Небачена щедрість: Магазини знизили ціни удвічі

Наприкінці зими магазини з продажу одягу, взуття, парфумерії тощо зважилися влаштувати масштабні розпродажі. Причина такої небаченої щедрості в тому, що ритейлери не змогли позбутися залишків товару за зимові місяці – винна тепла зимова погода і купівельна спроможність українців, яка постійно знижується. Очікувати поліпшення ситуації до кінця року не доводиться, що цілком може змусити мережі скоротити асортимент. Першими "під ніж" підуть нестандартні речі

Небачена щедрість: Магазини знизили ціни удвічі
Фото з відкритих джерел

Наприкінці зими магазини з продажу одягу, взуття, парфумерії тощо зважилися влаштувати масштабні розпродажі. Причина такої небаченої щедрості в тому, що ритейлери не змогли позбутися залишків товару за зимові місяці – винна тепла зимова погода і купівельна спроможність українців, яка постійно знижується. Очікувати поліпшення ситуації до кінця року не доводиться, що цілком може змусити мережі скоротити асортимент. Першими "під ніж" підуть нестандартні речі

Київські магазини заманюють покупців привабливими цінами. Наприклад, у "Спортмайстрі" надають 50% знижку на весь зимовий одяг. Також магазин дарує всім покупцям додаткові бонуси. В "Інтертопі" готові поступитися до 70% від початкової ціни, але на основну масу пропозицій діє 30-50% дисконт. У мережі Brocard при купівлі товарів на суму від 500 грн вручають покупцеві подарунковий сертифікат. "У нас постійно діючі знижки", – підтверджує директор мережі "Алло" Валерій Золотухін. Генеральний директор групи компаній "Ультра" (директор мережі одягу Baldinini, levi's, Guess тощо) Андрій Макаров говорить, що основна маса ритейлерів надає 50-60% знижки на всі товари зимової колекції. "Потрібно розпродати залишки", – говорить він.

Тепла погода

У цьому році мережі не планували влаштовувати масові розпродажі і сподівалися, що на початку зими і під час новорічних свят покупці розкуплять більшу частину колекцій. Ще в минулому році ритейлери замовили в середньому на 30-40% менше товарів порівняно з попереднім сезоном. Пов'язано це було з падінням продажів приблизно на 40-50% у натуральному вираженні у сезон 2014-2015 рр.

У магазині повинно залишитися не більше 15% залишків, але і в нинішньому сезоні ритейлерам не вдалося вписатися в ці рамки. У частині столичних торгових точок наприкінці сезонів не розпроданими виявилося не менше третини зимової колекції. Чому так сталося? Андрій Макаров говорить, що цієї зими практично не було морозних днів. "За теплої погоди погано продавалася так звана "верхня група" – куртки, пальта тощо", – розповідає він. З цієї ж причини багато покупці відмовилися від нової пари зимових чобіт. Передбачити погодні умови неможливо, оскільки замовлення на пошиття товарів нової колекції мережі традиційно розміщують за півроку-дев'ять місяців до дати поставки.

Новини за темою

Але тепла погода – не єдина причина. У цьому році українці економили більше звичайного. Під час передноворічних свят, коли споживачі менше звертають уваги на цінник, було продано на 20% товарів менше порівняно з минулим роком. Багато українців вважали за краще зустрічати свята в торішньому вбранні, а в подарунок знайомим та друзям обирали переважно невеликі дрібниці. Замість ювелірних прикрас, парфумів, футболок і светрів "під ялинку" йшли солодощі і новорічна мішура.

Українці обійшли стороною магазини, які перед новорічними святами надавали відносно невеликі знижки в розмірі 10-20%. Деякі, як, наприклад, супермаркети побутової техніки та електроніки, і зовсім відмовилися від дисконту за кілька днів до новорічних свят. За словами керівника групи управління асортиментом мережі "Ельдорадо" В'ячеслава Склонного, у минулому році не спостерігалося колишнього попиту на дрібну побутову техніку – мультиварки, хлібопічки, фритюрниці тощо "Продажі планшетів у натуральному вираженні знизилися на 40% порівняно з попереднім роком", – говорить експерт. Причина для цього – різке зростання цін на цю групу товарів у півтора-два рази за минулий рік. Практично всі товари імпортуються, тому ціни на них залежать від курсових коливань. На цьому тлі заробітні плати споживачів не ростуть. За даними Державної служби статистики, у грудні минулого року реальні доходи українців скоротилися на 9,9% порівняно з аналогічним місяцем 2014 р. Наприклад, тільки інфляція в минулому році, за інформацією відомства, склала 40,3% річних.

Песимістичний прогноз

Істотних змін і в цьому році не відбудеться, що пов'язано з можливими девальваційними ризиками. Наприклад, тільки з початку цього року гривня втратила в ціні" ще, як мінімум, 10-15%. Якщо політична криза в країні затягнеться, то МВФ, найімовірніше, не виділить країні фінансову допомогу у лютому-березні цього року. Це створить додатковий тиск на національну валюту і приведе до чергового зростання цін на товари ще приблизно на 20%.

Новини за темою

На цьому тлі рівень життя населення буде лише падати. Основна маса роботодавців не планує підвищувати заробітні плати своїм співробітникам. Більш того, за даними дослідження компанії HeadHunter, у кожного другого "білого комірця" додалося роботи. "Практично третина опитаних трудиться більше у зв'язку з оптимізацією витрат на утримання персоналу і перерозподілом обов'язків звільнених співробітників. При цьому більшість продовжують триматися за робочі місця, а кожен сьомий став ще лояльнішим до роботодавця", – сказано в дослідженні. Тільки чверть роботодавців шукають заміну звільненим фахівцям: найчастіше керівники перерозподіляють обов'язки звільнених працівників між рештою. У сформованій ситуації складно вимагати від роботодавців підвищення заробітної плати.

Покупці не в настрої витрачати гроші

За інформацією компанії GfK Ukraine, у січні цього року споживчі настрої українців впали з 53,1 до 50,2 (максимальне значення – 200). "Незважаючи на поліпшення оцінок особистого матеріального становища, індекс споживчих настроїв впав. Головний чинник - збільшення девальваційних очікувань і, як наслідок, менша схильність до великих покупок, які зазвичай мають імпортне походження", – йдеться в дослідженні компанії.

Новини за темою

У результаті ритейлери будуть змушені скорочувати асортимент на 10-15% порівняно з нинішнім сезоном. У першу чергу постраждають любителі "оригінальних" рішень серед покупців, оскільки при замовленні товарів мережі будуть віддавати перевагу найбільш ходовим групам і моделям, щоб уникнути ризику отримати заповнені склади нерозпроданої продукції. У першу чергу відмовляться від дорогих моделей і суттєво скоротять колірну гаму. Наприклад, з магазинів можуть зникнуть куртки яскравих кольорів, оскільки основна маса наших співвітчизників віддає перевагу "темному" верхньому одягу.

 Андрій Корнєєв

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Загрузка...

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>