Операція "Евакуація": Як у Києві борються з порушниками правил паркування

Операція "Евакуація": Як у Києві борються з порушниками правил паркування
112.ua

Ксенія Цивірко

Журналіст

З понеділка паркувальна інспекція приступила до активної фази своєї роботи і почала штрафувати автомобілі-порушники. Попри те, що це відбувається поки в ручному режимі, вже оформлено понад сотню адміністративних правопорушень. Але на цьому в приборканні норовливих водіїв не зупинилися: разом з Патрульною поліцією з центральних вулиць міста автомобілі почали масово евакуювати. А штрафмайданчики, за словами поліцейських, вже забито "під зав'язку".

Якщо придивитися, по обидва боки широкого бульвару Тараса Шевченка можна виявити біля припаркованих машин чоловічка в білій футболці — з яскравим написом "інспектор з паркування", який метушиться цілий день.

112.ua

Таку літню форму мають право носити лише 12 держслужбовців — саме стільки співробітників поки що нараховує штат столичної паркувальної інспекції. При цьому вулиці патрулюють тільки 10 осіб, а двоє інших допомагають їм з офісу оформляти штрафи в телефонному режимі. Такої кількості інспекторів, визнають у Департаменті транспортної інфраструктури КМДА, явно недостатньо: інспекція повинна налічувати понад сотню співробітників.

Новини за темою

"У нас постійно відбуваються конкурси на вакансію паркувального інспектора, але ніхто чомусь не йде. Можливо, це пов'язано з тим, що для іспиту потрібно знати відповіді десь на 800 питань у сфері законодавства. Окрім того, треба ще отримати державний сертифікат на знання української мови. Відбір був досить жорсткий, але мені пощастило, бо я вже до цього добре розбирався у вітчизняному законодавстві", - згадує інспектор з паркування Сергій Лапшин, який чергував біля Володимирського собору. 
"Наш офіс знаходиться тут недалеко — на Пушкінській. Ми туди тільки переїхали, ще облаштовуємося, тому журналістів ще не кличемо, - розповідає начальник відділу інспекції з паркування Аліна Ярош. - Сюди наші співробітники приходять, переодягаються, отримують завдання, і вже о 8:50-9:00 вони вже патрулюють свій маршрут. Іноді деяких інспекторів ми відправляємо на позапланові точкові виїзди, якщо до нас з таким проханням звертаються громадяни".

Паркувальні інспектори "впроваджувалися" в дорожньо-транспортну сферу міста з кінця 2018 року. Спершу це було непомітно: взимку, ще без офіційно затвердженої форми, вони вивчали місцевість, визначали пріоритетні дорожні ділянки з завантаженим трафіком руху і хаотичним паркуванням, а потім складали робочі маршрути. З кінця квітня паркувальних інспекторів стали впізнавати на вулицях: вони отримали форму і почали проводити роз'яснювальну роботу з порушниками правил паркування. Але тепер вони перейшли від слів до справи: з понеділка паркувальні інспектори почали виписувати штрафи від 255 грн до 510 грн.

"За цей період ми встигли виписати понад сотню штрафів. Цікаво, що люди оплачують їх у повному обсязі, хоча в перші 10 днів після винесення адміністративного стягнення діє знижка на 50%", - повідомляє заступник директора Департаменту транспортної інфраструктури КМДА та начальник управління з паркування Дмитро Рахматуллін.

Поки що процедура штрафування відбувається у так званому ручному режимі: паркувальний інспектор по телефону диктує колезі з офісу номер автомобіля і вид правопорушення, той визначає власника авто, маючи доступ до Єдиного державного реєстру транспортних засобів МВС, оформляє постанову про адміністративне стягнення і відправляє її у "вордівському" форматі назад. Отриманий текстовий файл інспектор роздруковує на мобільному принтері, залишає на ньому свій автограф і закріплює повідомлення на лобовому склі.

Порушення правил паркування фіксується на протиударний і водонепроникний смартфон – Sigma – зі спеціальною сертифікованою програмою, яка автоматично визначає часово-просторові координати події. Окрім того, ведеться постійний запис на відеореєстратор, хоча його основне завдання – фіксувати те, що відбувається для вирішення спірних ситуацій і контролювати роботу паркувального інспектора на виділеному маршруті. "Зараз у середньому оформлення одного штрафу займає 15 хвилин, тому що інспектору треба дзвонити оператору і чекати, поки він зафіксує дані про адміністративне порушення і відправить назад текст повідомлення.

112.ua

Поки що доказову базу – фотографії автомобіля з різних ракурсів – ми не можемо пересилати по інтернету, тому що це незахищений канал зв'язку. Після закінчення робочого дня інспектори повертаються до офісу, "скидають" фото по дроту та оформляють постанову про адміністративне стягнення, яке відправляють потім рекомендованим листом "Укрпоштою" протягом трьох днів. Окрім того, Реєстр адміністративних правопорушень у сфері безпеки дорожнього руху МВС з електронним дистанційним доступом працює лише в тестовому режимі і поки ще не юстований. У перспективі ми будемо користуватися програмним комплексом Автоматичної системи контролю оплати паркування (АСКОП). Вона дозволить формувати повідомлення відразу ж на місці, в автоматичному режимі, буде мати доступ до всіх потрібних баз - Єдиного реєстру транспортних засобів та Реєстру адмінпорушень у сфері безпеки дорожнього руху. Але планшети з цим програмним комплексом ще не отримали сертифікат Комплексної системи захисту інформації, тому ми не можемо їх закупити", - пояснює нинішній стан справ Дмитро Рахматуллін. 

До того ж АСКОП дозволить виписувати штрафи не тільки за порушення правил паркування, але і за несплату – у 20-кратному розмірі вартості години паркування. Зараз інспектори не можуть самостійно перевірити факт оплати паркування через мобільний додаток: для цього їм додатково доводиться дзвонити співробітникам КП "Київтранспарксервіс" - єдиного оператора паркувального простору столиці, – і знову диктувати держномер авто.

Попри те, що другий етап роботи інспекції – оформлення штрафів – не проходить так гладко, як це було заплановано на початку, інспектори з паркування вже почали практикувати завдання третього етапу - евакуацію автомобілів.
Але таких повноважень вони не мають, тому залучають для співпраці Патрульну поліцію.

Новини за темою

"Буквально тільки з учорашнього дня розпорядилися виділити для цього три екіпажі. Тобто ми весь день цим займаємося: евакуюємо автомобілі, які становлять небезпеку і незручності для дорожнього руху, стоять на смузі руху громадського транспорту, пішохідних переходах, під заборонними знаками. На інші виклики не їздимо. Сьогодні всі три патрульні екіпажі працюють на бульварі Тараса Шевченка. Але на весь Київ працює всього 5 евакуаторів: 2 – від КП "Київтранспарксервіс", 3  - від КП "Центр організації дорожнього руху". Поки вони доїдуть до штрафмайданчика, поки повернуться, поки затори… Приблизно дві години на це все йде. Відвозять автомобілі на штрафмайданчики ДП МВС "Інформ-Ресурси". Місць вже дуже мало, водії тягнуть з тим, щоб забирати своє авто. А тільки евакуація обійдеться приблизно в 2 тисячі, плюс ще треба сплатити штраф", - ділиться тонкощами своєї роботи патрульний поліцейський Володимир. За його словами, від такої співпраці, врешті-решт, всі тільки виграють, попри поточну завантаженість: адже зараз поліцейські не мають права виписувати штрафи за порушення правил паркування без водія та свідків (через відсутність засобів фото-, відеофіксації, які є у інспекторів з паркування), а паркувальні інспектори не мають права автомобілі евакуювати…
За два дні "зачищення" центральних вулиць Києва евакуювали близько 40 автомобілів. Утім, навіть ця "крапля в морі" дає свої результати: ледь побачивши загрозливий маніпулятор евакуатора й інспекторів з поліцейськими, багато водіїв розвертаються і їдуть шукати інше місце для паркування.

Однак деякі екземпляри спеціально для таких випадків залишають на лобовому склі номер свого телефону, даючи зрозуміти, що готові "до переговорів". Інспектор у таких випадках дзвонити не зобов'язаний, але все-таки дзвонить. "Перед нами не стоїть мета заробити більше грошей на евакуації. Наше завдання -  звільнити вулицю від неправильно припаркованих автомобілів. Якщо є можливість попросити людину прибрати машину по телефону, то ми дзвонимо. Евакуатор без роботи все одно стояти не буде", - вважає головний інспектор з паркування Сергій Крицький.

А "здобичі" для евакуаторів дійсно чимало: за словами інспекторів, через дві години на місці розчищеної смуги руху громадського транспорту знову з'являться припарковані авто. Свою Сізіфову працю вони не вважають марною: мало-помалу нові порядки почнуть впливати на водіїв позитивно.

112.ua

Однак останні мають різні думки. Одні нарікають на те, що в центрі недостатньо упорядкованих парковок, інші – на те, що ділянки комунальних парковок незаконно захищають помаранчевими конусами ресторани, треті взагалі вважають, що неправильно припаркована машина нікому не заважає: "Все життя так ставили – і нічого". І тільки прості пішоходи, які вже багато років потерпають від  автомобілістів, радіють змінам і цікавляться, як і куди вони можуть поскаржитися на неправильно припарковані машини.

Ксенія Цивірко

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Loading...

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>