Не тільки IKEA і H&M: Які бренди незабаром зайдуть до України

Прихід до України IKEA і H&M став головною подією на ринку рітейлу, адже українці давно чекали на ці компанії. Їхній прихід може підштовхнути й інших рітейлерів заходити до України. Експерти називають компанії, які найближчим часом можуть відкрити свої магазини в Україні, хоча занадто гучних імен серед них немає

Не тільки IKEA і H&M: Які бренди незабаром зайдуть до України
Фото з відкритих джерел

Юрій Григоренко

Журналіст

Прихід до України IKEA і H&M став головною подією на ринку рітейлу, адже українці давно чекали на ці компанії. Їхній прихід може підштовхнути й інших рітейлерів заходити до України. Експерти називають компанії, які найближчим часом можуть відкрити свої магазини в Україні, хоча занадто гучних імен серед них немає

Щорічно з 2015 року на ринок рітейлу України виходять близько 20 нових брендів. За оцінками компанії UTG, у 2017 році на столичний ринок зайшли такі бренди (19):

  • Cole Haan, чоловіче та жіноче взуття і аксесуари (США)
  • Liu Jo, жіночий одяг, взуття і аксесуари (Італія)
  • Rinascimento, жіночий одяг (Італія)
  • BraBraBra, жіноча білизна (Білорусь)
  • Baldessarini, чоловічий одяг (повернувся до України) (Німеччина)
  • Xetra, жіночий одяг (Італія)
  • Hanro, чоловіча і жіноча білизна (Швейцарія)
  • Tоus, ювелірні вироби (Іспанія)
  • Golden Point, панчішно-шкарпеткові вироби (Італія)
  • FYNCH-HATTON, чоловічий одяг (Німеччина)
  • Saucony, взуття, одяг і аксесуари для бігу (США)
  • V.I.P.A, жіноча білизна (Латвія)
  • Okaidi, дитячий одяг (Франція)
  • CCC, чоловіче та жіноче взуття і аксесуари (Польща)
  • Lee Cooper, джинсовий одяг (повернувся до України) (Англія)
  • Town Scotch & Soda, молодіжний чоловічий та жіночий одяг (Голландія)
  • Under Armor, спортивний одяг (США)
  • DJI, електроніка (квадрокоптери та аксесуари) (Китай)
  • Xiaomi, електроніка (Китай)

Загалом, за даними UTG, у 2012 році до України прийшли 25 брендів (включаючи Dolce&Gabbana, Valentino і KFC), у 2013 році – 16, у 2014 році – 16, у 2015 році – 19, у 2016 році – 17, у т.ч. американські Calvin Klein Underwear і Converse.

Одним з важливих трендів 2018 року, за оцінками компанії CBRE Ukraine, стала активізація рітейлерів на ринку торговельної нерухомості, представлена зростанням кількості брендів, які вийшли на ринок Києва і регіонів. З метою поліпшення конкурентоспроможності на ринку також було відкрито магазини нових форматів та модернізувалися вже наявні.

Протягом І півріччя 2018 року 11 нових міжнародних брендів вийшли на український ринок, що збільшило інтерес інвесторів до активів торговельної нерухомості й до ринку рітейлу загалом. Безумовно, однією з найбільш значущих подій у цьому році став вихід на ринок таких брендів, як IKEA і H&M. І хоча IKEA ще не відкрили свій магазин, H&M уже успішно працюють (магазин відкрито в Києві 18 серпня).

"Найяскравішою та найочікуванішою подією 2018 року є відкриття першого магазину H&M у серпні в ТРЦ LavinaMall, і вже в жовтні буде відкрито другий магазин цього оператора в ТРЦ SkyMall. У 2019 році слід очікувати нових відкриттів відповідного рітейлера, і незабаром магазини H&M буде представлено в багатьох сучасних ТРЦ не тільки Києва, а й, швидше за все, регіонів", – додає Тетяна Марковська, заступник директора департаменту торгової нерухомості Colliers International (Україна).

Як зазначає Євгенія Локтіонова, директор компанії UTG, на українському ринку цьогоріч було відкриття перших магазинів американського бренду Under Armour, іспанської групи Inditex – Zara Home, а також турецьких універмагів Koton і DeFacto. Що важливо, у цьому році є приклади, коли рітейлери повертаються на наш ринок, серед них: Lee Cooper, Hugo Boss, Baldessarini. Також, за словами Тетяни Марковської, у 2018 році на нашому ринку з'явилися такі бренди, як Liu Jo, Penny Black, All Saints,  Scotch & Soda.

Відкриття магазину Under Armour в Києві Фото з відкритих джерел

Певно, недостатньо насичений міжнародними брендами український ринок стає все більш привабливим на тлі зниження продажу великих рітейлерів в економічно розвинутих країнах, незважаючи на сприйняття економічної та політичної ситуації в Україні й за кордоном як нестабільної.

Слід зазначити, що в регіоні ЕМЕА (Європа, Близький Схід і Африка) у 2016-2017 рр. Україна посідала 34-те і 35-те місця в рейтингу кількості представлених брендів із показниками 29,6% і 28,7% відповідно. За підсумками 2017 року в ЕМЕА вищі за нас Румунія, Греція, Угорщина, але істотно нижчі Словенія, Сербія, Фінляндія та країни Балтії. 

Найочікуваніші бренди для українців

У 2013-2014 рр. компанія GfK Ukraine здійснила дослідження найбільш очікуваних українцями міжнародних рітейлерів і закладів громадського харчування. У 2013 році лідерами стали IKEA (46,8% опитаних), H&M (39,4%), Apple Store (30%), Hugo Boss (29,8%) і мережа гіпермаркетів Walmart (25,8%). До трійки лідерів серед міжнародних мереж кафе і ресторанів увійшли Pizza Hut (49,5%), Starbucks Coffee (39,6%) і Burger King (38,5%). Результати дослідження 2014 року були такими: IKEA, Н&M, Starbucks, Pizza Hut і Walmart.

З IKEA та Н&M усе зрозуміло, вони прийшли. З іншими "очікуваними" ситуація є не такою оптимістичною. У кінці липня в Одесі на базі "Цитруса" відкрили перший Apple Shop, хоча його площа не вражає – 60 кв. м.

Щодо Starbucks... на початку 2018 року наробила галасу заява столичного мера Віталія Кличка про те, що компанія вивчає питання виходу на український ринок. Проте в Starbucks спростували слова Кличка. Тому про перспективи виходу Starbucks на український ринок можна говорити тільки в теоретичному контексті: поки жодних планів щодо цього компанія не має, про що вона заявила у відповідь на запит 112.ua у кінці вересня.

Своєю чергою Pizza Hut, яка належить корпорації Yum!Brands, уже представлено в Україні мережею KFC. Успіх останньої теоретично може "мотивувати" вивести на наш ринок і Pizza Hut, але поки що про подібні наміри нічого не відомо.

Щодо Walmart... загалом на українському ринку компанії нема чого "ловити", бо ринок щільно зайнятий "своїми". Крім Великої Британії Walmart не працює в інших європейських країнах, і в такому випадку перспективи виходу на наш ринок є примарними. 

Кав'ярня Starbucks Фото з відкритих джерел

Серед списку очікуваних брендів немає платіжного сервісу PayPal, але, враховуючи публікації у ЗМІ та коментарі офіційних осіб, цей сервіс є бажаним не менше, ніж вищенаведені компанії. Обмеженнями є бажання самого сервісу заходити до України та "законні" вимоги Нацбанку для реєстрації системи в Україні. Нещодавно PayPal відкрив для України можливість транскордонних переказів через свою дочірню компанію Xoom. Але PayPal і Xoom – все-таки два різні сервіси, і про повноцінну появу PayPal в Україні поки не йдеться.

Окремо варто згадати авіакомпанію-лоукостера Ryanair, яку керівництво Мінінфраструктури задобрювало як найбажанішого гостя. Навіть коли переговори про прихід Ryanair зайшли в глухий кут, за наполяганням української сторони їх було продовжено доти, доки не знайшли компромісу (цінові умови доступу до інфраструктури аеропорту "Бориспіль"). У підсумку, ірландський лоукостер з вересня виконує міжнародні рейси і навіть може вийти на внутрішній ринок авіаперевезень.

IKEA як фактор привабливості

IKEA кілька разів намагалася відкрити свій магазин в Україні. Спочатку в 2005 році, потім у 2007-му. Вона намагалася відкрити магазини в традиційному для себе форматі – на власній земельній ділянці, у великій та окремій будівлі. Щоразу в компанії просили великі гроші за земельні ділянки. Але IKEA має "пункт": вона не дає хабарів та оплачувати "земельні платежі" відмовилася, що зривало вихід. У 2016 році компанія вкотре заявила, що не планує відкривати магазини в Україні, хоча цікавиться ринком. 

Як підсумок, компанія не стала знову шукати земельні ділянки та відкриється в новому ТРЦ Ocean Mall у 2019 році, тобто зайде в готове приміщення. Магазин буде відносно невеликим – близько 5000 кв. м. За деякими даними, у майбутньому заплановано відкриття інших магазинів IKEA більшою площею (30 тис. кв. м) в інших київських об'єктах власника ТРЦ Ocean Mall.  

За словами Катерини Весни, керівника відділу торгових приміщень компанії JLL в Україні, можна наголосити на трьох основних факторах, які дозволили IKEA розпочати роботу із запуску бізнесу в Україні: розвиток інтернет-торгівлі, інформація про вихід інших відомих торгових марок, таких як H&M і Decathlon, і стабільна позитивна динаміка макроекономічних показників у країні.

Чи стане вихід IKEA і Н&М поштовхом для приходу нових рітейлерів? "Скоріше, так. Яких саме, не так уже важливо. Важливо відстежити інший тренд і звернути увагу на інші фактори розвитку рітейлу", – вважає Ольга Соловей, керівник партнера URE Club.

Фото з відкритих джерел

На думку Тетяни Марковської, вихід IKEA і H&M безсумнівно є позитивним фактором на ринку української комерційної нерухомості, і активна експансія таких гравців може стати хорошим прикладом для інших операторів, які поки тільки придивляються до нашого ринку. За сприятливої політичної та економічної ситуації можна стверджувати, що наш ринок буде поповнено ще низкою нових операторів. 

З іншого боку, треба враховувати й інші нюанси. "Українці мають можливість купувати будь-які бренди онлайн або суміщати поїздки до Європи і мандрівки світом з вигідним шопінгом. Ціни на відомі нам бренди навіть у сусідній Польщі є вигіднішими, а розпродаж дійсно є таким. Цей факт нівелює значимість виходу нових світових брендів до України. А якщо враховувати економіку, то просто є фінансово необґрунтованим", – пояснює Ольга Соловей.

Вихід до України виключно з точки зору розширення своєї присутності можуть собі дозволити тільки монстри рітейлу, які готові інвестувати великі суми. Але глобальний тренд у перевагах покупців свідчить про їхній перехід до культури меншого споживання речей, меншого впливу бренда і пошуку персоніфікованих продуктів.

Не треба жити ілюзіями. Інвестиційний клімат в Україні не відрізняється привабливістю, корупція, незважаючи на прихід великих рітейлерів, зашкалює, нашим судам інвестори не довіряють, а розмір доходів населення нині на доволі низькому рівні. Рітейлери приходять продавати свої вироблені за межами України товари, що є вкрай малокорисним для нашої економіки. Розширення ж можливостей українців купувати якісні та різноманітні імпортні товари має віддалене відношення до успішності економіки країни.

Ба навіть, часто іноземні бренди приходять не самі безпосередньо, а продаючи франшизи українським компаніям. "Запуск і розвиток закордонного бренду компанією-власником, а не франчайзі, є для ринку більш виграшним сценарієм, оскільки передбачає інвестиції іноземного капіталу в економіку країни. Міжнародний рітейлер у межах експансії в регіоні вкладає кошти в створення нових робочих місць і навчання персоналу, обладнання, будівництво та розвиток мережі магазинів та багато іншого", – пояснює Катерина Весна.

Хто ще до України?

Усе більше міжнародних брендів вивчають можливість виходу на ринок України та відкриття своїх перших магазинів у столичних і регіональних ТЦ. За оцінками CBRE Ukraine, у майбутньому на ринок вийдуть такі бренди, як Carter's (американський бренд дитячого одягу), Home & You (польський бренд товарів і декору для дому), Ralph Lauren (американський бренд преміум-класу) і Xti (іспанський бренд взуття середнього класу).

У 2019 році очікується "фіналізація" вже оголошеного виходу на ринок IKEA і французької мережі спорттоварів Decathlon. Раніше Decathlon анонсував відкриття свого першого магазину навесні 2018 року та вже вибрав власну першу локацію в ТЦ "Рітейл Парк Петрівка", але, швидше за все, їхній перший магазин ми побачимо на початку 2019 року.

Як зазначає Катерина Весна, у найближчі кілька років можна очікувати виходу таких брендів одягу, взуття та аксесуарів: Steve Madden, The Kooples, Ralph Lauren, Trussardi, Coin, Karl Lagerfeld, а також гастрономічної мережі фуд-холів Eataly.

За словами Ганни Марсової, старшого консультанта з торгової нерухомості CBRE Ukraine, для України вкрай цікавими є турецькі бренди, оскільки вони відрізняються демократичністю в ціні та високою якістю. "Так, турецькі бренди Madame Coco (товари для дому) і Soobe (товари для дітей від 0 до 12 років) вивчають український ринок з перспективою відкриття перших магазинів. Турецька компанія Ziylan, яка об'єднує такі бренди взуття, як FLO Polaris, In Street, Kinetix, Lumberjack, теж планує вихід на український ринок. Хоча деякі з цих брендів представлено на українському ринку в мультибрендових магазинах, все-таки ми б хотіли бачити їх як монобрендові магазини в Україні, тому що асортимент цих рітейлерів вражає", – розповідає експерт.

Фото з відкритих джерел

Зі свого боку Тетяна Марковська вказує на високу ймовірність виходу нових брендів від великих fashion-груп, таких як MD Fashion, ARGO, ULTRA, CityModa тощо, які постійно поповнюють пул своїх брендів і виводять на ринок нових операторів.  

"Також можливим є вихід на ринок Tesla Store, який уже представлено в 30 країнах світу, а у своїх магазинах Tesla Lifestyle представляє одяг та аксесуари для чоловіків, жінок і дітей, а також аксесуари для автомобілів", – додає Ганна Марсова.

Треба зазначити, що не всі компанії готові заздалегідь анонсувати свій інтерес до українського ринку. "Ми реально беремо участь у переговорах з кількома іноземними компаніями, які ще не представлено в Україні. Дві з них незабаром відкриють свої магазини. Інші ще на стадії ухвалення рішення. Але, зважаючи на умови контрактів, ми не маємо права розголошувати інформацію заздалегідь", – зазначають в одній з консалтингових компаній у сфері торговельної нерухомості.

Загалом у перспективі можна очікувати збільшення рітейлерів на українському ринку, а також їхньої якості та значущості на світовому ринку, що своєю чергою підтвердить зростання обсягів і рівня розвитку ринку рітейлу України.

Юрій Григоренко

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Загрузка...

Віджет партнерів