Нирка за iPhone: Чому Apple і надалі підвищуватиме ціни на свої смартфони

Після презентації новинок Apple 12 вересня навіть у західній пресі, традиційно лояльній до техніки компанії, багато уваги було приділено не вау-фактору, а цінам. Apple прибрала з продажу найдоступніші iPhone. Новинку з відверто слабкими, за мірками ринку, характеристиками iPhone XR компанія запропонувала за ціною від 749 дол. Серію XS, яка практично ні в чому не перевершує торішній iPhone X (його тут же теж прибрали з продажу, як і прогнозували аналітики ще півроку тому), запропонувала купувати за 999 дол. і більше. 112.ua аналізує, чому на поточному підвищенні цін компанія, цілком ймовірно, не зупиниться, але буде і надалі продовжувати гонитву за прибутком

Нирка за iPhone: Чому Apple і надалі підвищуватиме ціни на свої смартфони
Фото з відкритих джерел

Ніна Глущенко

Журналістка

Після презентації новинок Apple 12 вересня навіть у західній пресі, традиційно лояльній до техніки компанії, багато уваги було приділено не вау-фактору, а цінам. Apple прибрала з продажу найдоступніші iPhone. Новинку з відверто слабкими, за мірками ринку, характеристиками iPhone XR компанія запропонувала за ціною від 749 дол. Серію XS, яка практично ні в чому не перевершує торішній iPhone X (його тут же теж прибрали з продажу, як і прогнозували аналітики ще півроку тому), запропонувала купувати за 999 дол. і більше. 112.ua аналізує, чому на поточному підвищенні цін компанія, цілком ймовірно, не зупиниться, але буде і надалі продовжувати гонитву за прибутком

Apple вміє продавати

Гру в "айфони за тисячу доларів" Apple почала в минулому році й успішно її виграла. Незважаючи на те, що за більшістю характеристик смартфон поступається конкурентам зі світу Android, він приніс Apple рекордний прибуток. Потужна маркетингова машина Apple змогла донести до споживачів повідомлення, що техніка цієї компанії має коштувати більше.

Новини за темою

Цього разу (хоча про продаж говорити зарано), схоже, Apple також вдалося бути переконливою. Так, незвичайність презентації iPhone в цьому році полягала в тому, що Apple, зазвичай далека від технічних характеристик і вже тим більше від нав'язування їх публіці, на цей раз дуже детально зупинилася на новому процесорі, екрані та камері. Представники компанії весь час вибачалися за те, що лякають аудиторію такими подробицями. Але, по суті, таким чином Apple просто завищувала ціну на те, що споживач не зможе відчути в житті. Швидкість процесора, машинне навчання, поліпшена енергоефективність, екран нового покоління - всі ці зміни хоч і мають місце, але пересічні споживачі (а основна аудиторія Apple - це саме типові користувачі, яким не потрібні захмарні можливості телефону) їх просто не побачать, коли візьмуть новинку до рук. Тому їм треба було пояснити цю цінність. Це Apple і зробила. До речі, детальніше про це можна почитати тут.

І компанія буде продовжувати це робити доти, доки тактика буде виправдовувати себе, а маржа - рости на радість інвесторам. Від Apple в результаті такої стратегії можуть відвернутися ті користувачі, які звертають увагу на технічні характеристики, але лояльна аудиторія буде з компанією набагато довше. Поки доходи виправдовують стратегію, навряд чи компанія зверне з второваної доріжки. Хоча у всьому світі продажі флагманів падають, і Apple рано чи пізно це теж торкнеться.

Тому що їх все одно купуватимуть

У верхньому ціновому сегменті покупці не такі чутливі до ціни, зате дуже лояльні до бренду. Apple, як вже було сказано вище, вміє пояснити своїм прихильникам, за що їм доведеться відвалити немаленьку суму. При цьому недорогі альтернативи (iPhone X 2017 року, iPhone SE) компанія вилучає з продажу. Для тих, хто задається питанням "а чи не очманіли ви ставити такі ціни", випускають iPhone XR – модель, яка виглядає застарілою навіть на тлі китайських флагманів, але варто все одно відчутно дорожча за них.

Новини за темою

Найдорожчі iPhone - для тих, кому не важливо, скільки коштує їхній iPhone, їм просто важливо мати найостанніший і найбільш статусний смартфон Apple і плювати на його характеристики. А таких знайдеться в світі, причому чимало. В основному це користувачі з бізнес-середовища, керівники топового рівня, яким просто потрібен новий iPhone. Хороша новина для них: в цьому році їхня покупка стане на цілих 100 доларів дорожче, ніж у минулому.

Ніша на ринку пустує

Цей пункт частково перегукується з попереднім і охоплює ту ж проблему. Через фактично відсутність сегменту преміальних смартфонів (Vertu пішов, флагмани Huawei в Porsche-версії виходять обмежено, та й не всі любителі люксу сприймають цей бренд як відповідний) на ринку утворилася порожнеча. Схоже, що апетити Apple не дозволять їй пройти повз. На думку видання Business Insider, компанія хоче стати Louis Vuitton в світі електроніки.

Сила екосистеми зростає

Аналітики вже не перший рік говорять про те, що Apple час придумати нову дійну корову - iPhone вже не такий цікавий для аудиторії. І, схоже, минулорічний звіт показує, що це цілком можливо. По-перше, у компанії зростають доходи від сервісів, по-друге - від електроніки, яку носять. І те, і інше працює тільки в парі з iOS-девайсами.

Новини за темою

Виходить, що даючи користувачам зручні сервіси з підпискою або айфонозалежні аксесуари, компанія ще більше ставить їх на свої продукти. Який же Android, якщо там не будуть працювати навушники Airpods або Apple News. Потроху підвищуючи доходи з одного користувача техніки, Apple також тугіше затягує петлю на шиї. Відхід зі звичної екосистеми, навіть за більш пристойної альтернативи буде означати, що купу грошей на вітер вже викинуто.

Тому що Apple Watch шикарні і працюють вони тільки з iPhone

Під час останньої презентації Apple несподівано для всіх віддала перший слот не смартфонам, а годиннику, що побічно вказує, на кого тепер компанія покладає головні надії. Нові Apple Watch навчилися розпізнавати падіння і викликати екстрені служби, також вони отримали ЕКГ (функція доступна не для всіх ринків) і тепер можуть на підставі регулярного моніторингу попереджати користувача про можливі проблеми з серцем.

У ЗМІ було багато публікацій з критикою датчика ЕКГ і дозволу від медиків, який нібито отримала Apple, а також висловлювання про те, що до справді медичного гаджета компанії ще далеко.

Новини за темою

Але Apple готувала ґрунт завчасно. У медіа вже з'являлися публікації про те, що годинник допоміг користувачам виявити і попередити ускладнення проблем з серцем, тепер ще оця історія з падіннями. За допомогою всього двох функцій Apple змогла значно розширити аудиторію, потенційно зацікавлену в її продукті. Якщо раніше основною аудиторією Apple Watch були активні люди, ті, хто цікавляться спортом в тому числі, то тепер нею також повинні стати літні люди та пенсіонери, діти яких живуть окремо, але хотіли б піклуватися про своїх батьків.

Новини за темою

Медичні установи в розвинених країнах світу вже продають послуги, які дозволяють моніторити здоров'я пацієнтів віддалено. Наприклад, заміряти цукор або тиск віддалено і передавати цю інформацію лікареві через підключені медичні прилади. Якщо Apple Watch і не буде остаточно визнаний у медичному середовищі, то він хоча б зможе стати заспокійливою таблеткою для тих, хто хоче дбати про своїх літніх родичів.

І працюють Apple Watch тільки з iPhone. Не обов'язково останньої моделі, але якщо буде дорожчати вся лінійка, то з часом найдоступніші iPhone матимуть зовсім іншу вартість.

Тому що iPhone більше не головний

Загалом, оскільки важливість екосистеми в структурі доходів Apple збільшується, компанії скоро буде не обов'язково вантажити айфони лопатами. Тоді Apple зможе собі дозволити ще більше задирати ціни на iPhone, цілячись у виключно платоспроможну аудиторію, якій важливий статусний і преміальний продукт. Ті, хто готовий віддати за смартфон "жалюгідні" 350 дол., імовірно, не принесуть компанії додатковий прибуток, скуповуючи її дорогі продукти. А гонитву за частку ринку вона вже програє недорогим китайським брендам. Нагадаємо, що нещодавно Huawei обійшов Apple за часткою продажів і посів друге місце на ринку після Samsung.

Новини за темою

Торговельна війна між США і Китаєм

Хоча керівництво Apple офіційно заявляє про те, що загострення торгової війни між США і Китаєм призведе до подорожчання аксесуарів виробника, очевидно, що першочергова мета китайського уряду в контексті Apple - це смартфони компанії, які виробляються на території Піднебесної. Президент США давно тисне на Тіма Кука, щоб той переніс виробництво на територію Штатів. Але і перенесення виробництва, і нові мита - все це призведе до подорожчання собівартості техніки Apple. А для компанії з апетитами щодо маржі, як у купертинівців, це, швидше за все, витрата, що ляже на плечі користувачів.

Ніна Глущенко

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Загрузка...

Віджет партнерів