banner banner banner banner

Осіння економія: Торгові мережі різко скорочують асортимент товарів

Пасивність українців, які все рідше заходять у магазини одягу, взуття, ювелірні бутіки і супермаркети побутової техніки та електроніки, змушують мережі йти на крайні заходи. Більшість з них відмовляються завозити модні новинки, скорочують розмірну сітку і роблять акцент на недорогій продукції. Подібна ситуація вже спостерігалася при попередній кризі 2008-2009 рр., коли купити товар середньої цінової категорії було практично неможливо

Осіння економія: Торгові мережі різко скорочують асортимент товарів
Фото з відкритих джерел

Пасивність українців, які все рідше заходять у магазини одягу, взуття, ювелірні бутіки і супермаркети побутової техніки та електроніки, змушують мережі йти на крайні заходи. Більшість з них відмовляються завозити модні новинки, скорочують розмірну сітку і роблять акцент на недорогій продукції. Подібна ситуація вже спостерігалася при попередній кризі 2008-2009 рр., коли купити товар середньої цінової категорії було практично неможливо

Вибір товарів в непродовольчих магазинах в цьому році буде мізерним. За оцінками декількох ритейлерів, цієї осені кількість пропозицій скоротиться приблизно на 20-30% у порівнянні з таким же періодом минулого року. "У першу чергу, магазини відмовляться від модних новинок. Їх замовлення – це завжди ризик", – розповідає співвласник компанії Zeebra (мережі Six, I am) Дмитро Єрмоленко. Він пояснює, що багато популярних у країнах західної Європи моделей одягу чи взуття можуть не сподобатися українським модницям, тому зараз більшість магазинів зроблять акцент лише на самих популярних класичних моделях. Наприклад, в цьому сезоні українцям буде непросто знайти куртки яскравих кольорів – велика частина магазинів пропонують покупцям нові моделі в темних тонах. Вони є найбільш продаваними в нашій країні на відміну, наприклад, від Італії.

Новини за темою

Гендиректор групи компаній "Ультра" (мережі одягу Baldinini, levi's, Pierre Cardin, Lagerfeld Guess) Андрій Макаров додає, що цієї осені колекції скоротяться на 40%. "Наприклад, якщо в минулому році ми замовляли, умовно 16 однакових блузок в одному розмірі, то зараз їх буде менше", – зауважив він. Крім цього, пояснює Андрій Макаров, компанія завозить набагато менше дорогих виробів, які з'являться вже не у всіх магазинах мережі.

Дешеві товари

Різке скорочення асортименту – не єдина новація, яка чекає на українців у цьому році. Директор Української Асоціації постачальників торговельних мереж Олексій Дорошенко зауважує, що зараз більшість мереж намагаються закупити і завезти в країну найдешевші товари. "Для багатьох закупівельників зараз найбільшу роль відіграє вартість виробів. Багато нехтують якістю", – зауважив він. Побічно це підтверджують і самі рітейлери. Виконавчий директор компанії JYSK Україна Євген Іваниця розповідає, що намагається замінити імпортні товари на місцеві аналоги. "Наприклад, в нашому асортименті з'явилися подушки і ковдри українського виробництва", – повідомив він. Співрозмовник також зазначив, що місцеві фабрики пропонують покупцям недорогу платтяну шафу, вартість деяких моделей якої складає близько 2 тис. грн. "Наприклад, ми закуповуємо вже не шовкові сукні, а аналоги з шовковими вставками. Вони вдвічі дешевше", – повідомив директор великої одежної мережі, що побажав залишитися неназваним.

Новини за темою

Ми намагаємося запропонувати покупцям саме недороге обладнання, додає співвласник мережі "Фокстрот. Техніка для дому" Валерій Маковецький. В першу чергу мова йде про товари, які випущені під власною торговою маркою мережі або вироблені під маловідомим брендом у Китаї. Як раніше писав 112.ua, до таких належить понад половини продаваних у країні кондиціонерів. Ювелірна компанія Zarina відкрила мережа ZarinaSilver, де покупці можуть придбати більш дешеві прикраси з срібла. За словами власниці компанії Наталії Нетовкіної, такі об'єкти невеликої площі і відкриваються на "острівцях" (посередині проходу) у торговельних центрах.

Економні споживачі

Роздріб змушений пристосовуватися через скорочення купівельної спроможності жителів країни, які все рідше заглядають в магазини. За останній рік товари у багатьох українських бутиках по продажу одягу, взуття, ювелірні прикраси тощо подорожчали в середньому на 70%. Основна маса виробів імпортується з-за кордону, а їх вартість прив'язана до курсу валют. За даними Державної служби статистики, в липні роздрібний товарообіг скоротився на 24,2% порівняно з аналогічним періодом минулого року. За словами рітейлерів, зараз залучити покупців у магазини можна лише за допомогою розпродажів.

Враховуючи, що восени роздріб очікує погіршення ситуації, наступні колекції стануть ще скромнішими. Як результат, в цьому році в магазинах буде спостерігатися тенденція 2008-09 років, коли в багатьох столичних магазинах продавалася тільки найдешевша продукція. Знайти, наприклад, посудомийку або холодильник середньої цінової категорії було практично нереально.

Андрій Корнєєв, спеціально для 112.ua

Джерело: 112.ua

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Loading...

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>