banner banner banner banner

Паливо на українських АЗС продовжує дешевшати. Але це ненадовго

Ціни на автомобільне паливо в Україні продовжують знижуватися. Під час карантину це вигідно всім. І навіть сам паливний бізнес попри, здавалося б, несприятливі фактори переживає нині не найгірші часи. Сприятлива ситуація буде зберігатися недовго. Як тільки фактори зі знаком плюс зміняться несприятливими, низькі ціни на бензин і дизпаливо знову підуть у минуле.

Паливо на українських АЗС продовжує дешевшати. Але це ненадовго
112.ua

Олена Голубєва

Журналіст, 112.ua

Ціни на автомобільне паливо в Україні продовжують знижуватися. Під час карантину це вигідно всім. І навіть сам паливний бізнес попри, здавалося б, несприятливі фактори переживає нині не найгірші часи. Сприятлива ситуація буде зберігатися недовго. Як тільки фактори зі знаком плюс зміняться несприятливими, низькі ціни на бензин і дизпаливо знову підуть у минуле.

На АЗС в Україні продовжується падіння цін на всі види автомобільного палива. До кінця минулого тижня слідом за великими мережами АЗС "ОККО", WOG і Glusco знизила ціни на автопаливо і найбільша консолідована мережа АЗС групи "Приват", на частку якої в залежності від регіону припадає від 20-40%, повідомляє Enkorr з посиланням на дані цінового моніторингу "Консалтингової групи А-95".

Середня ціна бензину А-92 в Україні становить 22,53 грн/л, А-95 – 23,54 грн, А-95+ - 24,88 грн/л. Дизельне паливо за тиждень 17-24 квітня провалилося в ціні до рекордно мінімальних значень – нижче 12,5 грн/л у дрібному гурті. Як повідомляв 112.ua, ціни на автопаливо в Україні знижуються з 5 грудня: різке падіння нафтових котирувань і зниження попиту в світі через Covid-19 прискорили цей процес.

"Падіння цін на нафтопродукти на українських АЗС у валютному еквіваленті з початку року становило понад 25%. За останній місяць роздрібні ціни на бензин, дизпаливо і автогаз знизилися на 10%, або 2,50 грн/л. На сьогодні створено передумови для подальшого зниження ще на 10% до кінця квітня", - сказав 112.ua директор "А-95" Сергій Куюн.

Новини за темою

Від початку року ціни знизилися на всі види нафтопродуктів, зазначив директор департаменту стратегічного маркетингу "БРСМ-Нафта" Олександр Мельничук: "Бензин марки А92 - зниження ціни з початку року склало 5 грн 02 коп., А95 - 5 грн 27 коп., дизельне паливо подешевшало на 4 грн 49 коп., автогаз – на 4 грн. І ще необхідно врахувати, що клієнти отримують знижки за програмою лояльності, які варіюються від 90 коп. до 2 грн.

Ціни на автопаливо знижуються внаслідок обвалу цін на нафту. Сприяє ситуації і стабільність валютного курсу. "На пониження вартості на стелах насамперед вплинуло зниження закупівельної ціни нафтопродуктів, що своєю чергою стало можливим завдяки зниженню нафтових котирувань. Так само важливим фактором залишається стабільність курсу гривні", - пояснив Мельничук.

Як відомо, після розвалу угоди ОПЕК+ у березні ціна Brent впала нижче 25 дол. за барель. Через обвал нафтових котирувань Нью-Йоркська фондова біржа кілька разів зупиняла роботу. Одна з найбільших компаній з видобутку сланцевої нафти Whiting Petroleum Corp оголосила про банкрутство. Минулий тиждень торги щодо марки Brent завершилися на позначці 21,4 дол./бар., WTI - 17,18 дол./бар., раніше котирування обвалилися навіть нижче від'ємних значень.

Все це відбувається на тлі зниження споживання нафтопродуктів, як у світі в цілому (що утримує нафту біля мінімальних значень), так і в Україні. При цьому зниження цін на АЗС гальмує зростання витрат, яке відбувається в умовах скорочення проток, пояснив 112.ua Сергій Куюн: "Що стосується помірних темпів зниження роздрібних цін, то це зумовлено значними запасами нафтопродуктів, а також падінням продажів у зв'язку з карантином. За даними опитування операторів ринку, скорочення реалізації склало від 20 до 40%. При цьому витрати на утримання станцій зростають: з'явилася необхідність у багаторазовій дезінфекції, придбанні засобів захисту для персоналу і клієнтів, через зупинку громадського транспорту компанії змушені доставляти працівників на корпоративному транспорті на робоче місце і назад додому".

Попри фактори, які здаються несприятливими, ці події не чинять значного негативного впливу на роздрібний паливний бізнес в Україні. "Закупівельна ціна падає швидше за роздрібну, це створює додатковий заробіток і дозволяє компенсувати падіння продажів (в умовах зростання витрат)", - говорить Сергій Куюн. На питання, чи не призвела нинішня ситуація до скорочення маржинальності, через що паливні мережі можуть почати оптимізацію, він запевнив що роздрібники "поки тримаються". Це 112.ua підтвердили і в мережі БРСМ. Оптимізацію в частині персоналу навіть не розглядають.

"У нас ніколи не було "роздмуханого" штату співробітників. Правильно підібраний згуртований робочий колектив, націлений на досягнення поставлених завдань, навіть попри кризу завжди при справі. У цих людей вкладено багато зусиль, знань і тренінгів, тому розлучатися з ними (навіть тимчасово) не можна", - сказав Мельничук.

Низькі ціни на автопаливо - ситуація з величезним знаком плюс для української економіки. "Зниження цін на нафту для України є дуже позитивною тенденцією. Ми імпортуємо близько 80% світлих нафтопродуктів і нафти, і це найбільша стаття наших валютних витрат. Тому чим нижча ціна на енергоносії, тим менше валюти піде з країни. Своєю чергою зниження цін на паливо вельми вчасне, враховуючи економічні проблеми, посилені карантином", - відзначив Куюн.

Новини за темою

Зараз паливна складова не становить загрози для зростання споживчих цін і витрат аграріїв, особливо чутливих до цін у період посівних робіт.

Проте в нинішньому вигляді ситуація буде зберігатися стільки, скільки будуть залишатися низькими ціни на нафту і стабільним курс долара в Україні. Що буде з доларом, прогнозувати складно, але той факт, що США і Росія продовжать докладати всі зусилля для стабілізації цін на нафту, не викликає сумнівів. 12 квітня найбільші виробники нафти світу вже домовилися про рекордне скорочення видобутку майже на 20 млн барелів на добу.

На порядку денному – новий договір про заборону нафтовидобутку - тепер вже за участю не тільки країн ОПЕК і Росії, але і США. Це означає, що ціни на нафту можуть зрости, а слідом за ними повернуться до зростання і цінники автопалива.

Незважаючи на обговорення, які тривають в Україні вже кілька років, влада палець об палець так і не вдарила для того, щоб хоча б на крок просунутися у реалізації проекту формування стратегічного запасу автопалива для українського ринку. Україна не встигла не тільки сформувати стратегічний запас нафтопродуктів за низькими цінами, але і хоча б спробувати заробити на падінні цін на нафту.

"Поки ми радіємо ціні нафти, чи ми можемо сформувати стратегічні запаси? Ні. Україна не зможе скористатися безпрецедентно низькими цінами на нафту. Настав той момент, коли ринок знизився, й Україна могла б закупити нафту для свого стратегічного резерву, але потяг вже рушив. Немає ні нормативної бази, ні фізичних резервуарів", - справедливо відзначив експерт "Реанімаційного пакету реформ" Гліб Стригуненко.

В Україні питання зберігання нафти для іноземних компаній на території країни не врегульовано на законодавчому рівні. Нафта імпортного походження може перебувати на території країни тільки в двох режимах – імпорт і транзит.

Новини за темою

Тільки нещодавно група "Нафтогаз" звернулася до Міністерства фінансів з метою отримання дозволу на створення митного складу на базі власних потужностей для надання послуги зі зберігання нафти. "Ми зіткнулися з проблемою, про яку поінформували Міністерство фінансів, що для надання послуг зі зберігання нам потрібно одержати дозвіл митного ліцензійного складу, тому що більшість цієї нафти в Україні в майбутньому перероблятися не буде", - сказав Коболєв в ефірі "Україна 24".

Режим митного складу передбачає можливість для зовнішніх операторів зберігати газ або нафту в Україні певну кількість днів без сплати ввізного мита та ПДВ: якщо ситуація буде сприятливою для продажу на внутрішньому ринку, імпортер може розмитнити продукт (сплативши всі внески) і продати його, якщо ні – може вивезти і продати на ринку тієї країни, де це буде вигідно.

Як відомо, раніше виконавчий директор "Нафтогазу" Юрій Вітренко повідомив про наявність резервуарів для зберігання нафти країни. Схоже, вони залишаться сухими, як і неіснуючі склади для запасів автопалива, закупленого у сприятливий період низької ціни.

Олена Голубєва

Джерело: 112.ua

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Loading...

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>