banner banner banner banner banner

Ось тобі й відпочили: Чому українські туристи застрягли за кордоном і як їм повернутися додому

З огляду на те що Україна через поширення коронавірусу з 17 березня 00:00 на два тижні припиняє авіаційне, залізничне й автобусне сполучення, тисячі туристів зіткнулися із загрозою не повернутися додому після закінчення оплачених туристичних турів. Чимало людей зіткнулися з тим, що викупили тури на дати після 17 березня. 112.ua розбирався, як людям повернутися додому і чого очікувати тим, хто вже оплатив закордонні тури, пов'язані з авіаційними перельотами

Ось тобі й відпочили: Чому українські туристи застрягли за кордоном і як їм повернутися додому
Фото з відкритих джерел

Олена Голубєва

Журналіст, 112.ua

З огляду на те що Україна через поширення коронавірусу з 17 березня 00:00 на два тижні припиняє авіаційне, залізничне й автобусне сполучення, тисячі туристів зіткнулися із загрозою не повернутися додому після закінчення оплачених туристичних турів. Чимало людей зіткнулися з тим, що викупили тури на дати після 17 березня. 112.ua розбирався, як людям повернутися додому і чого очікувати тим, хто вже оплатив закордонні тури, пов'язані з авіаційними перельотами

Туроператори говорять про те, що всім пощастило, що ситуація зі спалахом коронавірусу припала на невисокий туристичний сезон. Нині найбільше українців перебуває в Єгипті, який традиційно є найбільш масовим з усіх туристичних напрямків у цей час. На другому місці – Арабські Емірати. Відповідно, саме до цих країн було викуплено найбільше путівок, проданих на дати після 17 березня. "Нині ще низький сезон за всіма напрямками. Але якщо зараз було би літо, колапс за всіма напрямками був би колосальний", - повідомили 112.ua в одній із туркомпаній.

Втім, в Єгипті вже застрягли українці, й поки незрозуміло, як їм дістатися додому. І це ще заборона не набрала чинності.

Відповідь на запитання, як людям повернутися додому після 17 березня, залежатиме від чіткої відповіді влади на різночитання, яке виникло у туроператорів та авіакомпаній через заяву президента Володимира Зеленського про те, що регулярні повідомлення (які виконують авіакомпанії, а туроператори викуповують у них частину місць під конкретний тур) заборонено, а чартерні рейси (які ініціюють і замовляють у авіакомпаній туроператори, беручи на себе всю відповідальність) можна. Але крім законодавчого різночитання, має місце і важливий економічний аспект. Чартерні рейси – задоволення не з дешевих. І якщо в разі регулярного туристичного обміну літак віз туристів (яким було продано путівки) в один бік, повертаючи додому тих, хто вже відпочив, тепер туроператори повинні… оплатити переліт в обидва боки самостійно (щоб повернути в Україну туристів, які опинилися в країні до закінчення туристичного туру). І це без будь-якої компенсації від держави, за власні кошти. Нічого дивного, що оператори в цьому випадку ухвалюють рішення у відповідності з власною логікою.

Новини за темою

"Для компанії TEZ TOUR найвищим пріоритетом є безпека наших туристів. TEZ TOUR діє згідно з умовами договору на туристичне обслуговування і несе відповідальність за надання туристам заброньованих та оплачених послуг (переліт, проживання, трансфер тощо). TEZ TOUR гарантує, що всі туристи нашої компанії, які нині перебувають на відпочинку в Єгипті, повернуться до України згідно із запланованим розкладом. З 15 березня чартерні рейси виконуються в односторонньому режимі, повертаючи громадян України на батьківщину. Наші співробітники перебувають на зв'язку з агентами і розв`язують всі питання, які виникають", - повідомили 112.ua в прес-службі одного з найбільших операторів.

У Coral travel повідомляють, що "всі чартерні рейси компанії до 07:00 15 березня здійснюються за розкладом. Туристи (громадяни України) можуть скористатися замовленими послугами або на свій розсуд відмовитися від туру. У разі ухвалення рішення летіти самостійно в зазначений період туристи несуть повну відповідальність за своє повернення до країни постійного проживання. Туроператор не буде забезпечувати таких туристів зворотними квитками". У оператора уточнили, що більш розширену інформацію не можуть надати, оскільки компанія очікує роз'яснення від влади".

Join Up обіцяє повернути українців, які перебувають на відпочинку за кордоном, спеціальними рейсами SkyUp Airlines. Винятком є єгипетський напрямок. Термін перебування туристів, які перебували на відпочинку на курортах Шарм-ель-Шейх і Хургада, компанія пообіцяла продовжити з наданням проживання і харчування в тих самих готелях (де вони відпочивали) або альтернативних подібного класу. Туристів, які повинні були повернутися в Україну 14-15 березня, пообіцяли повернути рейсами протягом цього тижня. Виняток становлять туристи, які відпочивають у готелі Reef Oasis Beach Resort 5* і Sentido Reef Oasis Senses Resort 5*. Ці готелі закрито на карантин через підозру на коронавірус. Туристи перебуватимуть у готелях до завершення карантину: "Якщо під час лабораторних тестів після закінчення карантину не буде виявлено випадків зараження Covid-19 або підозри на зараження вірусом, туристи зможуть повернутися додому".

Новини за темою

А тепер, увага! Йдеться про туроператорів–компанії, які продають свої послуги туристам не безпосередньо, а турагентствам, які виступають посередниками. Саме туроператори отримали листи, в яких влада закликає їх повернути всіх туристів додому. "Оператори не проти, але їм і авіакомпаніям слід роз'яснити правила гри", - говорять в одній із туркомпаній.

Великі туроператори в Україні – це Tez Tour, Join Up, Pegas, Coral, TUI, TPG Kompas. Багато туристів, на жаль, знають лише назву  туркомпанії, в якій вони викупили тур, але навіть не уявляють, який туроператор забезпечує його! При цьому основне навантаження відповідальності несе туроператор, оптовик. Агент (турагентство-посередник) приймає оплату, здійснює комунікацію з усіх питань. Багато туристів цієї системи не розуміють. Вони знають назву туркомпанії, з якою полетіли, але не розуміють, що таке Tez Tour, а що - Join Up або Coral. До чого вони взагалі до ситуації (якщо летіли не через роздрібні відділення компаній)? Тому, опинившись у складній ситуації за кордоном, щонайменше, потрібно насамперед дізнатися, тур якого оператора (агентства) ви придбали і з'ясувати, яка політика цього оператора щодо повернення в Україну.

Зазначимо, що, як повідомляється на Telegram-каналі прем'єр-міністра Дениса Шмигаля, уряд домовився з трьома ключовими мобільними операторами ("Київстар", "Водафон" і "Лайфсел") про те, що вони нададуть безкоштовні дзвінки в роумінгу на номери державних гарячих ліній щодо поширення коронавірусу. У компаніях операторів агентству 112.ua наявність такої домовленості не підтвердили. Водночас мобільні оператори за власний рахунок здійснили розсилку смс громадянам, які перебувають за кордоном, такого змісту: "Шановний клієнте! Через поширення коронавірусу припиняється регулярне авіасполучення з Україною з 17 березня по 3 квітня. Просимо вас вчасно повернутися додому. Ті, хто з об'єктивних причин не встигнуть цього зробити, повинні звернутися до посольства або консульства України в країні перебування. Для оперативного зв'язку рекомендуємо зареєструватися на вебресурсі ДРУГ МЗС. Бережіть себе".

Щоправда, отримають цю смс лише абоненти мобільних операторів. Якщо ж люди користуються в країні послугами місцевого оператора, вони побачать смс лише коли підключать українську сім-карту.

Що буде з турами, які викуплено на дати після 17 березня, до кінця ще не ясно. Туроператори запевняють, що їх можна буде перебронювати на будь-які дати на інший напрямок. Важливо, що тільки після закінчення карантинних заходів та відновлення авіасполучення з України.

Олена Голубєва

Джерело: 112.ua

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Loading...

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>