж є цікавим, компанія навіть побудувала тут завод з виробництва iPhone, щоб уникнути податків на імпортну техніку. Проте в The Verge вважають, що розмови Тіма Кука про плани на Індію – це більше слова. У реальності компанія навряд чи ризикне часткою на розвинених ринках і зіпсує дуалсім-моделлю відносини з операторами. На думку видання, справа все в тому ж Китаї, де компанія втрачає позиції під натиском локальних гравців.

Недорогий, та ще й iPhone (китайці обожнюють цей бренд, там це символ того, що життя вдалося), та ще й з двома SIM-картами – експерти вважають, що Тім Кук планує щось на кшталт того, і модель буде ексклюзивною для китайського ринку. Також вони не виключають, що подібний ексклюзив буде і з топовим iPhone X 2018 року – з 6,5-дюймовою моделлю. Тільки китайський ринок нині занадто величезний, щоб випускати заради нього особливі моделі. Тому, вважають у виданні, навряд чи компанія наважиться псувати відносини з операторами по всьому світу, і якщо дуалсім-модель і побачить світ, то це відбудеться десь регіонально.

Таким чином, у компанії не залишилося серйозних причин відмовлятися від другого слота. Навпаки, у неї ростуть причини для того, щоб це зробити. І якщо вже колись і настане сприятливий момент для подібного рішення в iPhone, то це – саме зараз. Проте, найпевніше, диво станеться в рамках окремо взятого регіону.

Ніна Глущенко

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Loading...

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>