Культура водіння: У Києві впродовж півроку на дорогах сталося понад 17 тис. ДТП

112.ua розбирався в причинах високої аварійності на столичних дорогах

Культура водіння: У Києві впродовж півроку на дорогах сталося понад 17 тис. ДТП
Facebook Артема Шевченко

Тетяна Святенко

Журналіст

112.ua розбирався в причинах високої аварійності на столичних дорогах

У Києві за січень-червень 2016 р. сталося понад 17,028 тис. дорожньо-транспортних пригод (ДТП). За 6 місяців 2015 р. число зареєстрованих аварій на дорогах становило 16,884 тис, повідомили 112.ua у столичній поліції.

Ми попросили відділ статистики розповісти про число ДТП на найбільш аварійних дорогах столиці, і цифри виявилися зовсім невтішними. Значне збільшення аварійності сталося практично на всіх небезпечних дорогах столиці.

Наприклад, число ДТП на розв'язці на мосту Патона зросло майже вдвічі - з 26 до 51 (тут і далі дані за 6 міс. 2016 р. в порівнянні з 6 міс. 2015 р., – ред.).

Новини за темою

На Набережному шосе теж не стало безпечніше – зростання аварій з 63 до 90

пр. Броварський – 168 – 237

пр. Московський – 276 – 307

пр. Лобановського (Червонозоряний) – 196 – 210

іул. Олени Теліги – 107 – 163

бул. Дружби народів 167 – 172

вул. Саперно-Слобідська – 48 – 58

пл. Перемоги 39 – 48

Гостомельське шосе – 2 – 12.

Ніякої культури і багато водіїв

Збільшення кількості ДТП в патрульній поліції пов'язують з тим, що громадяни зараз активно викликають патрульних на місце аварії: мовляв, зараз простіше оформити протокол, ніж "порішати за 100 доларів і роз'їхатися". Однак, як виявилося, це лише вершина айсберга.

Як розповів 112.ua глава патрульної поліції Києва Юрій Зозуля, є три основних чинники, що впливають на зростання аварійності у Києві: збільшення числа жителів столиці, у тому числі за рахунок переселенців, проблема культури водіння і занадто м'яке законодавство щодо порушників. "Один із факторів – значне зростання населення Києва. Ні для кого не секрет, що за останні кілька років до Києва, з урахуванням війни й окупації Криму, переїхала велика кількість людей. Чим більше людей, тим більше відбувається, в принципі, будь-яких правопорушень.

Друга проблема є більш глобальною. Це культурна проблема. У Києві за день відбувається близько 200 ДТП, причому більшість із них - через нехтування елементарними правилами навіть не дорожнього руху, а банальної культури поведінки. Людина елементарно не включає поворотник. Це, звичайно, теж порушення ПДР, але насамперед – це соціальна складова. Така людина забуває, що вона рухається на дорозі не одна, і всім треба їхати. Переважна частина ДТП відбувається за таких моментів, люди просто не стежать за власною культурою поведінки. Третя складова – це законодавство. Це розміри штрафів і покарання за ДТП, порушення ПДР. Відверто кажучи, зараз воно не є настільки істотним", - розповів Зозуля.

112.ua

Про відповідальність та культуру поведінки також не варто забувати й пішоходам. Нерідко самі пішоходи провокують серйозні ДТП. "Без сприйняття і розуміння громадян досягти результату неможливо. Зараз ми боремося з наслідками, а причина – в головах громадян, водіїв. І пішоходів. Дуже часто трапляються ситуації, коли жертвою ДТП стає пішохід, який переходить дорогу у невстановленому місці і навіть там, де автомобіліст просто не може його побачити. Це теж питання відповідальності, тому що пішохід, буває, наражає на небезпеку і себе, і водіїв", - додав Зозуля.

Міняємо знаки і ставимо регулювальників

У поліції стверджують, що ведуть роботу для зниження аварійності, тісно співпрацюючи з міською владою. "Якщо ми можемо виставити регулювальників або додатковий патруль на якийсь період часу, то ми це робимо. Також у міру сил намагаємося змінювати саму схему організації дорожнього руху, знаки тощо.

Ми аналізуємо ці моменти і надаємо пропозиції, запити стосовно будь-якого знака, світлофора, регульованого або нерегульованого пішохідного переходу. Приміром, нещодавно на зустрічі з представниками КМДА ми обговорювали питання мосту Патона. Там було багато резонансних ДТП, і ми спілкувалися про те, як з цієї ситуації вийти", - каже Юрій.

Крім того, нарікає він і на недосконалість судової системи. За його словами, практика позбавлення водійських прав на скільки-небудь пристойний термін вкрай мала: "Навіть якщо ДТП без постраждалих, але видно, що людина поводилася на дорозі зухвало, наражала на небезпеку себе й оточення, то, на жаль, суди не позбавляють права водіння такої людини".

У патрульній поліції з нетерпінням чекають на посилення законодавства в частині збільшення покарання за водіння в стані алкогольного сп'яніння. "Штраф у розмірі навіть 3 тис. грн за водіння в стані навіть дуже сильного алкогольного сп'яніння не є серйозним покаранням. Ми дуже чекаємо на зміни в законодавстві щодо збільшення міри покарання за водіння в нетверезому вигляді - як штрафи, так і позбавлення права водіння", – додав Зозуля.

Фото- і відеофіксація нам допоможе

За словами глави патрульної поліції Києва, ще одним фактором аварійності на дорогах є перевищення швидкісного режиму. За словами поліцейського, боротися з цим заважає недолік відеокамер для автоматичної фото- та відео фіксації порушень ПДР.

drda.org.ua

З ним солідарний і експерт з питань правоохоронної діяльності, екс-спікер МВС Володимир Поліщук: "У разі, якщо владі вдасться налагодити роботу фотофіксації, щоб всі камери почали працювали, тоді, можливо, і кількість ДТП знизиться. Але з іншого боку, ми бачимо, що працює патрульна поліція, вона затримує п'яних за кермом, але такі заходи повинні бути комплексними. Активна робота патрульної поліції плюс законодавчо затверджене, щоб у юристів не було шпарин щодо фотофіксації. Якщо це комплексно запрацює, то знизиться аварійність".

Також Поліщук впевнений, що є цілий комплекс заходів, які треба вжити. "Поява стоянок, поліпшення дорожнього покриття, тому що від нього теж багато залежить, збільшення відповідальності водіїв, які за кермо сіли в п'яному стані, розглянути зміни в кримінальному законодавстві і додати до ст. 286 Кримінального кодексу ("Порушення правил безпеки дорожнього руху особою, яка керує транспортним засобом"), що сам факт перебування водія за кермом у нетверезому стані вже є злочином".

Підготувала Тетяна Святенко. 112.ua

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Loading...

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>