Мажори за кермом: Чому на дорогах безкарно вбивають людей

Вони сідають за кермо п’яними. Ганяють на червоне. Стають винуватцями смертельних ДТП. Інколи здається, що правила дорожнього руху в Україні – це якась формальність. І навіть запровадження радарів не спиняє любителів надшвидкої їзди. Та вже невдовзі штрафи за порушення можуть суттєво зрости. Тож, чому наші автошляхи стали небезпечними і як влада планує викорінювати хаос на дорогах?

Мажори за кермом: Чому на дорогах безкарно вбивають людей
112.ua

Ліга корупції

Програма "112 Україна"

Вони сідають за кермо п’яними. Ганяють на червоне. Стають винуватцями смертельних ДТП. Інколи здається, що правила дорожнього руху в Україні – це якась формальність. І навіть запровадження радарів не спиняє любителів надшвидкої їзди. Та вже невдовзі штрафи за порушення можуть суттєво зрости. Тож, чому наші автошляхи стали небезпечними і як влада планує викорінювати хаос на дорогах?

На зміну легендарним даішникам у 2015 році прийшли патрульні. І щоб нові поліціанти не працювали, як їхні попередники й не брали у водіїв хабарів, копам заборонили без поважної причини зупиняти автомобілі.

Зрештою, така практика існує у багатьох цивілізованих країнах, але наші шофери у цей момент відчули безкарність. Тим паче, що поліціанти не мали радарів і не могли фіксувати перевищення швидкості. Тож, водії ганяли безкарно.

2016 рік. Центр Києва. Ольга разом з донькою поверталася додому. На пішохідному переході на шаленій швидкості дівчинку збила автівка.

Дитину врятували лічені сантиметри. А водій – втік. І лише завдяки цьому запису з реєстратора поліція знайшла порушника. Ним виявився тоді 24-річний Олександр Морозов. Та поліціанти його не затримали. А навпаки, заявили, що не можуть відкрити кримінальне провадження, бо кудись зник відеодоказ.

112.ua

Вони сідають за кермо п’яними. Ганяють на червоне. Стають винуватцями смертельних ДТП. Інколи здається, що правила дорожнього руху в Україні – це якась формальність. І навіть запровадження радарів не спиняє любителів надшвидкої їзди.

Та вже невдовзі штрафи за порушення можуть суттєво зрости. Тож, чому наші автошляхи стали небезпечними і як влада планує викорінювати хаос на дорогах? За словами мами дівчинки Ольги, у них була копія запису.

Правоохоронці вдавали, нібито нічого не сталося, обурюється адвокат Віталій Бобровніков: "На мої непоодинокі як усні, так і письмові звернення відносно того, що є правила дорожнього руху та ще й факт зникнення з місця пригоди і залишення в небезпеці дитини, слідчі органи поліції ніякої уваги не приділяли".

За його словами, лише через суд вдалося змусити поліцію відкрити кримінальне провадження. Але впродовж двох років слідство ніяк не могло завершитися. Тоді в Ольги увірвався терпець і вона розповіла про справу журналістам. Лише після цього прокуратура почала діяти і справа була передана до суду.

Однак тепер справа застрягла у суді. Тим часом Морозов хизується у соцмережах новою автівкою та багатим життям.

А після цієї резонансної ДТП в країні змінили правила дорожнього руху.

Харків. 18 жовтня 2017 року. На перехресті у центрі міста починає рух позашляховик Volkswagen Touareg. Вже за мить на шаленій швидкості у Touareg врізається Lexus. Від удару Lexus вилітає на тротуар і буквально зносить перехожих. Шестеро людей загинуло. П’ятеро зазнали поранень.

Потерпілий Юрій Неудачін згадує: "Почув удар, підняв голову, але побачив лише, як на мене летить машина, прийшов до тями на відстані 15 метрів".

За кермом Lexus була 20-річна Олена Зайцева. Пізніше на суді дівчина розповість, що хотіла проскочити на червоний: "Я зрозуміла, що вже не зможу загальмувати перед стоп-лінією і вирішила продовжити рух, не знижуючи швидкість".

112.ua

Експертиза встановила, що Олена Зайцева мчала зі швидкістю 106 кілометрів на годину. Так само затримали водія Touareg Геннадія Дронова. Слідство тривало два роки і лише у лютому 2019-го суд виніс вердикт.

Зайцевій присудили 10 років тюрми. Такий самий термін отримав і Геннадій Дронов. Його звинуватили в тому, що почав рух на жовтий сигнал світлофора.

Дронов визнав свою вину і прохав пробачити його і зрозуміти: "Щиро прошу вибачити мене і зрозуміти. У мене не було наміру порушувати правила дорожнього руху. Я їхав, як всі, і як завжди. Не припускав можливості таких жахливих наслідків".

Тим часом, після цієї резонансної ДТП, в Україні змінили правила дорожнього руху. Дозволену швидкість у населених пунктах зменшили до 50 кілометрів на годину.

А поліціанти отримали сертифіковані радари і тепер можуть штрафувати порушників швидкості. Одначе на всю країну таких постів лише 100. Це мізерно мало. Тож водії і далі гасають.

2018 рік. Київ. Позашляховик пролітає на червоне світло і на переході збиває десятирічну дівчинку. Але травми виявились несумісними з життям. Матір від горя втрачає свідомість.

Водій позашляховика намагався втекти з місця ДТП, його затримали люди.

Громадський активіст Владислав Антонов уточнює: "Водій після удару не зупинився, за ним поїхали автівки, і водій Toyota ціною аварії за декілька сотень метрів зупинив Hummer порушника. Тільки після цього його затримали на місці".

За кермом Hammer був 23-річний бізнесмен Кирило Островський. Спочатку він хотів зняти номери з автівки, а потім опирався патрульним. Перехожі були готові до самосуду. Островського затримали. Тепер він заявляє, що всьому вина – несправність машини. За смертельну аварію та втечу з місця ДТП водію загрожує до 8 років тюрми.

112.ua

Передмістя Києва. Село Тарасівка. Тут живе дві родини, яких об’єднало спільне горе – впродовж одного місяця їхні діти потрапили у ДТП. Винуватці досі не покарані, а слідчий у двох справах був – той самий.

Мама дівчинки Людмила Шевчук не може стримати сліз: "Я не можу змиритися з тим, що її немає на цьому світі. Справедлива, чесна, порядна, добра. Дитина стояла, щоб перейти дорогу і він її за секунду збив на очах моєї старшої доньки, яка в 10 метрах йшла позаду".

112.ua

Мама тримає фото своєї молодшої доньки. Ганні було всього 13, коли її збив автомобіль.

Трагедія сталася біля будинку родини. На цьому місці вже поставили знак 40 і написали "обережно діти". 22 червня 2017 року водій легковика не впорався з керуванням, вилетів на тротуар і наїхав на дитину.

За словами мами, водій навіть не вийшов з машини. Він сидів в машині і комусь дзвонив. Потім приїхала поліція і друг винуватця, який представився свідком ДТП. "Викликали якогось невідомого свідка, який сказав, що моя дитина кинулася під колеса", – у відчаї каже вона.

Дитина кинулася під колеса – саме цю версію нав’язував батькам слідчий Олексій Алексійчук.

Людмила Шевчук пояснює: "Він девять разів переписував покази старшої дитини, але писав не вірно, писав, що дочка кинулся під колеса".

Справу зараз розглядає Києво-Святошинський суд. Ось цей чоловік в куртці та шапці є тим самим водієм, який збив дитину.

112.ua

Своєї ж вини Станіслав Сторожик не визнає, та переконує, що не мав часу зреагувати: "Я їхав по головній дорозі, а вона кинулася під машину. В одній руці дівчина тримала кермо від велосипеда, а в другій якусь пляшку. Вона намагалася рушити повздовж дороги, а вийшло, що впоперек. Я ні в чому не винен.

Швидкість десь була 30-40 км/год., я їхав спокійно і дивився на дорогу та на неї. В останній момент, коли менше 10 метрів залишалося до дівчини, вона вирішила рушити".

Те, що дівчинка вибігла на дорогу, адвокат родини Ганна Чернецька спростовує: "Потерпіла влетіла в скло не посередині, як він розказує, що вона посеред дороги стояла. Вона йому влетіла в праву частину лобового скла, було відірвано те, що над колесом, бампер був пошкоджений". Але саме місце ДТП слідчі чомусь не зафіксували. Саме тому обвинувачений тепер може заявляти все, що завгодно.

За ії словами, слідчий не зафіксував відстань від початку осипу скла до тротуару, неможливо встановити місце ДТП. І це не єдина помилка у справі.

Адвокат не розуміє, чому в обвинуваченого Сторожика навіть не взяли аналіз крові на вміст наркотичних та психотропних речовин, адже наркотичне або алкогольньне сп’яніння є тим фактором, який збільшує покарання.

Слідчий, який вів справу – Олексій Алексійчук вже не працює в поліції. Журналісти зв’язалися з ним телефоном. На запитання, чому він пішов з поліції, відповідь була - за власним бажанням.

Говорити на камеру колишній поліціант відмовився: "Коментувати я не буду. Вже розглядається справа в суді, досудове рослідування завершене. Це вже справа суду. І розглядається самим судом".

Теоретично водію Станіславу Сторожику зараз загрожує до трьох років за гратами. Одначе через допущені неточності справа може розглядатися дуже довго. Тим часом, сам обвинувачений обурюється, що сім'я загиблої дівчинки подала позов про компенсацію моральних збитків. Та сам винуватець аварії заявив, що не повинен давати 2 мільйони гривень за те, що дівчина сама кинулася під машину.

Зі слів мами, ці гроші їй не потрібні. Якщо держава з нього зніме, то підуть на дитячий будинок або онкохворим дітям.

Сьогодні він вже самотужки може ходити та розробляти тіло. Та ще недавно Ілля Ларін не міг ні ходити, ні навіть говорити. Хлопець був прикутий до ліжка.

14 червня 2017 року чотирнадцятирічний Ілля йшов на тренування з боксу.

"Вже думав, запізнюся, якщо не побіжу. І почав перебігати дорогу. Подивився наліво – там немає нікого, направо – переїзд закритий. Два кроки і…", - говорить Ілля.

ДТП сталася на залізничному переїзді. На камері відеоспостереження видно, що водій буса пропустив хлопця, але зустрічною смугою летів легковик, який і збив Іллю.

"Збив Іллю і далі поїхав, навіть не загальмував. Це черепно-мозкова травма, у двох місцях була зламана щелепа, забій легень та внутрішніх органів", – каже мама.

Хлопець чудом вижив. Два місяці Ілля пробув у комі.

112.ua

На лікування сина родина витратила шалені гроші. Лише один день реабіліціії після коми коштував 10 тисяч гривень. Водій злощасної автівки Тарас Янголь після аварії лише раз привіз гроші – 550 доларів. Більше від нього ніякої допомоги не було.

І хоча від часу ДТП минуло вже багато часу, справу досі розслідують. Тарас Янголь – навіть не підозрюваний, він має лише статус свідка.

"Розслідування триває більше півтора року, слідчі намагаються закрити справу, при тому, що в діях Янголя вбачаються явні порушення правил дорожнього руху", – каже адвокат Віталій Бобровніков.

Слідчим у справі Іллі був той самий Олексій Алексійчук. Він неодноразово закривав кримінальне провадження і навіть не повідомляв про це адвоката родини.
За його словами, прийнято ряд процесуальних рішень по матеріалах, які були зібрані під час слідства. А чому поновили – він не пам’ятає.
"Кримінальна справа була закрита слідчим. І тільки завдяки втручанню прокуратури Київської області вона поновилася і будуть проводитися чергові слідчі дії, після чого – призначена вже четверта за кількістю експертиза", – говорить адвокат.

Нині справою займається вже новий слідчий. Ілля Ларін на все життя залишиться інвалідом. Хлопець і далі змагається за власне здоров’я і намагається повернутися до нормального життя.

* * *

Вона щоранку вітається зі своїм чоловіком. Івану Піху було 50 років. Біля власного будинку чоловіка збила автівка, якою користується син багатих батьків, який ще й займає високу посаду у правоохоронних органах.

Село Твіржа на Львівщині. Через населений пункт пролягає траса від обласного центру до кордону з Польщею. Дорога хороша, відтак "шумахерів" вистачає.

Ввечері 7 січня 2017-го на саме Різдво Іван Піх повертався додому з коляди. Сусід Олександр був останнім, хто з ним розмовляв по телефону, але зв’язок раптово обірвався.

Івана Піха збила автівка, яка зненацька на високій швидкості вискочила з-за повороту.

Свідок Олена згадує: "Напроти нас йшов чоловік і позаду нього їхала машина на швидкості і ми почули, як засигналила машина і сильний удар. Чоловік загинув на місці. А водій-вбивця – втік".

Поліції знадобилось п’ять днів, аби знайти фатальний автомобіль. Машину відшукали у Львові, нею користується місцевий мажор. Його мама впливова бізнесвумен та й сам чоловік обіймає серйозну посаду.

"Він належить матері службовця, Сандул Олені Генріхівні, а син – Василь Сандул є старшим слідчим головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області", – каже прокурор області Роман Замараєв.

Чиновник зізнався: у момент ДТП у машині він був, але, мовляв, не за кермом. До прокуратури звернулася особа, яка стверджувала, що саме вона була за кермом вказаного автомобіля.

Провину на себе бере кум правоохоронця – Олег Рогоцький. "Це підпадає під стандарту схему, коли правопорушник, уникаючи покарання, втік з місця події і потім аналізує, що трапилося", - стверджує адвокат Олександр Соколов.

Тобто, найімовірніше, ніякого кума у автівці не було. А на своє виправдання втечі з місця аварії чоловіки сказали, що їм здалось, що наїхали на крижану брилу, а не людину.

За версією даних осіб, вони переїхали предмет, який, на їх думку, був чи брилою льоду, чи чимось, на що вони не звернули увагу і поїхали далі – каже адвокат родини покійного.

Що цікаво, слідство встановило, що в момент аварії мобільний телефон Сандула був у Твіржі, а Рогоцького – у Львові.

Сусід родини Роман Іванський уточнив, що чоловік, який взяв на себе цю вину, є кумом. А на запитання про телефон він сказав, що забув його вдома.

Але Рогоцького та Сандула правоохоронці навіть не затримували. Керівник слідчої групи пояснював: підозру не можуть пред’явити, бо свідки не бачили, хто саме був у машині.

Село Твіржа. 5 лютого 2018 року. Поліція перекрила трасу. На місці слідчого експерименту зібралося ледь не все село.

Вдова не стримує емоцій. Боїться, що винних так і не покарають.

"До цих пір ніхто не звертався, до цих пір переді мною, перед дітьми ніхто не вибачився. Мені дуже важко жити з тим. Прожити 50 років, загинути, і щоб людина не почувала себе винною. Для кого ті закони пишуть? Для бідних",каже дружина загиблого Наталія.

Та вже за кільки хвилин вони зустрінуться. Дружина загиблого і головні свідки злочину: податківець Сандул і його кум Рогоцький.

Сандул стоятиме з кам’яним виразом обличчям, а Рогоцький нервово куритиме. Потім від важкої розмови обоє банально втечуть.

112.ua

Замість Сандула і Рогоцького говорив їхній адвокат. Він стверджує, Іван Піх в момент аварії лежав на асфальті, тому уникнути зіткнення його підзахисні технічно не могли.

"Не може бути інших версій, оскільки немає даних, що людина переходила. Видимість перешкоди завжди є меншою, ніж зупинний шлях автомобіля. Особливо в темноті і на слизькій дорозі", – сказав він.

Під час відтворення подій за кермо садили і Сандула, і Рогоцького. Прокурор Роман Шолопа пояснює – це вже остання слідча процедура і тепер правоохоронцям треба проаналізувати усі дані.

"Ми повністю дослідили усі характеристики автомобіля, є судова експертиза тіла. Зараз ми зробимо комплексну експертизу, яка дасть об’єктивну картину події", – каже він.

Тим часом мешканці села Твіржа переконані, що за кермом був не Рогуцький. Розлючений народ з останніх сил тримав себе в руках.

Від людей податківця Сандула сховали у поліцейській машині. А потім з мигалками відвезли до Львова.

Після слідчого експерименту прокурори заявили, що за кермом був не фіскал Сандул, а його кум Рогоцький. Одначе винним в аварії слідство його не вважає.

Прокурор Львівської області Роман Замараєв виніс вердикт: "Згідно встановлених даних, водій Hyundai не міг уникнути наїзду, тому що була мала відстань для того, щоб водій міг дотриматися правил дорожнього руху і відповідно уникнути зіткнення на пішохода. Тому це була підстава вважати, що у діях водія був відсутній склад злочину".

Родичі покійного вважають, що від покарання винуватців врятували зв’язки.

Друг сім'ї Роман Іванський на такий висновок прокурора сказав: "Саме той факт, що людина втекла з місця злочину, не надавши допомоги, не викликавши поліцію, вже вказує на те, що це був злочин, а не випадковість".

* * *

Вони – загроза любителів випити і погасати. Хлопці з громадської організації "Пітбуль Київ" оберігають нічне місто від п’яних кермувальників. 

"Це проблема з п'янкою за кермом і ця проблема об'єднала вже більше 10 тисяч чоловік по всій Україні. Ця ініціатива існує в 7 містах. За 3,5 роки і за допомогою активістів було виписано 3,5 тисяч протоколів за водіння в нетверезому вигляді", - каже громадський активіст Олексій Красунов.

112.ua

Щовихідного активісти чатують на захмелілих водіїв. Але все роблять згідно з законом. "Ми підїжджаємо під нічний заклад і сидимо в машині або п'ємо каву, і спостерігаємо за відвідувачами. Якщо людина виходить з нічного закладу і сідає за кермо, а у нас це викликає сумніви, то ми можемо підійти просто за сигаретою, щоб завести діалог.

Якщо підтверджується, що вона напідпитку, відразу повідомляємо співробітника поліції". В один із таких рейдів вирушили й наші журналісти. Один із столичних нічних клубів. На стоянці жодного вільного місця.

Невдовзі активісти запримітили підозрілого водія та швидко передали інформацію поліції: "З Vodka Grill щойно виїхала Honda Accord синього кольору, водій у стані алкогольного спяніння. Хто є поруч?" Хлопці передають інформацію поліції і їдуть слідом за автівкою. Але в потоці машин підозріла автівка загубилася.

"Але бувають і такі випадки, коли ми їх втрачаємо, буває, що вони повертаються до нічного закладу. І тоді ми їх бачимо вдруге, попереджаємо співробітників поліції, щоб були неподалік і зупинили їх", – каже Красунов.

Буквально за кілька хвилин активісти разом з патрульними побачили іншого водія з ознаками сп'яніння.

Від камери шофер ховається. Поліціант зачитує йому його права та просить документи.

Документи показувати не хоче, тому що його знімають: "Ви не маєте права мене знімати".

Натомість водій сам подзвонив в поліцію зі скаргою: "Сторонні люди на приватних автомобілях приїхали, почали мене знімати, я взагалі не розумію, чому це відбувається". Подути в алкотестер шофер теж відмовився. На запитання, чи згоден він пройти медичний огляд на алкотестері, він відмовився, лише дав згоду на лікаря-нарколога.

За словами Олексія Красунова, більшість таких людей – безвідповідальні мажори. Вони думають, що "порішають" і їх не притягнуть до відповідальності. А в даному випадку і водій, і пасажирка – п'яні.

Дівчина, як може, захищає свого бойфренда. Та ще й погрожує зв’язками. Мамою, яка працює у поліції. Шофера затримали і забрали у райвідділ.

Загалом за ніч журналісти з активістами допомогли поліції упіймати трьох любителів п’яної їзди. Одначе не всі виявлені правопорушники несуть покарання, зізнаються активісти. Буває, їх відмазують.

Цього молодика активісти засікли на парковці біля нічного клубу. Він сидів у власній автівці та нюхав білий порошок.

З машини хлопця випав гаманець, в якому були мішечки з білим порошком. Але він заперечив, що ця річ належить йому.

Під час обшуку поліція знайшла у машині чимало валюти і речовину, схожу на наркотики. Але, як дізнались потім активісти, жодної відповідальності цей мажор не поніс.

"Гроші у кишені та впливові зв’язки у нашій країні часто перемагають закон. А щороку нетверезі водії скоюють приблизно 1500 аварій і під колесами п’яниць гине до 200 людей", – говорить Красунов.

* * *

З метою побороти аварійність, ще у жовтні 2018-го на дорогах запрацювали радари і поліціанти почали штрафувати порушників швидкості. Але таких постів лише сотня на всю Україну. Принцип роботи – елементарний.

Радар робить до трьох фото за секунду і має вбудований GPS-датчик. Він розпізнає порушників навіть на відстані понад тисячу метрів. Помилитися пристрій не може, запевняють копи: "Лазер доводить автомобіль до відстані 10 метрів та зупиняється, коли він зафіксував повністю фото автомобіля, повністю номерні знаки і фактично видно фото водія".

І хоча патрульні не ховаються у кущах, на автівках увімкнені проблискові маячки і водії бачать їх здалеку, любителів погасати все одно вистачає. Водій Audi їхав зі швидкістю 84 км/год., а дозволено щонайбільше 50.

Порушника оштрафували на 255 гривень. Але сам чоловік їздити за правилами, схоже, не збирається. Наступна порушниця навіть виправдання має. Їхала занадто швидко, бо поспішала. А ще один любитель погасати просив правоохоронців, щоб його не штрафували.

Впливати на радар і видаляти дані правоохоронці не можуть. Система має спеціальне шифрування, яке усуває ризик людського фактору.

"Кожний 13-й день пишуться рапорти, вказується досягнута кількість відеокліпів і кількість наданих рапортів. Самостійно неможливо втручатися в систему TruCam", – говорить патрульний Володимир.

Платити штраф цей пан не хотів. Вважає, що винен не він, а влада. На черзі наступні порушники.

Провоохоронці наказали автівці зупинитися, але машина чомусь запаркувалася не біля поста, а за ним. Коли поліціанти підійшли, то за кермом сиділа жінка, а радар зафіксував, що водієм був чоловік. Патрульні просять чоловіка показати документи. Порушник пояснює: пересів, бо не має прав.

Далі згідно з процедурою, поліціанти пропонують порушнику проїхати з ними до лікарні і здати аналізи на вміст наркотиків та алкоголю в крові. Але він відмовився.

Тим часом, патрульні вже встановили його особу. Виявляється, права у цього чоловіка таки були. Але їх забрали за порушення. 130-та стаття - це керування автомобілем у алкогольному чи наркотичному сп’янінні. Цього разу порушник має сплатити штраф – майже 21 тисячу гривень.

Щодня лише на цій ділянці правоохоронці зупиняють кілька десятків порушників. Фіксується від 20 до 30 порушень в день на одній локації.

А з жовтня 2018-го по всій країні винесено понад 71 тисячу постанов про перевищення швидкості, порушників оштрафували на загальну суму майже 20 мільйонів гривень.

Та головне тут не гроші, а зменшення аварійності, кажуть у Міністерстві внутрішніх справ: "Застосовуючи ці камери ми бачимо на 15-20% зниження аварійності на цих ділянках. А це не відсотки, а людські життя. А у нас є статистика, що люди на дорогах вбивають себе більше, ніж на війні".

У 2017 році в Україні сталося понад 162 тисячі ДТП, в яких загинуло 3432 людини, в 2018-му ДТП було вже менше - 150 тисяч, а загиблих – 3350. Зменшити аварійність на дорогах у Міністерстві внутрішніх справ планують, запровадивши повноцінну фото- і відеофіксацію порушень. 

"На меті зменшити кількість аварійності принаймні на 30% смертності", – говорить начальник сервісного центру МВС України Владислав Криклій.

112.ua

Деякі камери вже встановлені і працюють у тестовому режимі. Наприклад, як ця на столичній вулиці Олени Теліги. За кілька місяців роботи вона зафіксувала нечувану кількість порушень.

"На один комплекс, який працює на вуліці Теліги, було зафіксовано майже 350 тисяч порушень і було відпрацьовано близько 20 тисяч адміністративних постанов, але у тестовому режимі, вони не надсилалися до людей. Порушників чимало, тому що на Теліги щільний трафік і найбільша швидкість була зафіксована 160 км/год", – каже Криклій.

Щоправда, "листи щастя" шоферам-порушникам поки не надсилають. Посадовці ще узгоджують бюрократичні нюанси, але вже цьогоріч автоматична фотофіксація має запрацювати.

"Ще доводиться нам завершити деякі бюрократичні процедури, а це підписання спільного наказу з Міністерством інфраструктури відносно "Укрпошти" і стосовного того, як національний поштовий оператор буде ці листи надсилати і повідомляти нас про отримання цього листа, і ще отримання атестату від Держспецзвязку відносно того, що система є захищеною і комплексною", – уточнює Владислав Криклій.

Новини за темою

Окрім встановлення камер потрібно підвищувати штрафи, кажуть експерти. Бо у порівнянні з сусіднім країнами в нас вони мізерні. Наприклад, за перевищення швидкості в Україні штрафують на суму від 255 до 510 гривень.

У Польщі максимальний штраф за аналогічне порушення – 3500 гривень, у Білорусі – 2 тисячі. У тій самій Білорусі за п’яну їзду штрафують на понад тисячу доларів, а в Польщі – забирають права. Натомість наші закони до порушників вельми лояльні.

Але так буде не завжди. Суворіші покарання за порушення правил дорожнього руху вже невдовзі планують запровадити депутати. Народний депутат Андрій Іллєнко вважає: "Людина, яка сідає п’яна за кермо - вона має розуміти, що це злочин. Навіть, якщо цього разу пощастило і нікому не нанесено шкоди – вона ставила чуже життя під загрозу".

Навіть більше. Нардепи хочуть дозволити копам перевіряти тверезість водіїв у будь-який момент. Щоправда, на спеціально обладнаних постах.

"Це звичайна європейська практика, де кожні тисяча метрів стоїть пункт, який має право зупинити будь-який автомобіль за єдиною вимогою – просто перевірити на вміст алкоголю в крові", – говорить інший нардеп Дмитро Добродомов.

Законопроект вже написаний. Але наразі на голосування його чомусь не виносять. Мабуть, напередодні виборів ніхто не хоче ухвалювати непопулярні, але необхідні рішення.

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Загрузка...

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>