banner banner banner banner

Недоступне небо: Як українцям дістатися до Росії

Росія та Україна запровадили обопільні заборони на польоти авіакомпаній, і обидві понесуть збитки від такої політики

Недоступне небо: Як українцям дістатися до Росії
Фото з відкритих джерел

Росія та Україна запровадили обопільні заборони на польоти авіакомпаній, і обидві понесуть збитки від такої політики

Війна між Україною і Росією в небі досягне свого апогею у кінці жовтня. Фактично, буде паралізовано авіасполучення. Наша країна ввела санкції проти російських перевізників за польоти у Крим, а російська – застосувала аналогічні відповідні обмеження. У результаті, українські авіаперевізники втратили один з найбільш затребуваних напрямків, який приносив їм не менше 10% доходу. У сформованій ситуації виграють аеропорти в Мінську, Варшаві, Талліні, Стамбулі, а також авіакомпанія "Ютейр" – єдиний російський перевізник, якому не заборонили літати в Київ.

Українські авіакомпанії отримали офіційні повідомлення від Федерального агентства повітряного транспорту (Росавіація) про заборону польотів до Росії з 25 жовтня цього року. Під обмеження потрапили всі три перевізники, які виконують рейси у Росію: Міжнародні авіалінії України (МАУ), "Дніпроавіа" і "Мотор-Січ". Новачок – компанія "Атласджет-Україна" не оформляв дозвіл на польоти в цю країну. Крім цього, Росавіація заборонила авіакомпаніям використовувати її повітряний простір. Але подібні обмеження і так діють з літа 2014 року, тому не матимуть жодного впливу на українські авіакомпанії.

Новини за темою

МАУ заявило, що має намір повернути гроші всім пасажирам, які придбали квитки на рейси в Росію після 25 жовтня. "Дніпроавіа" направить російській владі запити щодо правомірності накладених заборон. Подальші дії перевізника залежать від отриманої відповіді, але можна припустити, що вона буде негативною. Зараз балом править політика, а не економіка.

Політична відповідь

Дана міра стала дзеркальною відповіддю на повідомлення Державіаслужби України, йдеться в офіційному повідомленні Мінтрансу РФ. "28 вересня в односторонньому порядку вона оповістила ряд російських авіаперевізників про те, що з 25 жовтня, вводить заборону на виконання авіаперельотів між Росією і Україною", – сказано в заяві відомства. Таке рішення з боку українського уряду – санкції, які були застосовані до найбільших перевізників за виконання рейсів в Крим. Вони торкнуться "Аерофлоту", "Трансаеро" (придбаний "Аерофлотом"), групу S7 (рейси виконує тільки авіакомпанія "Сибір"), і "Росії". Ще одна російська авіакомпанія, що виконує рейси в Україну – "Ютейр", під санкції не потрапила. Голова ради директорів російського аеропорту "Внуково" Віталій Ванцев вже заявив журналістам, що їх хаб виграє від введених санкцій. "Ми – єдиний аеропорт, який виграє від цього. Від нас в Україну літає "Ютейр". У неї два рейси в день Москва-Київ", – радісно заявив він.

Не виключено, що святкувати рано і робота цього перевізника також буде обмежена. Наприклад, під час засідання Кабміну міністр МВС Арсен Аваков запропонував ввести заборону на польоти авіакомпанії. "Щоб тут не вийшло, що компанія "Ютейр", 100%-во російська... всіх вигнали, а вони залишилися", – зауважив він.

Обопільні збитки

Російський напрямок вважався одним з найбільш прибуткових для перевізників, який, за оцінками авіаексперта Сергія Хижняка, приносив не менше 10% доходу. На думку представників українських авіакомпаній, щомісяця на рейсах між країнами перевізники обслуговували 10-11 тис. пасажирів. "Відсутність прямих перельотів – це велика втрата", – вважає директор консалтингової компанії Friendly Avia Support Олександр Ланецький. За його оцінками весь потік ділився наступним чином: 20% перевозило пасажирів МАУ, 50% – "Аерофлот" і "Росія", 27% – "Трансаеро", "Сибір" і "Ютейр", а 3% – "Дніпроавіа". За даними російських перевізників, близько 30% – це транзит через Москву в країни Америки та Азії, про який тепер можна забути.

Новини за темою

За підрахунками двох аналітиків авіаційного ринку, збитки російських перевізників можуть скласти близько 70-80 млн дол. в рік, що не кращим чином позначиться на їх фінансовому становищі. Наприклад, в жалюгідному стані зараз перебуває "Трансаеро", літаки якої через борги відмовлялися заправляти з цієї ночі. Лише після дзвінка з російського уряду паливо все ж погодилися надавати до ночі 2 жовтня. У ситуацію має намір особисто втрутитися прем'єр Дмитро Медведєв.

Українські перевізники теж понесуть збитки. Наприклад, за даними прес-служби МАУ, втрати перевізника складуть 35 млн дол. у рік. З них: 19,6 млн дол. у рік від виконання рейсів, 5,8 млн дол. у рік доходів від рейсів маршрутної мережі МАУ і по 850 тис. дол. щомісяця від простою трьох повітряних суден, які задіяні для виконання рейсів. Крім цього, збитки від заборони літакам МАУ використовувати повітряний простір РФ для транзиту при виконанні рейсів у Казахстан, Узбекистан, Китай, Таїланд, складають 6,4 млн дол. у рік.

Як будемо добиратися до РФ

Однак пасажирський потік між Україною і Росією нікуди не зникне, тому від ситуації, що склалася, в першу чергу виграють аеропорти в Мінську, Ризі, Варшаві, Талліні та Стамбулі. "Через них пасажири будуть літати в Москву і Санкт-Петербург", – вважає Олександр Ланецький. На його думку, транзитні пасажири, найімовірніше, оберуть новий пересадочний хаб – Стамбул.

Зараз придбати квиток з Києва до Москви на 23 жовтня з поверненням на наступний день в авіакомпанії МАУ можна за 4,9 тис. грн. Переліт займає близько півтори години. За цю ж ціну можна приблизно за дві години на "Аерофлоті" долетіти з Києва до Санкт-Петербурга.

Новини за темою

Після 25 жовтня польоти стануть не такими зручними. Наприклад, відповідно до системи бронювання "Пілот", 3 листопада дістатися від Києва до Москви можна за 5 годин, а повернутися 6 листопада – через 6 годин. Таку послугу пропонує авіакомпанія "Бєлавіа" з пересадкою в Мінську. Вартість квитків в обидві сторони становить 4,8 тис. грн. Можна скористатися залізничним сполученням: квиток в один бік коштуватиме 2,1 тис. грн. До Санкт-Петербурга, згідно системі "Пілот", 18 листопада доведеться летіти 4 години, а назад 21 листопада — на 10 хвилин менше. Таку послугу надає AirBaltic, а доведеться робити пересадку в Ризі. Вартість квитків – 4,8 тис. грн. На поїзді в Санкт-Петербург доведеться їхати більше 22 годин, а вартість квитка складе 2,8 тис. грн в одну сторону.

Андрій Корнєєв, спеціально для 112.ua

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Loading...

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>