Нові правила розмитнення автівок: Чи подешевшають машини?

Верховна Рада ухвалила в другому читанні та в цілому два законопроекти щодо врегулювання проблеми "євроблях" – автівок на іноземних номерах, які ввозять за схемами, що дають можливість уникати сплати митних платежів. Однак зміни до Податкового кодексу змінюють систему розрахунку митних платежів не тільки для "євроблях", а й для всіх інших автівок, які ввозять до України. 112.ua порахував, які авто стануть дешевшими, а які, навпаки, дорожчими, а також скільки коштуватиме розмитнення "євробляхи"

Нові правила розмитнення автівок: Чи подешевшають машини?
Фото з відкритих джерел

Олена Голубєва

Журналіст, 112.ua

Верховна Рада ухвалила в другому читанні та в цілому два законопроекти щодо врегулювання проблеми "євроблях" – автівок на іноземних номерах, які ввозять за схемами, що дають можливість уникати сплати митних платежів. Однак зміни до Податкового кодексу змінюють систему розрахунку митних платежів не тільки для "євроблях", а й для всіх інших автівок, які ввозять до України. 112.ua порахував, які авто стануть дешевшими, а які, навпаки, дорожчими, а також скільки коштуватиме розмитнення "євробляхи"

Для чого треба було змінювати Податковий кодекс? 

Автівка – недешеве задоволення, а в Україні й поготів. Автодилери свого часу пролобіювали закон, згідно з яким ввозити до країни вживані автівки стало практично недоцільно. Пропорції акцизного збору було прописано настільки нерівномірно, що українцеві, який бажає придбати вживаний автомобіль у Європі або США, довелося б платити в 7-20 разів більш високий акциз за автівку віком до 5 років, ніж за нову, і в 10-28 разів більше, якщо машині понад 5 років. Якщо б такі ставки діяли дотепер, то за ввезення якої-небудь Мазди 6 з дволітровим двигуном віком до 5 років довелося б заплатити 3,3 тис. євро тільки акцизу, не кажучи вже про інші платежі.

Утім, стало зрозуміло, що це вже занадто, а тому в 2016 році парламент трохи виправив ситуацію. До кінця 2018 року депутати знизили ставки акцизного податку для легкових автівок, вироблених після 1 січня 2010 року, які відповідають екостандарту ЄВРО-5, до рівня тих, що діють для нових автівок. Але при цьому таке авто власник не міг продати рік після купівлі, інакше б сплатив усі податки наповну (тому пригінчі машин почали на рік передавати покупцям автомобілі за дорученням, хоча, по суті, це був продаж). Ба навіть, Верховна Рада своїм законом заборонила митне оформлення та реєстрацію в Україні автівок, що не відповідають стандарту ЄВРО-5, тобто авто, яке старше 2010 року випуску.

Тобто, з одного боку, розмитнення авто дійсно здешевили, але при цьому обмежили вибір. Це означало, що дешевих машин українці все одно не зможуть купити.

Новини за темою

Утім, одразу ж було знайдено схеми, за якими наш народ призвичаївся обходити закон. Країну заполонили машини на європейських номерах, тобто нерозмитнені та незареєстровані в Україні. А якщо вже немає необхідності їх реєструвати, то стали ввозити переважно старі автівки, далеко не ЄВРО-5, які в Європі коштують сущі копійки. Класика – 12-15-річний Опель або Фольксваген за 2-2,5 тис. євро. Дешево і добре. Хто багатший, той пригнав собі Ауді, БМВ і навіть Мерседес того самого віку за 4-5 тис. євро.

Щоб не платити всі мита, такі автівки ввозили або в режимі "тимчасового ввезення", або в режимі "транзит". При цьому зареєстровано їх на європейських громадян або європейські компанії, а українцям передано за дорученням. Цей момент ми ще згадаємо далі, бо він важливий.

За даними прес-служби Державної фіскальної служби, тільки з початку поточного року станом на 01.11.2018 до України було ввезено 173 тис. автомобілів особистого користування та комерційного призначення з іноземною реєстрацією в режимі "транзит", а в режимі "тимчасового ввезення" – ще 53,1 тис. Причому кількість "євроблях" щороку зростає. За різними оцінками, їхню загальну кількість в Україні нині оцінюють від 1 до 2 млн автомобілів.

Навала "євроблях" вічно тривати не могла. Хоча заради справедливості слід зауважити, що держава всі ці роки не особливо і перешкоджала сірим схемам. Достатньо згадати, що тільки в одиничних випадках порушників штрафували. Нарешті суспільство дозріло до того, що з цим треба щось робити. Депутати погодилися і в муках народили законопроект, нібито компромісний, покликаний покласти край "євробляхерству" в Україні.

Але зазначимо, що зміни до Податкового кодексу, які Рада ухвалила 8 листопада, стосуються не тільки "євроблях", вони змінюють усю систему оподаткування акцизом імпорту легкових автівок до України. Тобто цей закон торкнеться кожного, хто вирішить ввезти авто з-за кордону, зокрема це стосуватиметься і нових автівок. Тому і розглядати його слід з погляду не тільки легалізації "євроблях", а й імпорту авто як такого в майбутньому – які машини тепер можна приганяти і наскільки схвалені зміни підвищать чи зменшать ціну.

Що зміниться, якщо закон набуде чинності?

Перше – скасовується заборона на імпорт автівок старше 2010 року. Хочете ввозити мотлох – будь ласка, жодних заборон, поки не запровадили техогляд. А про це вже активно говорять.

Друге – зазнає змін система підрахунку акцизу. Її спрощують. Раніше було безліч ставок, які треба було множити на кубічні сантиметри двигуна. Тепер ставок тільки чотири. Є нескладна формула, в якій треба знати кубатуру двигуна та вік автівки.

Ставка = Ставка базова х К двигун х К вік.

Якщо простіше, то щоб розрахувати свій акциз, треба 50 або 75 євро базової ставки (бензин або дизель об'ємом до 3000 куб. см, якщо двигун більше – цифра ставки вдвічі більша) помножити на об'єм двигуна в літрах і помножити отримане на вік автівки. Якщо машині понад 15 років, все одно множимо на 15.

112.ua

Як бачимо, акциз знову жорстко прив'язаний до віку авто. Ми спочатку статті писали, що до 2016 року був дисбаланс у ставці акцизу залежно від віку з очевидним ухилом на користь нових автівок. У 2016 році нардепи згладили ці дисбаланси, прив'язавши акциз до обсягу двигуна. Однак тепер повернули прив'язку до віку, і хоча ставки не відрізняються в 20-30 разів, різниця в 15 разів – це теж багато. З позитивного – не буде заборони на ввезення за екостандартом, тепер можна офіційно ганяти машини хоч 30-річні. Також депутати визначили стимул ввозити до країни автівки останніх років випуску – для них акциз буде більш вигідним, ніж для старих машин.

Крім того, закон дасть можливість розмитнити "євробляхи" і поставити їх на українські номери. Але, як і завжди, документ виявився доволі неоднозначним.

Скільки коштуватиме розмитнення "євробляхи"?

Візьмемо кілька прикладів і порахуємо для них суму розмитнення. Варто пам'ятати, що крім акцизного збору при розмитненні автівки сплачують ввізне мито (5-7,3% залежно від типу та об'єму двигуна і від митної вартості для авто з ЄС, 10% - для інших країн), ПДВ (20%) і пенсійний збір (3-5% залежно від вартості автівки, нараховується на повну вартість авто без урахування ПДВ) при реєстрації машини.

Opel Vectra, 1.8 л, бензин, 2003 року випуску (2 тис. євро)

50 євро * 1,8 * 15 = 1350 євро акциз, 100 євро ввізне мито, 690 євро ПДВ, 104 євро пенсійний збір. Разом = 2244 євро за ціни автівки в 2000 євро.

Honda Civic, 1.8 л, бензин, 2008 року випуску (4 тис. євро)

50 євро * 1,8 * 10 = 900 євро акциз, 200 євро ввізне мито, 1020 євро ПДВ, 153 євро пенсійний збір. Разом = 2273 євро за ціни автівки до 4000 євро.

BMW 325, 2.5 л, бензин, 2003 року випуску (3,5 тис. євро)

50 євро * 2,5 * 15 = 1850 євро акциз, 175 євро ввізне мито, 1105 євро ПДВ, 166 євро пенсійний збір. Разом = 3296 євро за ціни автівки в 3500 євро.

Volvo C30, 2.5 л, бензин, 2008 року випуску (5 тис. євро)

50 євро * 2,5 * 10 = 1250 євро акциз, 250 євро ввізне мито, 1300 євро ПДВ, 195 євро пенсійний збір. Разом = 2995 євро за ціни автівки в 5000 євро.

Mercedes-Benz C320, 3.2 л, бензин, 2003 року випуску (4 тис. євро)

100 євро * 3,2 * 15 = 4800 євро акциз, 200 євро ввізне мито, 1800 євро ПДВ, 270 євро пенсійний збір. Разом = 7070 євро за ціни автівки до 4000 євро.

Volvo XC90, 3.2 л, бензин, 2008 року випуску (6 тис. євро)

100 євро * 2,5 * 10 = 2500 євро акциз, 300 євро ввізне мито, 1760 євро ПДВ, 264 євро пенсійний збір. Разом = 4824 євро за ціни автівки в 6000 євро.

Ford Focus, 1.8 л, дизель, 2003 року випуску (1,5 тис. євро)

75 євро * 1,8 * 15 = 2025 євро акциз, 110 євро ввізне мито, 727 євро ПДВ, 109 євро пенсійний збір. Разом = 2971 євро за ціни автівки в 1500 євро.

Opel Zafira, 1.9 л, дизель, 2008 року випуску (2,5 тис. євро)

75 євро * 1,9 * 10 = 1425 євро акциз, 183 євро ввізне мито, 822 євро ПДВ, 123 євро пенсійний збір. Разом = 2553 євро за ціни автівки в 2500 євро.

Audi A4, 2.5 л, дизель, 2003 року випуску (4 тис. євро)

75 євро * 2,5 * 15 = 2813 євро акциз, 252 євро ввізне мито, 1413 євро ПДВ, 212 євро пенсійний збір. Разом = 4690 євро за ціни автівки до 4000 євро.

Kia Sorento, 2.5 л, дизель, 2008 року випуску (5 тис. євро)

75 євро * 2,5 * 10 = 1875 євро акциз, 365 євро ввізне мито, 1448 євро ПДВ, 217 євро пенсійний збір. Разом = 3905 євро за ціни автівки в 5000 євро.

Mercedes-Benz E320, 3.2 л, дизель, 2003 року випуску (4,5 тис. євро)

150 євро * 3,2 * 15 = 7200 євро акциз, 284 євро ввізне мито, 2397 євро ПДВ, 479 євро пенсійний збір. Разом = 10360 євро за ціни автівки в 4500 євро.

Mercedes-Benz E320, 3.2 л, дизель, 2008 року випуску (6 тис. євро)

150 євро * 3,2 * 10 = 4800 євро акциз, 378 євро ввізне мито, 2236 євро ПДВ, 447 євро пенсійний збір. Разом = 7861 євро за ціни автівки в 6000 євро.

Важливий момент: депутати врахували в законі 90-денний пільговий період, під час якого акциз охочим легалізувати "євробляху" буде коштувати вдвічі дешевше. Це приведе до зменшення податку і пенсійного збору, прив'язаних до інших мит. Якщо зможете укластися у відведені три місяці, порахувати на калькуляторі свої податки з урахуванням пільги буде дуже легко. Важливо і те, що за пільгою можна пригнати машину для особистого користування, для дилерів же цієї лазівки не буде.

А якщо пригнати більш нову машину, чи стане дешевше, ніж було?

Люди, які купували собі автівки за кордоном, згідно з буквою закону, приганяли до України машини, випущені після 2010 року. Що тепер зміниться для них? Вартість десятирічних машин і ціну їхнього розмитнення вказано в попередньому розділі. Тут же ми порівняємо вартість імпорту з ЄС новіших машин – трирічних і шестирічних.

Volkswagen Golf, 1.4 л, бензин, 2012 року випуску (вартість 10 тис. євро)

Було: 1400 * 0,063 = 88 євро акциз, 730 євро ввізне мито, 2164 євро ПДВ, 433 євро пенсійний збір. Разом = 3415 євро за ціни автівки 10000 євро.

Стане: 50 євро * 1,4 * 6 = 420 євро акциз, 730 євро ввізне мито, 2230 євро ПДВ, 446 євро пенсійний збір. Разом = 3826 євро за ціни автівки 10000 євро. Дорожче на 411 євро, ніж було.

Volkswagen Golf 1.4 л, бензин, 2015 року випуску (вартість 15 тис. євро)

Було: 1400 * 0,063 = 88 євро акциз, 1095 євро ввізне мито, 3237 євро ПДВ, 801 євро пенсійний збір. Разом = 5221 євро за ціни автівки до 15000 євро.

Стане: 50 євро * 1,4 * 3 = 210 євро акциз, 1095 євро ввізне мито, 3261 євро ПДВ, 815 євро пенсійний збір. Разом = 5381 євро за ціни автівки до 15000 євро. Дорожче на 160 євро, ніж було.

Ford Mondeo, 2.0 л, бензин, 2012 року випуску (вартість 14 тис. євро)

Було: 2000 * 0,267 = 534 євро акциз, 700 євро ввізне мито, 3047 євро ПДВ, 609 євро пенсійний збір. Разом = 4890 євро за ціни автівки в 14000 євро.

Стане: 50 євро * 2,0 * 6 = 600 євро акциз, 700 євро ввізне мито, 3060 євро ПДВ, 612 євро пенсійний збір. Разом = 4972 євро за ціни автівки в 14000 євро. Дорожче на 82 євро, ніж було.

Ford Mondeo, 2.0 л, бензин, 2015 року випуску (вартість 20 тис. євро)

Було: 2000 * 0,267 = 534 євро акциз, 1000 євро ввізне мито, 4307 євро ПДВ, 1077 євро пенсійний збір. Разом = 6918 євро за ціни автівки в 20000 євро.

Стане: 50 євро * 2,0 * 3 = 300 євро акциз, 1000 євро ввізне мито, 4260 євро ПДВ, 1065 євро пенсійний збір. Разом = 6725 євро за ціни автівки в 20000 євро. Дешевше на 193 євро, ніж було.

BMW X5, 4.4 л, бензин, 2012 року випуску (вартість 30 тис. євро)

Було: 4400 * 2,209 = 9720 євро акциз, 1500 євро ввізне мито, 8244 євро ПДВ, 2061 євро пенсійний збір. Разом = 21525 євро за ціни автівки в 30000 євро.

Стане: 100 євро * 4,4 * 6 = 2640 євро акциз, 1500 євро ввізне мито, 6828 євро ПДВ, 1707 євро пенсійний збір. Разом = 12675 євро за ціни автівки в 30000 євро. Дешевше на 8850 євро, ніж було.

BMW X5, 4.4 л, бензин, 2015 року випуску (вартість 42 тис. євро)

Було: 4400 * 2,209 = 9720 євро акциз, 2100 євро ввізне мито, 10764 євро ПДВ, 2691 євро пенсійний збір. Разом = 25275 євро за ціни автівки в 42000 євро.

Стане: 100 євро * 4,4 * 3 = 1320 євро акциз, 2100 євро ввізне мито, 9084 євро ПДВ, 2271 євро пенсійний збір. Разом = 14775 євро за ціни автівки в 42000 євро. Дешевше на 10500 євро, ніж було.

Ford Fiesta, 1.4 л, дизель, 2012 року випуску (вартість 6 тис. євро)

Було: 1400 * 0,103 = 144 євро акциз, 438 євро ввізне мито, 1316 євро ПДВ, 197 євро пенсійний збір. Разом = 2095 євро за ціни автівки в 6000 євро.

Стане: 75 євро * 1,4 * 6 = 630 євро акциз, 438 євро ввізне мито, 1414 євро ПДВ, 212 євро пенсійний збір. Разом = 2694 євро за ціни автівки в 6000 євро. Дорожче на 599 євро, ніж було.

Ford Fiesta, 1.4 л, дизель, 2015 року випуску (вартість 10 тис. євро)

Було: 1400 * 0,103 = 144 євро акциз, 730 євро ввізне мито, 2175 євро ПДВ, 435 євро пенсійний збір. Разом = 3484 євро за ціни автівки 10000 євро.

Стане: 75 євро * 1,4 * 3 = 315 євро акциз, 730 євро ввізне мито, 2209 євро ПДВ, 442 євро пенсійний збір. Разом = 3696 євро за ціни автівки 10000 євро. Дорожче на 212 євро, ніж було.

Volkswagen Passat, 2.0 л, дизель, 2012 року випуску (вартість 10 тис. євро)

Було: 2000 * 0,327 = 654 євро акциз, 730 євро ввізне мито, 2277 євро ПДВ, 455 євро пенсійний збір. Разом = 4116 євро за ціни автівки 10000 євро.

Стане: 75 євро * 2,0 * 6 = 900 євро акциз, 730 євро ввізне мито, 2326 євро ПДВ, 465 євро пенсійний збір. Разом = 4421 євро за ціни автівки 10000 євро. Дорожче на 305 євро, ніж було.

Volkswagen Passat, 2.0 л, дизель, 2015 року випуску (вартість 17 тис. євро)

Було: 2000 * 0,327 = 654 євро акциз, 1241 євро ввізне мито, 3779 євро ПДВ, 945 євро пенсійний збір. Разом = 6619 євро за ціни автівки в 17000 євро.

Стане: 75 євро * 2,0 * 3 = 450 євро акциз, 1241 євро ввізне мито, 3738 євро ПДВ, 935 євро пенсійний збір. Разом = 6364 євро за ціни автівки в 17000 євро. Дешевше на 255 євро, ніж було.

Audi A8, 4.2 л, дизель, 2012 року випуску (вартість 25 тис. євро)

Було: 4200 * 2,209 = 9278 євро акциз, 1575 євро ввізне мито, 7171 євро ПДВ, 1793 євро пенсійний збір. Разом = 19817 євро за ціни автівки в 25000 євро.

Стане: 150 євро * 4,2 * 6 = 3780 євро акциз, 1575 євро ввізне мито, 6071 євро ПДВ, 1518 євро пенсійний збір. Разом = 12944 євро за ціни автівки в 25000 євро. Дешевше на 6873 євро, ніж було.

Audi A8, 4.2 л, дизель, 2015 року випуску (вартість 40 тис. євро)

Було: 4200 * 2,209 = 9278 євро акциз, 2520 євро ввізне мито, 10360 євро ПДВ, 2590 євро пенсійний збір. Разом = 24748 євро за ціни автівки в 40000 євро.

Стане: 150 євро * 4,2 * 3 = 1890 євро акциз, 2520 євро ввізне мито, 8882 євро ПДВ, 2221 євро пенсійний збір. Разом = 15513 євро за ціни автівки в 40000 євро. Дешевше на 9235 євро, ніж було.

Щодо електромобілів, то їх будуть розмитнювати за ставкою 1 євро за 1 Квт. Слід зауважити, що за законом 2016 року до кінця цього року ввізне мито, акцизний збір і ПДВ при ввезенні електрокарів було скасовано.

Розмитнення гібридних двигунів за новим законом становитиме 100 євро за одиницю.

З цих підрахунків видно, що в разі набуття чинності нового закону дешевше стане купити за кордоном автівки з двигунами понад 2 л, преміум-автомобілі та нові або майже нові авто. Водночас малолітражні машини, так званий економ-клас, тепер не просто не подешевшають, а навпаки, стануть дорожчими при розмитненні. Переплачувати будемо кілька сотень євро. Українська логіка – заробити на середньому класі, щоб трохи допомогти забезпеченим людям.

Чи вирішить цей закон проблему "євроблях"?

На запитання, чи будуть люди легалізувати автомобілі з новим законом, дав відповідь лідер організації "Авто Євро Сила" (відстоює права "євробляхерів") Олег Ярошевич: він просто спалив свій Land Rover 2008 року випуску на єврономерах. Легалізація такої автівки коштувала б Ярошевичу в 100% від суми покупки. І це проблема, скаржаться "євробляхери".

Новини за темою

"Якщо пояснювати на пальцях, то будь-яку автівку 2017-2018 року випуску в Україні будуть розмитнювати за 40% від її вартості. Будь-який автомобіль випуску початку 2000 р. з ціною 2-3 тис. євро будуть розмитнювати за ставкою близько 200% до вартості (як ми показали вище, це справедливо тільки до елітних автівок, розмитнити "євробляху" економ-класу можна за 80-120% від вартості, що, звичайно, теж багато, - ред.). Таким чином, розміри митних платежів, якщо їх порівнювати з нині чинними, було зменшено, але вони все одно досі є несправедливо високими. За Renault Laguna 2003 року випуску, об'ємом 2.2, дизель, доведеться заплатити близько 3 тис. євро, а коштує така автівка близько 1,5 тис. євро (за таку суму можна купити хіба що непотріб, - ред.). Принципова позиція "Авто Євро Сила" полягала в тому, щоб можна було розмитнити за 40% від вартості автівку як 2018 року, так і 2000 року. Такі ставки було встановлено в Європі для розмитнення автівок, наприклад, зі США", - заявив співзасновник громадської організації "Авто Євро Сила" Олександр Чернявський.

За словами Чернявського, навряд чи спостерігатиметься масова зміна номерів на євромашинах на умовах ухваленого закону. А якщо поліція почне штрафувати "євробляхерів", в "Авто Євро Силі" прогнозують, що багато людей задумаються над тим, щоб спалити свої автівки, як це зробив Ярошевич. "Однак, якщо репресій не буде, усі їздититимуть так само, як і дотепер, нічого не зміниться", - каже Чернявський.

Утім, власники авто на єврономерах мають і серйозніші причини бути незадоволеними новим законопроектом. "Частина людей, які вже їздять на "євробляхах", навіть якщо захочуть легалізувати свої автівки після набуття чинності нового закону, не зможуть цього зробити. І справа тут не в ставках акцизів, а в тому, що їх зареєстровано на інших людей та на інші компанії, які перебувають в іншій країні. Вони повинні будуть знайти, хто господар їхньої автівки, який своєю чергою має погодитися заново продати їм машину", - сказав 112.ua директор інформаційно-аналітичної групи AUTO-Consulting Олег Омельницький.

За словами автоексперта, угоду має бути оформлено відповідними органами в країні покупки, також авто треба оформити на експорт (відповідно до вимог законодавства країни), і тільки з цими документами людина може прийти на митницю і розмитнити автівку. "Уся ця процедура є дуже складною, далеко не всі зможуть знайти справжніх власників своїх автівок, і далеко не всі з цих власників погодяться продати авто. Пам'ятаєте історію з кількома поляками, на яких було зареєстровано близько 17 тис. автівок? Уявіть, у Польщі при відчуженні авто треба сплатити податок. Чи захочуть ці люди сплачувати його при відчуженні 17 тис. авто та якою буде ця сума?" - запитує Омельницький.

Отже, "євробляхи" залишаться на дорогах?

Тож чи будуть поліція і митниця реально карати "євробляхерів"? 

Того самого дня в Раді в другому читанні та в цілому ухвалили законопроект № 8488, який передбачає збільшення штрафів за їзду на нерозмитнених машинах, а також посилення відповідальності за передання таких автівок у користування (від того, хто ввозив авто за схемою "верблюда", до українського замовника). 

Зокрема, ст. 470 Митного кодексу при перевищенні дозволеного терміну перебування автівки на іноземній реєстрації в Україні в режимі "транзит" на понад  10 діб передбачає штраф у розмірі 8500 грн. А в ухваленому законопроекті пропонують встановити градацію: до 10 діб – 8500 грн, від 10 до 30 діб – 85 тис. грн, понад 30 діб – 170 тис. грн або конфіскація автівки за рішенням суду.

Передбачені ст. 481 Митного кодексу штрафи за порушення термінів перебування в режимі "тимчасового ввезення" становитимуть: на понад 10 діб – 17 тис. грн (як і тепер), від 20 до 30 діб – 85 тис. грн, на понад 30 діб – 170 тис. грн або знову ж конфіскація за рішенням суду.  

Новини за темою

Ці норми матимуть ефект тільки за однієї умови: якщо їх будуть реально застосовувати, а не так, як тепер, коли штрафи є, але їх ніхто не виписує, тому що поліція не звертає уваги на автівки з іноземними номерами. Звертає, як правило, тільки у разі, якщо авто потрапляє в ДТП або стає фігурантом правопорушення. До речі, за даними Нацполіції, у 2017 році за участю автівок з іноземною реєстрацією сталося понад 10 тис. ДТП, але це тільки 6% від автомобільних аварій в Україні. Якщо в країні від 1 до 2 млн автівок на єврономерах, то це просто-таки контраргумент тим, хто вважає "євробляхи" причиною підвищеної аварійності на дорогах.

Митниця своєю чергою дивиться на ситуацію з автівками, у яких прострочено термін ввезення, практично крізь пальці, кажуть співрозмовники 112.ua. Як повідомлялося, нечисленні штрафи "євробляхерам" виписують переважно після ДТП, фігурантом якої стала така автівка (поліція затримує авто і передає дані до митниці).

"Поліція і тепер має всі підстави "крутити" "євробляхерів"-порушників. Просто, як я розумію, було ухвалено якесь рішення не вживати жорстких заходів. Також багато з норм, які доповнюються в законопроекті № 8488 і покликані ускладнити життя порушників, є і в нинішній редакції Митного кодексу, але ці норми не працюють. Тому вимоги, передбачені новою редакцією, будуть працювати тільки в разі, якщо буде політична воля їх виконувати", - сказав 112.ua директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко.

Зазначимо, що нормами законопроекту № 8488 передбачено відстрочення для набуття чинності більш жорстких норм покарання на 180 днів (після набуття чинності законопроекту). Нібито протягом цього часу "євробляхери" мають легалізувати свої автівки, заплативши митні платежі за новими ставками, передбаченими законопроектом № 8487.

Але чи буде реально посилено контроль за автівками на іноземних номерах, невідомо. У прес-службі Нацполіції на офіційний запит 112.ua не відповіли. 

Гадаю, що набуття чинності законів будуть відтерміновувати з усієї сили, сказав Олег Назаренко: "Уже маємо зареєстровані проекти постанови про скасування законів. Нескладно спрогнозувати, що потім почнуться мітинги з вимогою, щоб президент законопроекти не підписував. Використовуватимуть будь-які можливості, щоб затягнути набуття чинності норм законопроектів, а в цей час "євробляхи" будуть йти до нас за діючими схемами".

Що буде з цінами і продажем нових автівок? 

Експерти сходяться на думці, що особливої вигоди дилери не матимуть, а ціни на нові автівки якщо і буде знижено, то тільки в преміум-сегменті.

"З набуттям чинності ставок акцизу, передбачених законопроектом, дилери імпортних автівок матимуть можливість знизити ціни на них, особливо на автівки з великими об'ємами двигунів. Водночас постає велике питання, чи вдасться їм наростити обсяги продажу. За новими ставками буде вигідно імпортувати свіжі вживані автівки. Тому конкуренція буде жорсткою. Вітчизняний автопром при цьому нічого не виграє. Навпаки, у зв'язку з конкуренцією з уживаними імпортними автівками і новими імпортними авто обсяги їхнього продажу може бути знижено", - вважає Олег Омельницький. 

До речі, депутати в пояснювальній записці до законопроекту щодо податкових змін вказують, що пільги на розмитнення вживаних автівок, які діють нині, не позначилися на продажу нових авто. Тільки в 2017 році до України було завезено 70 908 легкових вживаних транспортних засобів, виготовлених після 1 січня 2010 року, сума сплачених митних платежів за які становила 5,37 млрд грн. При цьому нових машин у 2017 році було ввезено до України 80 628 (на 28% більше за показник 2016 року), сума сплачених митних платежів за які становила 15,79 млрд грн.

Дилери вважають, що тепер ситуація може бути інакшою.

"У країнах ЄС доволі велика пропозиція щодо нових уживаних автівок. Ремонт авто в країнах, де зарплати в співробітників СТО сягають до 5 тис. євро, є дуже дорогим. Тому іноді простіше продати навіть 4-річну автівку і купити нову. У разі набуття чинності закону про нові ставки акцизу кількість ввезених уживаних автівок може різко зрости, а в офіційних дилерів знизиться продаж. Не виключено, що це призведе до закриття офіційних представництв заводів, які мають спеціальні ціни зі значними знижками. У цьому разі деякі марки нових імпортних автівок навіть можуть подорожчати. Останнім часом багато автомобільних компаній встановлювали для України спецціни. Я був у салоні BMW у Берліні, був у Парижі в салоні Peugeot і Renault – скрізь ціна на нові автівки дорожча, ніж в Україні. І якщо автівки будуть постачати дилери, які купують їх без знижок, то ціна на них може бути, як у Європі", - нарікає Олег Назаренко.

Він також зазначає, що з України пішли представництва низки брендів, зокрема було закрито представництво "Хонда Україна" (почав працювати український імпортер Хонда), а офіційний продаж автівок Acura повністю припинили.

Олена Голубєва

Сергій Звиглянич

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Загрузка...

Віджет партнерів