Мамонти і шахти: На якому етапі реконструкція Шулявського мосту

Півроку тому в Києві почали розбирати аварійний Шулявський міст, який "втомився від часу" і частково обвалився в лютому 2017-го. Нова транспортна розв'язка, згідно з проектом реконструкції, повинна мати вигляд "неповної конюшини", доповнена двома з'їздами і з розширенням шляхопроводу ще на дві смуги. До нинішнього моменту будівельники встановили два прольоти нового шляхопроводу, продовжують бетонувати підпірні стіни, а кілометри траншей для перекладки комунікацій безперервно з'являються навіть за межами робочого майданчику. Темпи роботи помітно відстають від наміченого графіка, але генпідрядник запевняє: об'єкт постараються завершити до кінця року.

Мамонти і шахти: На якому етапі реконструкція Шулявського мосту
112.ua

Ксенія Цивірко

Журналіст

Півроку тому в Києві почали розбирати аварійний Шулявський міст, який "втомився від часу" і частково обвалився в лютому 2017-го. Нова транспортна розв'язка, згідно з проектом реконструкції, повинна мати вигляд "неповної конюшини", доповнена двома з'їздами і з розширенням шляхопроводу ще на дві смуги. До нинішнього моменту будівельники встановили два прольоти нового шляхопроводу, продовжують бетонувати підпірні стіни, а кілометри траншей для перекладки комунікацій безперервно з'являються навіть за межами робочого майданчику. Темпи роботи помітно відстають від наміченого графіка, але генпідрядник запевняє: об'єкт постараються завершити до кінця року.

У березні ремонтні роботи паралізували одну з найбільш навантажених дорожніх розв'язок Києва: саме тоді почали розбирати бетонні прольоти і опори аварійного Шулявського шляхопроводу. З тих пір водії змушені вибудовувати свій маршрут по іншій траєкторії, а на з'їзді з вул. Вадима Гетьмана, проспекті Перемоги та вул. Олександра Довженка утворюються вічні тягучки з різнокольорових колон автомобілів. Пішоходам теж нелегко: частину підземного переходу до метро перекрито, і щоб перейти вулицю Гетьмана на протилежну сторону, треба робити гігантський гак – до зупинки на торці вул. Смоленської.

112.ua

112.ua

Дорога вздовж "Більшовика" теж вся "оточена" будівельним процесом: зараз її замінив імпровізований перехід через павільйон секонд-хенду в колишньому цеху заводу, так що по дорозі можна підшукати собі нове поповнення гардеробу. 

112.ua

Звідси видно, як просувається будівництво шляхопроводу з боку вул. Вадима Гетьмана. Доки одні люди в помаранчевих касках відпочивають у тіні "нульової" опори, інші в'яжуть із залізних прутів арматури сітки.

112.ua

Майже впритул уздовж всієї стіни будівлі "Більшовику" бетоном залили фундамент бічної підпірної стіни майбутнього шляхопроводу. Її призначення – уберегти ґрунт від сповзання через навантаження на пролітну частину. Для цього на будівельний майданчик нещодавно довезли останні залізобетонні елементи збірної конструкції підпірної стіни, а поки будівельники чекають, поки затвердіє вже залитий бетон: все робити потрібно в кілька етапів, не порушуючи технології процесу.

112.ua

Вздовж проспекту Перемоги з боку "Більшовика" стоять величезні сірі бетонні колони – це опори для третього прольоту, який найближчим часом мають встановити над проспектом. Сам він поки, вже зварений із залізних конструкцій, очищений піскоструменем, оброблений антикорозійним матеріалом і пофарбований, чекає поруч на стапелях.

112.ua

"Ніхто не знає, коли його почнуть перевозити: голландців [субпідрядник, який займається перевезенням і установкою прольотів] вже давно не видно. Кажуть, найближчим часом – може, навіть на цих вихідних, після 14 вересня – будуть встановлювати", - кажуть робітники.

112.ua

Варто віддати належне організації процесу реконструкції шляхопроводу: тут все продумано для оптимізації дорожнього руху.

Новини за темою

Щоб не перекривати повністю проспект Перемоги на час будівництва мосту, в Україну вперше приїхали "гості з Голландії" - самохідні модульні платформи Mammoet, які за допомогою домкратів можуть підняти вантаж вагою до 200 тонн. Ці "мамонти", як їх по-свійськи називають робітники, перевозять на собі весь готовий проліт, що дозволяє заощадити час і місце його складання. Таким чином в червні-липні вже встановили два прольоти – з боку вул. Олександра Довженка біля метро. Всього шляхопровід повинен складатися з шести прольотів зі спеціальними металевими рамами на краях, які при стикуванні відразу зварюють один з одним. Враховуючи монументальні розміри прольотів, робота техніки вражає своєю високою точністю: "мамонти" за допомогою колісних шасі можуть рухатися не тільки вперед-назад, але і боком.

112.ua

Хоча для пересічного спостерігача про темпи реконструкції шляхопроводу свідчить кількість прольотів, яке з'являється в ході будівництва, насправді найскладніша і активна робота зараз прихована від людських очей. Мова йде про перевлаштування інженерних мереж.

112.ua

112.ua

Згідно з проектом, тільки довжина кабелів зв'язку становить майже 50 кілометрів! Крім того, потрібно заново укласти водопровід, газопровід, дощову і побутову каналізацію, мережі зовнішнього освітлення та зв'язку. Асфальтове покриття з обох сторін проспекту Перемоги поцятковане лабіринтами траншей з купами піску і глини, ніби на Шулявці оселився гігантський кріт.

112.ua

Хоча на будівельному майданчику біля метро працюють справжні шахтарі: у трьох шахтах на шестиметровій глибині вони вручну відбійними молотками викопують тунелі для зливної каналізації. Періодично вагонетки наповнюються будівельними відходами та по рейках вивозяться назовні. При цьому в ході робіт з перекладання комунікацій будівельники неодноразово знаходили невраховані непізнані труби, так що доводилося коригувати схеми інженерних мереж і все переробляти знову… Разом з тим, згідно з графіком виконання робіт, все це повинно було бути давно в минулому: останні за чергою кабелі зв'язку повинні були закінчити укладати ще в червні.

112.ua

Поки під землею роботи "в самому розпалі", на поверхні робочі навіть почали переробляти велодоріжку на естакаді з проспекту на вул. Довженка. Спочатку за проектом двометрова по ширині доріжка повинна була бути укладена з декоративної бруківки ФЕМ, але велосипедисти стали проти цього: згідно будівельних норм, вона повинна бути покрита гладким шаром асфальтобетону.

112.ua

При цьому обіцяний ремонт підземного переходу поки не починається: інженери поки не прийшли до висновку, де б можна було б встановити ліфт для маломобільних груп населення. У той же час, згідно встановленого спочатку графіка, роботи з реконструкції переходу повинні були початися ще в червні і закінчитися у жовтні.

Графік виконання робіт у другій половині 2019 року (щоб збільшити натисніть на фото) КМДА

 

Майбутня доля правостороннього і лівостороннього з'їздів зі шляхопроводу з боку вул. Вадима Гетьмана (які, згідно з проектом, повинні проходити на території п'ятого цеху заводу "Більшовик", - якраз там, де зараз торгують секонд-хендом) – невідома. Справа в тому, що ця будівля належить Фонду держмайна, а переговори про передачу його у комунальну власність міста або продаж ні до чого не привели. Тим не менш, прольоти шляхопроводу і опори встановлюють з урахуванням того, що цим з'їздам – бути. У той же час експерти висловлюють сумніви з цього приводу і вважають, що кошторисна і проектна документація в підсумку будуть перероблені.

Фото з відкритих джерел

"Я думаю, що цей міст – брат Подільського мосту. І невідомо, коли його закінчать. Ще два тижні тому тут працювали люди в три зміни, робота майже не зупинялася. А зараз – подивіться: на майданчиках майже порожньо. Голландці кудись поїхали…" - ділиться своїми спостереженнями менеджер з екології Шулявського ринку В'ячеслав Подшивалов.

112.ua

Будівельники у свою чергу пояснюють: "Голландцям тут робити поки що нічого. Бетон ще застигає, тому вони і не перевозять третій проліт". При цьому сам генпідрядник обіцяє закінчити роботи з будівництва самого шляхопроводу до кінця року. Жителі Шулявського масиву тривалою реконструкцією незадоволені: весь день чути монотонний гуркіт будівельної техніки, ходити по розритих дорогах незручно, та й вигляд з вікна не дуже мальовничий. Втім, деякі з цікавістю стежать за роботою будівельників. "Будівництво століття: триває довго, робиться швидко", - влучно висловився про події чоловік, який довго стояв на металевій драбині "Більшовика" і спостерігав, як робочий спритно перебирає прути арматури.

Ксенія Цивірко

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Loading...

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>