Один стілець на двох: Як зміниться ринок меблів в Україні після відкриття IKEA

У середині вересня керівництво IKEA підтвердило свої наміри відкрити наступного року фірмовий магазин у Києві. Однак вихід компанії на український ринок може вплинути на асортимент меблів, витіснивши низку меблевих підприємців

Один стілець на двох: Як зміниться ринок меблів в Україні після відкриття IKEA
Фото з відкритих джерел

Ксенія Цивірко

Журналіст

У середині вересня керівництво IKEA підтвердило свої наміри відкрити наступного року фірмовий магазин у Києві. Однак вихід компанії на український ринок може вплинути на асортимент меблів, витіснивши низку меблевих підприємців

Анонс про відкриття першого магазину IKEA українці зустрічали із захопленням та оплесками. До резонансної заяви директора меблевої імперії доклало руку і керівництво нашої країни: Петро Порошенко особисто проводив переговори з представником компанії.

Однак поява IKEA змусить піти з ринку нинішніх постачальників меблів цієї корпорації із сусідньої Польщі. Малому та середньому бізнесу доведеться підлаштовуватися під нові умови ринку. "Дійсно, конкурувати з меблевим гігантом у сегменті його ж продукції буде просто неможливо. Бізнесу треба буде шукати нові ідеї та переформатуватися, шукати ще не зайняті ніші товарів. Я думаю, що такі постачальники переорієнтуються на інших виробників. Можливо, у когось виникне ідея перекваліфікуватися з продажу на збирання меблів: адже IKEA продає меблі по частинах, і не кожен готовий цим займатися. Невідомо, що з цього вийде, але ж бізнес завжди пов'язаний з новими ризикованими спробами", - зазначає голова Асоціації власників малого та середнього бізнесу Руслан Соболь.

* * *

За словами виконавчого директора Південно-Східного підрозділу IKEA Стефана Вановербеке, фірмовий магазин запрацює в "міському форматі". В ТЦ Ocean Mall він займатиме відносно невелику площу — 6 тис. кв. м. Складів на території магазину не буде, а меблі поставлятимуться з Польщі. При цьому в IKEA поки не можуть сказати, наскільки ціна товарів в Україні відрізнятиметься від їхніх розцінок у сусідній Польщі. "IKEA постійно випробовує нові матеріали, техніки виробництва, а також виробляє великі обсяги товарів для того, щоб пропонувати споживачам ціни, які є низькими, щоб якомога більше людей змогли їх собі дозволити. Ціни на різних ринках дещо відрізняються, оскільки на них впливають різні чинники - ПДВ, податки на імпорт. Однак на всіх ринках, у тому числі і в Україні, компанія прагне бути настільки доступною, наскільки це можливо, і запропонувати найнижчі ціни в сегменті аналогічної продукції", - повідомляють у прес-службі IKEA.

При цьому існуючі в Україні постачальники меблів шведського виробника поки що не закривають свій бізнес і не готові повідомити про свої плани на майбутнє. Хоча ціни у них не зможуть конкурувати з "оригіналом". Наприклад, вартість односпального ліжка з висувними ящиками Hemnes на українських сайтах майже на 35% вища, ніж на сайті IKEA в Польщі (999 злотих = 7674 грн).

Порівняння цін на один товар в магазині Ікеа в Польщі та на українських сайтах 112.ua

З усього списку постачальників побутових товарів від IKEA тільки інтернет-магазин Rozetka почав готуватися до майбутніх змін. На всі товари цього виробника магазин встановив знижку на 7%.

При цьому інші великі торгові мережі в сегменті ринку меблів і домашнього декору не вважають появу офіційної IKEA загрозою своєму бізнесу. Наприклад, данська компанія Jysk повідомила редакції 112.ua, що ні асортимент, ні ціни на свої товари не зміняться для українців. "JYSK не планує нічого змінювати в нашій концепції або в нашому ціноутворенні внаслідок виходу IKEA на ринок. До того ж ми бачимо великий потенціал в Україні, і ми вважаємо, що в країні є безліч внутрішніх роздрібних продавців, включаючи JYSK та IKEA. Звичайно, наші компанії є конкурентами в деяких областях, і деякі клієнти можуть піти до IKEA. Проте ми твердо віримо в наші продукти та послуги, і ми переконані, що наші українські клієнти продовжуватимуть купляти в JYSK незалежно від того, які інші компанії відкривають магазини в Україні", - повідомили редакції в прес-службі мережі магазинів JYSK.

За словами Руслана Соболя, деякі компанії зможуть навіть рівноправно конкурувати з IKEA. "Всередині України "Епіцентр" зміг би надати такі якість і ціни, що однозначно говорити про монополізацію IKEA всього ринку не можна. "Епіцентр" міг би, наприклад, відкрити власні виробництва в Україні, і тоді ціни у нього були б нижчими. Зараз покупки в "Епіцентрі" становлять близько 50% у цій ніші. А прихід IKEA в Україну забере близько 15% споживачів інших ідентичних компаній", - вважає експерт.

Оскільки про плани відкриття IKEA в інших містах, окрім столиці, нічого не відомо, вітчизняним виробникам меблів у регіонах нічого не загрожує і ціна на їхні послуги ніяк не зміниться. "Понад половину споживачів меблів знаходяться не в містах-мільйонниках, де планує розміститися IKEA. При цьому замовляти меблі через інтернет для українців – все ще дивовижа. За нашими підрахунками, таким сервісом користується 5-7% покупців меблів (для порівняння: в Америці їх кількість становить 10-15%). З приходом IKEA, якщо проаналізувати ідентичний досвід у Польщі, Росії та Німеччині, глобально на ринку меблів нічого не зміниться. По-перше, IKEA працює тільки в дешевому економ-сегменті, який становить близько 45% ринку. Інші сегменти продукція шведської компанії не зачіпає. По-друге, IKEA виробляє "стандартні" товари з невеликим асортиментом у рамках однієї моделі, тим часом як близько 70% українців, за нашими даними, підбирають меблі спеціально під себе, індивідуально вибирають тканину, розміри, матеріал каркаса,  інші елементи. По-третє, українські споживачі з більшою увагою ставляться до якості того, що купують, і зазвичай вибирають меблі "на довго", які могли б служити десятиліттями. Великогабаритні меблі від IKEA в цьому плані не можуть задовольнити потреби клієнтів. І по-четверте, IKEA відкриється тільки у великих містах, територіально для регіонів залишаючись недоступною", -  коментує співвласник меблевої компанії "МебельОК" та експерт Асоціації мебельників України Святослав Амелін.

* * *

То чи справді появу фірмового магазину IKEA можна вважати досягненням для України, яке змогло б залучити інші світові бренди в нашу країну?

"У репутації IKEA є семантичний код: вони заходять лише в ті країни, в яких низький антикорупційний поріг. Але для самих українців це не є доказом боротьби з корупцією. Щонайменше в інформаційному полі є новини про корупцію в оборонному секторі. Що стосується закордонних інвесторів, для них головний ризик — це війна. Прихід IKEA - це добре, але тільки цим ситий не будеш. Це не та магістраль, якою зайде інший бізнес у нашу країну. Якщо б йшлося не про меблевий бізнес, а про енергосектор або інфраструктуру, це було би більш показово. На мій погляд, для залучення іноземних інвесторів потрібно вирішити проблему енергоефективності та проблему "Південного" порту", - вважає політтехнолог, директор компанії GMT Group Анатолій Луценко.

При цьому для бізнесу ця подія стане каталізатором підприємницької діяльності, адже від цього залежить ставлення кінцевого споживача. "У будь-якому випадку наявність такого потужного оператора — це стимул для чинних і нових компаній конкурувати якістю. Споживач від цього тільки виграє. Болото починає кипіти!" - з ентузіазмом підсумовує Руслан Соболь.

Ксенія Цивірко

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Загрузка...

Віджет партнерів