banner banner banner banner

Крила склали, метро зупинили: Як працює транспорт у період карантину

Через загрозу коронавірусу, що насувається на Україну, в країні після закриття ТРЦ, кінотеатрів, точок громадського харчування, більшості установ зупинилася й робота транспорту. У містах стали "підземки", припиняють роботу маршрутки й автобуси на міжміському сполученні. Зупиняє всі пасажирські перевезення "Укрзалізниця". Літаки, тільки-но до України буде повернуто останніх українців, що застрягли за кордоном, до настання повної ясності в ситуації з коронавірусом замруть на землі

Крила склали, метро зупинили: Як працює транспорт у період карантину
112.ua

Олена Голубєва

Журналіст, 112.ua

Через загрозу коронавірусу, що насувається на Україну, в країні після закриття ТРЦ, кінотеатрів, точок громадського харчування, більшості установ зупинилася й робота транспорту. У містах стали "підземки", припиняють роботу маршрутки й автобуси на міжміському сполученні. Зупиняє всі пасажирські перевезення "Укрзалізниця". Літаки, тільки-но до України буде повернуто останніх українців, що застрягли за кордоном, до настання повної ясності в ситуації з коронавірусом замруть на землі

Метро закрили, маршрутки залишили

У Києві з 23:00 17 березня припинила функціонувати головна транспортна артерія – метрополітен. Попередньо він не працюватиме до 3 квітня. Підземний транспорт закривають і в Дніпрі, і в Харкові. Не минулося без казусів: жителі Дніпра дізналися про те, що метрополітен припиняє роботу, в середині дня 17 березня. За повідомленнями ЗМІ, оголошення з інформацією про те, що це станеться о 15:00, з'явилися лише за годину до закриття. При цьому наземний міський транспорт у Дніпрі працюватиме, і сполучення між містами області принаймні поки що здійснюватиметься. Мер Харкова Геннадій Кернес після публічної дискусії з президентом Володимиром Зеленським погодився припинити роботу метро, хоча раніше категорично відмовлявся це зробити. Президент пригрозив Геннадію Кернесу кримінальною відповідальністю, заявивши, що в разі зараження харків'ян коронавірусом, він буде за це відповідати. Після цього Кернес повідомив, що, послухавши Зеленського, дійшов висновку, що заходи безпеки та захист харків'ян від коронавірусу є важливішими, ніж перевезення пасажирів до місць роботи. О 20:00 17 квітня харківський метрополітен припинив роботу до 3 квітня. Також у Харківській області припиняють курсувати приміські маршрутки та електрички.

У Кривому Розі з 18 березня в 00:00 припинив роботу швидкісний трамвай. Пасажирські перевезення в місті здійснюватимуться виключно наземним транспортом.

Новини за темою

Зупиняє внутрішньообласні пасажирські перевезення Одеса, внаслідок чого місто зіткнулося із серйозною проблемою: понад 2 тис. медпрацівників, які працюють у поліклініках і лікарнях Одеси, проживають в області, багато хто — у віддалених районах на зразок Подільського та Ізмаїльського. Через зупинку автобусного та залізничного сполучення вони не зможуть потрапити на робочі місця. Нині міськздороввідділ міста і керівництво муніципалітету ламають голову над розв`язанням цієї проблеми.

Аналогічна проблема може очікувати і київські лікарні, в яких працює чимало персоналу з області. Згідно з розпорядженням Київської ОДА, регулярні та нерегулярні перевезення пасажирів автомобільним транспортом у міському, міжміському, внутрішньообласному і міжобласному сполученні припиняється з 12:00 18 березня, і заборона діятиме до 3 квітня. Автобусам, які здійснюють перевезення у приміському, міжміському, внутрішньо- і міжобласному сполученні, забороняється в'їзд на автостанції і реалізація квитків. Обмеження не поширюються на легкові автомобілі.

У столиці наземний транспорт функціонуватиме в штатному режимі, але, за словами першого заступника голови КМДА Миколи Поворозника, скористатися послугами проїзду зможуть лише пасажири в масках (скільки було сказано і написано про їх непотрібність для захисту від коронавірусу, а тепер, ось, без маски в автобус, трамвай, тролейбус не пускатимуть!). При цьому не ясно, чи будуть маски у водіїв громадського транспорту і як часто їх мінятимуть. Ще одне карантинне нововведення: в салоні громадського транспорту має одночасно перебувати не більш ніж 10 пасажирів. Обіцяють, що стежити за цим буде Нацполіція і Держпродспоживслужба.

Але це все в ідеалі. А як на практиці? А ось так.

http://dtp.kiev.ua/

Щодо роботи маршрутних таксі на внутрішньоміських маршрутах повної ясності поки немає. Чим те, що на фото вище, відрізняється від метро, навряд чи можна логічно пояснити.

Раніше було припинено міжнародне автобусне сполучення. Один із найбільших операторів автобусних турів, компанія Busfor, ще 16 березня просила планувати поїздки з урахуванням того, що відомо про закриття кордонів Італії, Чехії, Словенії, Словаччини та Литви. До Словаччини, Литви та Чехії (з 16.03.20) можуть в'їхати лише громадяни цих країн. Кордони Польщі закрито з 15.03.20 (з опівночі) на в'їзд для іноземців, громадяни Польщі в'їжджають до країни на 14-денний карантин. З 18 березня по 1 травня кордони для всіх іноземних громадян закриває Російська Федерація.

А вже 17 березня увечері Busfor повідомила про те, що припиняє продаж автобусних квитків на сайті та в мобільному додатку Busfor на рейси до 3 квітня включно.

Компанія попередила, що на зміну системи і повне відключення рейсів потрібен час, тому квитки на зазначений період ще будуть якийсь час доступні для купівлі. "Будь ласка, не намагайтеся їх придбати, оскільки всі рейси скасовано", - йдеться в повідомленні компанії. В автобусній компанії запевнили, що якщо квитки (на дати, на які було оголошено карантин) були придбані до оголошення дати припинення транспортного сполучення, кошти за них повернуть. Для цього потрібно в особистому кабінеті оформити заявку на повернення квитка.  

"Укрзалізниця" згортає всі перевезення і закриває Центральний вокзал

З 12:00 18 березня "Укрзалізниця" припиняє курсування приміських поїздів. Вже 18 березня більшість із них не вирушать за маршрутом. Деякі електрички пройдуть за скороченим маршрутом, щоб завершити його до 12:00.

З 17 березня через падіння пасажиропотоку, викликане припиненням авіаційного сполучення з іншими країнами, УЗ призупинила курсування експресу за маршрутом Київ - Міжнародний аеропорт "Бориспіль".

З 12:00 18 березня УЗ запроваджує обмеження в роботі залізничних вокзалів. Повідомляється, що всі вокзали буде закрито для відвідувачів. Працюватимуть лише залізничні каси, які здійснюють повернення квитків, при цьому до приміщення вокзалів пускатимуть тільки по 10 осіб.

В УЗ запевнили, що повернуть пасажирам кошти за невикористані квитки в повному обсязі. Додаткові збори не стягуватимуть. При цьому терміни повернення квитків (щоб уникнути скупчення людей біля кас) було продовжено на строк до одного місяця. Квитки, придбані через інтернет, повертаються через онлайн-сервіси. Кошти зараховуються на картки протягом 30 днів.

Водночас, як повідомляє кореспондент "112.ua", 17 березня, в останній день роботи столичного вокзалу без обмежень, біля кас утворилися довгі черги: при цьому людям повертали тільки частину грошей – неповну вартість. У довідковій службі запевнили, що поки "Укрзалізниця" не має розпорядження щодо повернення повної вартості. Щоб не втрачати частину грошей, радять приходити після 12:00 18 березня. Додзвонитися га довідкові лінії УЗ було практично неможливо через перевантаженість. Водночас "Укрзалізниця" активно інформувала про свої рішення в пабликах і соцмережах.

Міністр транспорту та інфраструктури Владислав Криклій вибачився за тимчасові незручності, які виникли з поверненням квитків, і нагадав, що терміни, в які це можна зробити, продовжено на 1 місяць. За його словами, з 11 по 17 березня УЗ вже повернула кошти за 400 тис. квитків, які було скасовано через запровадження карантину.

Літаки на землі, аеропорти засипають

Робота аеропортів через карантин плавно переходить у сплячий режим. З 00:00 17 березня було припинено регулярне міжнародне сполучення. Після нічного засідання Кабміну, на якому було ухвалено рішення обмежити і внутрішнє повідомлення, авіакомпанії скасували більшість рейсів, які було призначено на денний час 17-го числа. Позавчора до Борисполя прибули міжнародні рейси МАУ з Торонто і Нью-Йорка. "Це завершальні рейси, щоб вивезти наших пасажирів із-за кордону після запровадження обмежень на авіасполучення з Україною. Наші "пташки" причаїлися на стоянках і чекають можливості знову піднятися в небо!" - повідомили в МАУ.

Практично всі рейси, які нині приймають українські аеропорти, – це чартери, які доставляють українців, які застрягли за кордоном.

У Міжнародному аеропорту "Львів" ім. Д. Галицького уточнили, що також виконує рейси мала бізнес-авіація. Через скорочення кількості перельотів, аеропорт, який працював 24/7, закривається в нічний час, але для прийому чартерів буде відкриватися, поінформувала 112.ua генеральна директорка аеропорту Тетяна Романовська.

Прес-служба "Борисполя" повідомила, що 17 березня аеропорт прийняв 44 рейси, 26 було відправлено, для чого було задіяно два термінали - D і F. Однак із метою оптимізації господарської діяльності та зменшення витрат на обслуговування інфраструктури чартерні, санітарні, евакуаційні та інші технічні рейси міжнародного сполучення буде переведено з терміналу D до терміналу F з 00:01 18 березня. Життєдіяльність аеропорту забезпечуватиме мінімальна кількість співробітників. "На жаль, результатом обмеженої господарської діяльності аеропорту через припинення регулярного пасажирського авіасполучення стане істотне зниження доходів підприємства", - наголосили в прес-службі.

Отримати коментарі в аеропорту "Київ" поки не вдалося.

За інформацією МЗС, тільки за 16 березня і тільки з Єгипту було повернуто майже 7 тис. українців. Чартери виконуватимуть приблизно до 22 березня.

Всім, хто придбав квитки на дати, на які було запроваджено карантин, авіакомпанії обіцяють повернути кошти або обміняти квитки на інші дати. Станом на момент здачі матеріалу про інциденти відомо не було.

Нині ніхто не береться прогнозувати, як довго триватиме транспортний колапс і якими проблемами він обернеться. "На моїй пам'яті, а я давно працюю в авіації, подібне відбувається вперше не тільки в Україні, але й у світі. Це дуже складний період", - сказав 112.ua глава Авіаційного комітету Торгово-промислової палати Віталій Портянко.

Позавчора комітет ТПП проводив засідання з основними стейкхолдерами авіаційної галузі, на якому, зокрема, обговорювали ініціативи щодо підтримки авіаційної галузі. Щодо  конкретних рішень інформації поки немає. В аеропорту "Львів", наприклад, повідомили, що проситимуть про зменшення відрахувань дивідендів (90% доходу) до держбюджету через критичну ситуацією. Водночас аеропорт – державний, на відміну від авіакомпаній, які переважно – приватні.

Нині всі авіакомпанії стурбовані головним питанням – збереженням тисяч фахівців: насамперед досвідчених пілотів, бортпровідників, кваліфікованих співробітників наземних служб, яких повернути на роботу буде дуже складно. Але багато чого залежатиме від того, як довго триватиме карантин: чи скінчиться він 3 квітня (кількість зареєстрованих випадків коронавірусу в Україні вже виросла удвічі - з 7 до 14, і не виключено, що зростатиме). Втім, і після його закінчення багато що залежатиме від того, як швидко відкриють небо і кордони інші країни світу, як оговтаються від фінансового шоку через різку стагнацію за всіма економічними напрямами пасажири.

* * *

З аналогічної причини фахівці не можуть спрогнозувати, які транспортні напрямки виграють від ситуації з наземними обмеженнями у пересуванні.

Корок в Києві вранці 18 березня в бік центру міста Facebook Алексея Давиденко

У неофіційних бесідах експерти вважають, що від ситуації могли би виграти учасники таких сервісів, як blablacar, які, найпевніше, підвищать ціни на свої послуги, але знову ж таки, багато що залежить від того, якою буде ділова активність і бажання людей пересуватися між містами/населеними пунктами в областях. Також від того, чи не будуть у разі поширення коронавірусу запроваджувати заходи НС в інших (крім двох областей, де їх запроваджують). У цьому разі області буде ізольовано, а дороги перекрито. Що стосується роботи служб таксі, поки що передумов для підвищення тарифів немає, але якщо нові випадки коронавірусу підтверджуватимуться і почнеться паніка, ціни можуть різко злетіти і до 1 тис. грн за поїздку.

PavlovskyNews

Безумовно, якщо би в Україні не було зруйновано систему санітарної безпеки, інститут санітарних лікарів та необхідних заходів було вжито раніше, Україні не довелося би йти на такі безпрецедентні кроки, що жорстко б'ють по економіці. Але що вже говорити. Тепер вже "маємо те, що маємо".

Олена Голубєва

відео по темі

Новини за темою

Новини за темою

Новини партнерів

Loading...

Віджет партнерів

d="M296.296,512H200.36V256h-64v-88.225l64-0.029l-0.104-51.976C200.256,43.794,219.773,0,304.556,0h70.588v88.242h-44.115 c-33.016,0-34.604,12.328-34.604,35.342l-0.131,44.162h79.346l-9.354,88.225L296.36,256L296.296,512z"/>